בריאל מדריד חגגו ארוכות אמש (שלישי) על כר הדשא עם אוהדיהם שעשו את הדרך לאנגליה בשביל לחזות בהצגה הגדולה של קבוצתם, אלופת אירופה המכהנת כזכור. הבלאנקוס נקלעו לפיגור 2:0 תוך 14 דקות באנפילד, במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות, אך הפכו בדרך ל-2:5 ענק.
דרווין נונייס (4) כבש ראשון לאחר בישול של מוחמד סלאח, כאשר עשר דקות לאחר מכן המצרי כבש בעצמו לאחר טעות נוראית ולא אופיינית של שוער האורחת טיבו קורטואה, שפשוט מסר לו את הכדור. השחקנים של אנצ'לוטי לא נבהלו, וראו את ויניסיוס מצמק בשער נהדר (21) ומשווה רבע שעה לאחר מכן בעקבות טעות קשה מצד שוער ליברפול אליסון, שהתקנא כנראה בקורטואה ומסר כדור שפגע בוויניסיוס ונכנס. 2:2. המחצית השנייה נפתחה עם שער של אדר מיליטאו שהשלים את המהפך (47) והמשיכה עם צמד של קארים בנזמה (55 ו-67) שחתם את אחת ההצגות הגדולות שראינו בליגת האלופות בשנים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
רשמו מספר נתונים היסטוריים. שחקני ריאל מדריד חוגגים
(רויטרס)

הקשר בין ויניסיוס לקרויף

במהלך ההצגה הגדולה של הבלאנקוס אמש נרשמו מספר שיאים ונתונים היסטוריים. נתחיל בוויניסיוס, מי שכבש את השער היחיד בגמר בין השתיים בשנה שעברה, שהסתיים בניצחון של הקבוצה מבירת ספרד. בגיל 22 הפך הברזילאי לשחקן הצעיר ביותר שכובש צמד באנפילד מאז 1966, אז עשה זאת יוהאן קרויף בגיל 19 במדי אייאקס.
מעבר לכך, וינסיוס הפך לשחקן שכובש הכי הרבה שערים נגד ליברפול במפעל אירופי (5), רק כדי לאבד את התואר הזה מספר דקות לאחר מכן לקארים בנזמה, שהשלים כאמור צמד ועלה לשישה שערים נגד המייטי רדס באירופה.
3 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד וינסיוס עם מאמן ליברפול יורגן קלופ
שחקן ריאל מדריד וינסיוס עם מאמן ליברפול יורגן קלופ
הכי צעיר שכבש באנפילד מאז 1966. וינסיוס עם יורגן קלופ
(רויטרס)
באשר להיסטוריה הקבוצתית, ריאל מדריד הפכה לקבוצה הראשונה אי פעם, בכל המפעלים האירופיים, שמבקיעה לפחות ארבעה שערים במשחק חוץ מול ליברפול. מעבר לכך, זו החמישייה השנייה בהיסטוריה שסופגים האנגלים באירופה, לאחר שחטפו 5:1 מאייאקס וקרויף ב-1966. בנוסף, זו הפעם השנייה אי פעם שריאל מצליחה לכבוש חמישייה בשני משחקים רצופים בליגת האלופות (ניצחה 1:5 את סלטיק במחזור האחרון של שלב הבתים), כאשר הפעם האחרונה הייתה בנובמבר 1998 (גם עונה לאחר שהוכתרה כאלופת אירופה).

"אנחנו תמיד מגיבים"

"ידענו שהקהל באנפילד יפעיל עלינו לא מעט לחץ", אמר קארים בנזמה בסיום. "התחלנו את המשחק בצורה רעה, אבל לאחר רבע שעה ראינו את ריאל מדריד האמיתית. כדורגל ברמות האלה הוא קשה מאוד, הם התחילו הרבה יותר טוב מאיתנו, אבל זה היה משחק גדול והיינו מוכנים".
הצרפתי ניסה להסביר את הקאמבק הגדול של קבוצתו: "כשאתה בפיגור 2:0 שער אחד יכול לשנות את המשחק, כל משחק - וזה מה שקרה עם השער של ויניסיוס. אני רוצה להודות לאוהדים שהגיעו הערב, הם היו השחקן ה-12 שלנו. נצטרך אותם שוב בגומלין".
3 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח חוגג אחרי הטעות של תיבו קורטואה
מוחמד סלאח חוגג אחרי הטעות של תיבו קורטואה
"מזל רע". מוחמד סלאח חוגג אחרי הטעות של קורטואה
(צילום: AP)
שוער ריאל טיבו קורטואה התייחס לטעות שלו בשער השני של ליברפול: "זה היה קצת מזל רע, טעיתי שם. הכדור היה תחת שליטתי ורציתי למסור מיד, אבל ראיתי שסלאח נעצר וזה גרם לי לשנות את ההחלטה ולהחליף רגל - אבל הכדור קפץ מהברך שלי. השער של ויניסיוס החזיר לנו את הרוח למפרשים, ואז אליסון חווה רגע כמו שהיה לי. כולם יודעים שאנחנו חזקים בהתקפות מתפרצות ושאנחנו תמיד מגיבים".