קאבן סאליבן נכלל בסגל של פילדלפיה יוניון מה-MLS למשחק הבית שלה הלילה (בין רביעי לחמישי, 2:30) מול ניו אינגלנד רבולשן. המשמעות היא שבגיל בן 14 ו-293 ימים יכול הקשר להפוך לשחקן הצעיר ביותר שעורך בכורה באחת מליגות הספורט המקצועניות בצפון אמריקה (MLB, MLS, NBA, NFL, NHL, NWSL). גם כרגע השיא הזה שייך לכדורגלן, פרדי אדו, שב-3 באפריל 2004 ערך בכורה במדי די.סי יונייטד בגיל 14 ו-307 ימים.
לפי מאמנה של פילדלפיה ג'ים קרטין, סאליבן לא נכלל בסגל רק כדי להשלים את הספסל בקבוצה שחסרה שני שחקני מפתח שנמצאים עם נבחרת ארה"ב הצעירה בהכנה למשחקים האולימפיים, אלא בזכות ההופעות שלו במדי קבוצת המילואים. "הוא הרוויח את זה", הסביר אתמול קרטין.
1 צפייה בגלריה
סאליבן
סאליבן
סאליבן
(צילום: פילדלפיה יוניון)
ב-9 במאי חתם סאליבן על חוזה ה-Homegrown (שחקן אקדמיה שחותם בקבוצה הבכירה) היקר בתולדות ה-MLS, ולפי החוזה הוא יעבור למנצ'סטר סיטי לאחר שיחגוג 18. לאחרונה הוא כבש בשני משחקים רצופים במדי קבוצת המילואים של פילדלפיה, ויש לו גם שני בישולים ב-10 הופעות במדיה העונה.
"אני חושב שהאוהדים שלנו יאהבו לראות אותו משחק במשך שנים רבות", אמר קרטין עוד באמצע יוני, "השמיים הם הגבול. אני עדיין אומר שהוא כישרון דורי, אחד שבאמת יכול לשנות את המשחק".
כשחתם על החוזה, סאליבן, שאחיו קווין (20) משחק בקבוצה הבוגרת של פילדלפיה מאז 2021, התייחס לשיא של אדו: "אני חושב שזה יהיה מגניב כמובן שיהיה לי את השיא הראשון שלי, אבל זה לא באמת משנה לי אם אשבור אותו או לא. כלומר, לכל אחד יש את המסע שלו. זה לא באמת איפה אתה מתחיל, זה משנה איפה אתה מסיים".
פילדלפיה, במדיה משחק החלוץ הישראלי תאי בריבו, התרגלה לאוויר פסגות בעונות הקודמות, ואת העונה הזו היא פתחה עם שישה משחקים ללא הפסד (שלושה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו), אך מאז היא די התרסקה. ב-17 המשחקים האחרונים היא ניצחה רק פעם אחת (לצד שש תוצאות תיקו ו-10 הפסדים), וכעת היא נמצאת ברצף של 10 משחקים ללא ניצחון, מאז ה-0:3 על אותה ניו אינגלנד ב-18 במאי.
אם סאליבן לא ישותף הלילה, עדיין תהיה לו עוד הזדמנות אחת לשבור את השיא של אדו, כשפילדלפיה תארח בלילה שבין שבת לראשון (2:30) את נאשוויל.
מלה מאסיה ועד הקמאפ נואו: הדרך של ימאל
(באדיבות one)