ראש השנה נפל השנה ביום רביעי, מה שאומר סופ"ש ארוך מאוד. עזבו אתכם ממשפחה, עזבו אתכם מטיולים, עזבו אתכם מחוף הים או מהבריכה - כי יש ספורט. הנה המלצות למשחקים שאסור לכם לפספס.

טופ 2

יאניק סינר – קרלוס אלקראס. היום, 12.00: זה רק טורניר בייג'ינג, ובכל זאת, מפגש בין שני הטניסאים הטובים בעולם – ועוד במשחק גמר – זה דבר שאסור לפספס (אפשר רק לקוות שנובאק ג'וקוביץ' לא יכעס על הקביעה הזאת). המאזן בין השניים עומד על 4:5 לאלקראס, ומוכיח כמה הם מאוזנים. זו בטח לא תהיה קלאסיקה של כל הזמנים, אבל זה בהחלט המשחק הכי גדול שעולם הטניס יכול להציע כרגע (וסליחה שוב מג'וקוביץ', לא סיימת את הקריירה).
6 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס ויאניק סינר
קרלוס אלקראס ויאניק סינר
קרלוס אלקראס ויאניק סינר ב-2022. מפגש ענקים
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)

בווארים עצבניים

אסטון וילה – באיירן מינכן. הערב, 22.00: אחרי התשיעייה לרשת של דינמו זאגרב במחזור הפתיחה של ליגת האלופות, באיירן מינכן תגיע לאנגליה ותפגוש שם יריבה לא שגרתית בדמות אסטון וילה, שגם העונה ממשיכה להתברג בצמרת של הפרמייר־ליג. באיירן זועמת על איבוד האליפות בעונה שעברה, והיא באה לעונה הזאת כדי לפרק את כל היריבות. וילה לא פראיירית של אף אחד, היא תיתן פייט בחזרה, אבל אם היא תחטוף שער בשלב מוקדם – זה יפתח לבאיירן את התיאבון וסגנית אלופת גרמניה תתנפל עליה כמו ישראלי שרואה בופה בבית מלון.
6 צפייה בגלריה
שחקן באיירן מינכן הארי קיין
שחקן באיירן מינכן הארי קיין
קיין וחבריו כועסים. מאוד כועסים
(Stuart Franklin/Getty Images)

אמבאפה זה אח

ליל – ריאל מדריד, הערב, 22.00: קיליאן אמבאפה עשה הכל כדי להיות כשיר למשחק הזה בשביל הסיכוי הקטן לשחק נגד אחיו הקטן, אית'ן בן ה־17, שהוא כרגע שחקן ספסל בליל. אם הפנומן הצרפתי אכן יצליח בכך, יכול להיות כאן רגע קולנועי בו שניהם יעלו מהספסל באותה דקה, ואולי אית'ן הקטן ישים פה גול בדקה ה־90. הוא בטח לא ירצה להיות כל הקריירה "האח של".
6 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד קיליאן אמבאפה
שחקן ריאל מדריד קיליאן אמבאפה
רוצה לפגוש את אחיו. קיליאן אמבאפה
(JAVIER SORIANO / AFP)

חשוב יותר מהליגה

מכבי ת"א – מיטיולן, מחר, 19.45: כשקבוצות ישראליות פוגשות יריבות סקנדינביות, זה בדרך כלל לא נגמר טוב. הצהובים זוכרים היטב איך סרפסבורג הנורווגית מנעה מהם להגיע לליגה האירופית ב־2018, ואלופת דנמרק מיטיולן (שמוליכה את הטבלה גם העונה) היא מועמדת בכירה לזכות בתואר "יריבת ליגה אירופית קלאסית על שם ויאריאל" – לא זוהרת, אבל תמרר לך את החיים. לפי ההרכב שאיתו פתח מול טבריה, די ברור שז'רקו לאזטיץ' שם את רוב הצ'יפים שלו על הליגה האירופית, ובצדק גמור. זה המפעל החשוב יותר כרגע, זה הכרטיס של המאמן הסרבי למועדון גדול יותר בעתיד, ועם כל הכבוד לאליפות בליגת העל, מסע אירופי זה משהו שלא שוכחים.
6 צפייה בגלריה
לאזטיץ'
לאזטיץ'
המטרה: להצליח בליגה האירופית. לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)

איש המפתח

מכבי ת"א – וילרבאן, מחר, 22.00: עודד קטש הוא אחד שטוני סופרנו היה אומר עליו בהערצה: "הטיפוס החזק והשקט". עם כל הכבוד לרכש הנוצץ של היריבות האדומות, אין להן עודד קטש על הקווים. הספידו אותו ואת מכבי ת"א עוד לפני שהעונה התחילה, ושכחו מי כאן האלופה הנצחית ומי נחשב לאחד המאמנים הכי טובים באירופה היום. אומרים שהסגל שלו נחלש משמעותית, שמכבי כבר לא רעבה כמו פעם, שהחוזים של תמיר בלאט ורומן סורקין מוגזמים, ושבלי יתרון ביתיות מכבי בדרך לעונה חלשה באירופה. להתחיל עם ניצחון ביורוליג ולסתום פיות זה תמיד טוב.
6 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
היתרון של מכבי. עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)

המסמר האחרון

פורטו - מנצ'סטר יונייטד. מחר, 22.00: הכיסא של אריק טן האח רועד, וההוכחה הטובה ביותר לכך היא שאמר שהוא זוכה לגיבוי מההנהלה. כל אוהד כדורגל יודע שמאמנים מקבלים "גיבוי" כשהם בדרך החוצה. פורטו יכולה להיות זאת שמראה לטן האח את הדלת. לפני 20 שנה פורטו וז'וזה מוריניו הדהימו את יונייטד בליגת האלופות, זאת יכולה להיות סגירת מעגל מרגשת. גם אם ההולנדי ינצח בפורטוגל, קשה להאמין שהוא יחגוג כריסמס באולד טראפורד. הספירה לאחור כבר החלה, טן האח על הקרשים. פורטו תצטרך להרים את הרגל שלו כמו ב־WWE ולחכות שהשופט יספור: "1...2...3".
6 צפייה בגלריה
אריק טאן האח
אריק טאן האח
הכיסא רועד. אריק טאן האח
(צילום: Paul ELLIS / AFP))

רק אליפות

פנרבחצ'ה – אולימפיאקוס, שישי, 22.00: מאמן אולימפיאקוס יורגוס ברצוקאס נשאל על ידי ההנהלה: "כמה כוכבים תרצה להביא" וענה "כן". אז הוא קיבל את אוון פורנייה, סשה וזנקוב ולוקה וילדוסה. הכל בשביל לא לראות את פנאתינייקוס זוכה שוב ביורוליג. מנגד, גם פנרבחצ'ה התחמשה בכוכבי מכבי ת"א ווייד בולדווין ובונזי קולסון. שתי קבוצות שאם לא יגיעו לפחות לפיינל־פור זה ייחשב לאכזבה עצומה.

העונה שלה

קריסטל פאלאס - ליברפול, שבת, 14.30: ארנה סלוט לא חלם על פתיחה כזאת: חמישה ניצחונות בשישה מחזורים עם יחס שערים 2:12 ומקום ראשון בפרמייר־ליג. כל מי שזילזל במנג'ר ההולנדי נאלץ להכין כובע כדי לאכול אותו בסוף העונה. בשבת ליברפול מגיעה לשחק מול אוהבת ישראל, קריסטל פאלאס, שעדיין לא ניצחה העונה. בסוף המשחק סלוט ירצה להגיד: "עוד מוקדם לדבר על אליפות, אבל".
פורסם לראשונה: 01:30, 02.10.24