"תראה מה קורה היום בכל העולם; המלחמות שיש לנו הן בגלל שאתה מאמין שאתה טוב יותר מהאחר. מה קורה ברוסיה, ובישראל, באוקראינה ובעזה, ובכל המקומות האלה, באפריקה - זה נורא! זה רק בגלל שאנחנו מאמינים שאנחנו יותר טובים מהאחר, ואנחנו לא". את המשפט הזה אמר היום (שישי) פפ גווארדיולה במסע"ת לקראת משחק החוץ של קבוצתו מנצ'סטר סיטי ביום ראשון (16:00) אצל נועלת הטבלה וולבס.
חוץ מלהביע את דעתו על המלחמות בעולם, המאמן הספרדי גם דיבר בין היתר על כך שהמנהל הטכני של קבוצתו צ'יקי בגיריסטיין יעזוב בתום העונה, כפי שנודע בשבוע שעבר. בגיריסטיין בן ה-60 הצטרף לסיטי לפני 12 שנה והיה לו חלק גדול בהבאת פפ למועדון ב-2016. הוא יוחלף על ידי הוגו ויאנה מספורטינג.
1 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
עתידו עדיין לא ברור. גווארדיולה
(צילום: Reuters/Lee Smith)
פפ ובגיריסטיין נחשבים לחברים קרובים מאז ששיתפו פעולה כשחקנים בברצלונה. לבגיריסטיין גם היה חלק גדול במינויו של גווארדיולה כמאמן המועדון ב-2008, כשהיה המנהל הטכני בקאמפ נואו. "חלק ממני עוזב", הודה היום פפ. "חבר שלי, אדריכל שיצר אחת הקבוצות הטובות ביותר, גם בברצלונה וגם כאן. באופן אישי הוא יחסר מאוד. הוא גרם לי להיות מאוזן בתפקיד הזה. אני כל כך אנרגטי וכשאנחנו מפסידים אני רוצה להרוס הכל והוא תמיד אמר 'קח רגע'. אנחנו צריכים להמשיך הלאה, והמועדון ימשיך הלאה".
כמו בכל מסע"ת שלו בתקופה האחרונה, פפ גם התייחס לעתידו שלו. החוזה של הספרדי עתיד להסתיים בסוף העונה הזו לאחר שבע שנים במועדון, ובמאי הוא אמר שהוא "קרוב יותר לעזיבה מאשר להישארות" לאחר הזכייה ההיסטורית באליפות רביעית ברציפות.
כשנשאל אם פנו אליו בנוגע לתפקיד מאמן נבחרת אנגליה לפני מינויו של תומאס טוכל, הוא אמר ש"זה לא משנה", והוסיף: "למועדון יש אפשרויות ליום שבו פפ יעזוב. במוקדם או במאוחר זה יקרה והם צריכים להתכונן. זו לא תהיה הפתעה".