בליברפול ידעו שעונת 2024/25 תביא איתה ירידת מתח משמעותית. ימי פוסט יורגן קלופ, הם נעליים גדולות שקשה למלא, לא רק למנג'ר ארנה סלוט שמגיע מפיינורד ההולנדית עם הרבה מאוד מחמאות.
אבל גם הפסימיסטים שביושבי היציע לא דמיינו שירידת המתח תהפוך לשיממון. המייטי-רדס ייפתחו את העונה היום (14:30, פרוטמן רוד) נגד העולה החדשה איפסוויץ', כשהם הקבוצה היחידה בפרמייר-ליג שלא רשמה אף החתמה במהלך הקיץ. במועדון אמנם היו שמחים להתחזק עד סגירת חלון ההעברות בסוף החודש, אבל בינתיים – זה פשוט לא קורה.
3 צפייה בגלריה
ליברפול
ליברפול
שחקני ליברפול חוגגים במשחק הכנה נגד סביליה
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
3 צפייה בגלריה
ארנה סלוט
ארנה סלוט
נעלים גדולות למלא. סלוט
(צילום: Barrington Coombs/Getty Images)
הטענה היא שעד סגירת חלון ההעברות ליברפול "תשמח להתחזק", אבל בינתיים זה מעמיד אותה הרבה אחרי צ'לסי שהחתימה תשעה שחקנים בסכום של 189 מיליון אירו (והעשירי - ז'ואאו פליקס בדרך), ואחרי אסטון וילה שהתחזקה בשמונה שחקנים בסכום של 176 מיליון אירו, גם אחרי הנמסיס מנצ'סטר יונייטד שהחתימה ארבעה שחקנים בסכום של 164 מיליון אירו, טוטנהאם שהחתימה חמישה ב-148 מיליון אירו, כשאפילו היריבה היום, איפסוויץ', התחזקה בשמונה שחקנים בסכום כולל של 83 מיליון אירו (שניים מתוכם בהעברה חופשית).
היריבות של ליברפול לצמרת בעונה שעברה, אומנם לא הירבו נכון לעכשיו בהחתמות אבל גם שתיהן ניצבות מעליה – מנצ'סטר סיטי עם החתמה אחת - סאביניו (25 מיליון אירו) וארסנל עם שתיים - הפעילה את סעיף הרכישה של השוער דוויד ראיה מברנטפורד תמורת 27 מיליון פאונד, ורכשה את ריקרדו קלאפיורי מבולוניה תמורת 42 מיליון פאונד.
3 צפייה בגלריה
סלאח והלוק החדש
סלאח והלוק החדש
לפחות הסגל מהעונה שעברה נשמר. סלאח והלוק החדש
(צילום: EPA/ADAM VAUGHAN)
האדומים אמנם ניסו להחתים את מרטין זובימנדי מריאל סוסיאדד, אולם הקשר הספרדי הודיע שהוא לא מעוניין במהלך. "אמרתי כבר הרבה פעמים שהסגל שלנו חזק וברמה גבוהה", אמר סלוט לקראת הבכורה הרשמית שלו על הקווים של ליברפול, אחרי שבמהלך הפגרה רשם ניצחונות במשחקי ידידות נגד ארסנל (1:2), מנצ'סטר יונייטד (0:3) וסביליה (1:4), וסיים בתיקו (0:0) עם לאס פאלמס. "אומנם יש שחקנים שהיו עוזרים לנו לחזק את הסגל, זובימנדי היה אחד מהם, אבל הוא החליט לא לבוא. אנחנו מתקדמים עם השחקנים שיש לנו".
סלוט כידוע, החליף את קלופ ביוני האחרון, אחרי שהגרמני הוביל את ליברפול למקום השלישי בפרמייר-ליג ולזכייה בגביע הליגה – זאת אחרי תשע עונות בהן החזיר את המועדון לצמרת הכדורגל העולמי. "אנחנו (סלוט וריצ'רד יוז, המנהל הספורטיבי) תמיד מדברים על העברות אבל בעיניי זה גם דבר חיובי שמרנו על הסגל מהעונה שעברה. יורגן השאיר את הקבוצה במקום טוב ואנחנו ננסה לבנות משם", סיכם סלוט.
אבל היו כאלה שגם עזבו – שחקן הכנף פאביו קרבליו שנמכר לברנטפורד ב-27.5 מיליון פאונד, כאשר ג'ואל מאטיפ, טיאגו והשוער אדריאן עזבו. כשנשאל סלוט האם הקבוצה נחלשה, ענה: "אם אתה לא מחזק את הקבוצה אתה נחלש? זה קצת מוזר. בדרך כלל, אתה נשאר אותו דבר ואני באמת מאמין במגרש האימונים, ושאפשר לעזור לשחקנים ולקבוצה להשתפר. אולי אתם מתכוונים לזה שאם המועדונים מסביבנו התחזקו, אז אולי הם יהיו טובים יותר? אבל זה לא תמיד נכון. אנחנו נמשיך לחזק את הסגל, ואם נחשוב שמצאנו מישהו שמתאים לנו – ננסה להביא אותו. אבל כרגע כל ההתמקדות שלנו היא באיפסוויץ'".