מנצ'סטר סיטי התקרבה אמש (רביעי) לעבר גמר ליגת אלופות ראשון בתולדותיה בזכות ה-1:2 על פריז סן ז'רמן. החבורה של פפ גווארדיולה לא הפסידה בצ'מפיונס באצטדיונה הביתי מאז 2018, ואם תשמור על הרצף גם בשבוע הבא היא תפגוש את ריאל מדריד או צ'לסי בגמר.
בתקשורת הצרפתית ביקרו את קיליאן אמבאפה, שדווקא רגיל להופיע למשחקים גדולים, אבל אתמול היה בגדר נעלם. "רוח רפאים", נכתב על החלוץ בל'אקיפ', שלראשונה בקריירה לא בעט לשער במשחק ליגת האלופות בו הוא השלים 90 דקות. אמבאפה קיבל את הציון 3 בלבד בעיתון הצרפתי. לעומת זאת, ריאד מחרז, שכבש את שער הניצחון עבור סיטי, קיבל את הציון 7.
3 צפייה בגלריה
אמבפאה מאוכזב סיטי חוגגת
אמבפאה מאוכזב סיטי חוגגת
אמבפאה מאוכזב, סיטי חוגגת
(צילום: AFP)
קווין דה בריינה, שהבקיע את השער הראשון של קבוצתו וגם נבחר ע"י אופ"א למצטיין במשחק: "לא היינו טובים במחצית הראשונה. לא ככה אנחנו משחקים. במחצית השנייה כבר השתפרנו מאוד. לחצנו אותם. השוויון היה קצת במזל, אבל שיחקנו כדורגל נהדר".
הבלגי הרחיב על השער שכבש: "הייתי במיקום מצוין כדי לסובב את הכדור כך שהשוער יתקשה להגיב כי הוא יצפה ששחקן אחר ברחבה ייגע בכדור. בשער השני ריאד מחרז שאל אותי אם הוא יוכל לבעוט ואמרתי לו 'כן, אם אתה מאמין בעצמך'. הוא הבקיע ככה שמי אני שאגיד משהו. כרגע נתרכז במשחק הגומלין".
3 צפייה בגלריה
ווקר וסטונס מרוצים
ווקר וסטונס מרוצים
ווקר וסטונס מרוצים
(צילום: רויטרס)
מחרז עצמו דווקא לא ממש הסכים עם הניתוח של דה בריינה: "אחרי ההפסקה היינו טובים יותר, אבל קשה לומר ששיחקנו נהדר. שמרנו על יציבות בהגנה והם התקשו למצוא את אמבאפה. במשחקים מהסוג הזה צריך לדעת להגן כמו שצריך. יש לנו יתרון קטן לקראת הגומלין, אבל הכל עדיין פתוח. נצטרך להיות אפילו טובים יותר כדי לעבור". עצמו דווקא לא ממש הסכים עם הניתוח של דה בריינה: "אחרי ההפסקה היינו טובים יותר, אבל קשה לומר ששיחקנו נהדר. שמרנו על יציבות בהגנה והם התקשו למצוא את אמבאפה. במשחקים מהסוג הזה צריך לדעת להגן כמו שצריך. יש לנו יתרון קטן לקראת הגומלין, אבל הכל עדיין פתוח. נצטרך להיות אפילו טובים יותר כדי לעבור".
"פתחנו טוב, אבל אז ספגנו ונלחצנו", הודה פפ גווארדיולה. "המחצית השנייה הייתה מצוינת בכל חלקי המגרש. הבקענו שני שערי חוץ וזה חשוב מאוד, אבל עדיין מחכה לנו עבודה קשה בגומלין". הספרדי המשיך: "אין למועדון הרבה ניסיון בשלבים האלה. כל מה שאני רוצה הוא שנמשיך כמו שאנחנו יודעים בגומלין. לא פשוט להתמודד עם שחקנים כמו ניימאר, אמבאפה ודי מריה. אני מרוצה מההופעה שלנו".
3 צפייה בגלריה
גווארדיולה על הקווים
גווארדיולה על הקווים
גווארדיולה על הקווים
(צילום: AFP)
מאוריציו פוצ'טינו: "אנחנו מאוכזבים מאוד משני השערים שספגנו. קשה לקבל את זה בחצי גמר, זה כואב מאוד. בחצי השני סיטי שלטו, לא הצלחנו להגיב. מבחינה פיזית הם היו קצת יותר אגרסיביים, לא הצלחנו להוציא מהם את הכדור".
מרקיניוס: "אם לא נאמין אין סיבה שניסע לגומלין. נצטרך להיות עם מנטליות של לוחמים כדי להעפיל לגמר. אנחנו מאוד קרובים, אסור שיהיו לנו ספקות, ואנחנו צריכים לשפר את הנקודות החלשות שלנו מהמשחק. יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי לשנות את הסיטואציה".

המספרים מספרים

  • סיטי היא האנגלית הראשונה בפורמט הנוכחי של ליגת האלופות (מ-2003/2004) שמנצחת 10 משחקים או יותר בליגת האלופות בעונה אחת.
  • סיטי היא המועדון האנגלי הראשון בהיסטוריה שמנצח 6 משחקים רצופים בגביע אירופי מאז שלידס יונייטד עשתה זאת לפני 51 שנים.
  • פ.ס.ז' בעטה פעם אחת בלבד לשער בחצי השני, הכי מעט שלה במשחק ליגת האלופות מאז אפריל 2016 נגד אותה סיטי.
  • סיטי ניצחה בכל 18 משחקיה האחרונים בחוץ בכל המסגרות, ב-9 מהם שמרה על שער נקי.
  • 7 מתוך 10 השערים של דה בריינה בליגת האלופות הגיעו במשחקי נוקאאוט.
פורסם לראשונה: 00:31, 29.04.21