8 צפייה בגלריה
לקאזט חוגג
לקאזט חוגג
לקאזט חוגג
(צילום: רויטרס)
ארסנל עלתה הערב (שבת) לדרבי הלונדוני מול צ'לסי כשהיא מסובכת עמוק בתחתית ורחוקה רק שלוש נקודות מהקו האדום, מול יריבה שנמצאת חזק בתמונת הצמרת. 0:3 לתותחנים אחרי 56 דקות זה לא משהו שיותר מדי אנשים היו מהמרים עליו לפני המשחק, אבל זה בדיוק מה שקרה - ובסיום 1:3.
מיקל ארטטה שמע לאחרונה יותר ויותר דיבורים על הכסא המתנדנד שלו, וגם הוא ידע שהפסד היום, שבתיאוריה יכול היה להוריד אותו אל מתחת לקו האדום, היה כנראה גומר את הסבלנות של הבוסים שלו סופית. גם כשבדקה ה-35 אלכסנדר לקאזט תירגם עבירה של ריס ג'יימס על קירן טירני ברחבה לפנדל מוצלח ויתרון 0:1 לקבוצה שלו, הוא בטח עדיין לא נרגע.
8 צפייה בגלריה
ארטטה כועס
ארטטה כועס
ארטטה. הכסא יתייצב קצת
(צילום: AP)
דקה למחצית ארסנל קיבלה כדור חופשי וגרניט ג'אקה, הקשר השוויצרי המושמץ, שלח טיל שיוט מסובב לחיבורים של מנדי שלא יכול היה לעשות כלום - 0:2. צ'לסי פתחה מצוין את המחצית השנייה ונראה היה שהיא בדרך לשוויון, אבל בדקה ה-56 הגיע שער שאם לא היינו משוכנעים שהוא נכנס בטעות, היינו מגדירים אותו כשער היפה במשחק: בוקאיו סאקה קיבל כדור על סף הרחבה, התקדם וניסה להגביה ברגל ימין החלשה שלו. הכדור עשה קשת גדולה מעל מנדי, פגע בקורה ונכנס.
תמי אברהם הצליח לצמק בדקה ה-87 מקרוב אחרי מהלך יפה, ג'ורג'יניו כמעט והגביר עוד יותר את דפיקות הלב של ארטטה אבל לנו עצר את הפנדל שלו בדקה ה-90, ובסיום כל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי עבור צ'לסי. מבחינת ארסנל, משמעות השער של אברהם הייתה שבפעם ה-11 ברציפות היא לא הצליחה לשמור על שער נקי.

מהלך המשחק

דקה 9': טימו ורנר השאיר בעקב לטמי אברהם, שלא הגיב מספיק מהר והכדור חולץ על ידי הגנת ארסנל.
8 צפייה בגלריה
ורנר בפעולה
ורנר בפעולה
ורנר בפעולה
(צילום: AP)
19': הכשלה מיותרת של גרניט ג'אקה על כריסטיאן פוליסיק סידרה למייסון מאונט כדור חופשי 25 מטרים מהשער. האנגלי הצעיר סובב כדור נהדר שפגע בקורה ויצא החוצה.
8 צפייה בגלריה
פוליסיק מול ג'אקה
פוליסיק מול ג'אקה
פוליסיק מול ג'אקה
(צילום: AP)
25': ההזדמנות הכי טובה עד כה הייתה של ארסנל, כשכדור רוחב מצא את אמיל סמית'-רואו לבד לגמרי ברחבה אבל הוא מעד ולא הצליח לבעוט.
33': קירן טירני עבר את ריס ג'יימס בקלות והמגן הימני של צ'לסי הכשיל אותו מאחור. השופט לא היסס, פנדל לארסנל.
35': שער! 0:1 לארסנל. אלכסנדר לקאזט לקח את הבעיטה ושלח את הכדור בצורה מושלמת לרשת.
8 צפייה בגלריה
לקאזט חוגג
לקאזט חוגג
לקאזט חוגג
(צילום: רויטרס)
44': שער! ארסנל עולה ל-0:2. ג'אקה שלח כדור חופשי מושלם מ-25 מטרים לחיבורים של אדוארד מנדי חסר האונים.
56': שער! ארסנל עולה ל-0:3. שער שהגיע משום מקום אחרי שצ'לסי היא זו שפתחה את המחצית השנייה טוב יותר. בוקאיו סאקה קיבל כדור ברחבה, ניסה להגביה, אבל יצא לו שער ענק עם הקורה ופנימה.
8 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים את השער של ג'אקה
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
לקאזט חוגג עם בוקאיו סאקה
לקאזט חוגג עם בוקאיו סאקה
לקאזט חוגג עם בוקאיו סאקה
(צילום: רויטרס)
60': גבריאל מרטינלי ניסה לייצר מספרת, מנדי לקח.
64': טירני הוביל מתפרצת ומצא את מרטינלי לבד לגמרי ברחבה, אבל גם הפעם מנדי זינק מצוין והדף.
87': שער! צ'לסי מצמקת ל-3:1. טמי אברהם דחק מקרוב בסיום מהלך יפה. השער נפסל בגלל נבדל אבל ה-VAR הפך את ההחלטה.
90': צ'לסי מחמיצה פנדל! הכשלה ברחבה נתנה לג'ורגיניו את האפשרות לצמק, אבל ברנד לנו זינק נהדר, הדף וקלט בניסיון שני.

הרכבים

ארסנל: ברנד לנו; קירן טירני, פבלו מארי, רוב הולדינג; גרניט ז'אקה, מוחמד אלנאני, בוקאיו סאקה, הקטור ביירין; גבריאל מרטינלי (ניקולאס פפה, 71), אמיל סמית'-רואו (ג'ייסון ווילוק, 65), אלכסנדר לקאזט.
צ'לסי: אדוארד מנדי; ריס ג'יימס, קורט זומה, תיאגו סילבה, בן צ'ילוול; מטאו קובאצ'יץ' (ג'ורג'יניו, 46), אנגולו קאנטה (קאי האברץ, 74), מייסון מאונט; כריסטיאן פוליסיק, טימו ורנר (קאלום האדסון-אודוי, 46), טמי אברהם.

אסטון וילה כבר שישית

אסטון וילה כבר שישית אחרי 0:3 משכנע על קריסטל פאלאס, למרות שנותרה החל מהדקה ה-45 ב-10 שחקנים אחרי הרחקתו של טיירון מינגס (עימות פיזי עם ווילפרד זאהה). ברטרנד טראורה כבש ראשון כבר בדקה החמישית, קורטני האוס הכפיל (66) ואנואר אל-גאזי קינח (76) מבישול של אולי ווטקינס הנהדר.
8 צפייה בגלריה
ברטרנד טראורה
ברטרנד טראורה
טראורה חוגג. וילה במשחק נהדר
(צילום: AP)
במשחק נוסף, נפרדו פולהאם וסאות'המפטון ב-0:0. שער של תיאו וולקוט בדקה ה-85 נפסל על-ידי ה-VAR.
פורסם לראשונה: 19:23, 26.12.20