עכשיו זה רשמי. ג'ורדן הנדרסון עזב את ליברפול לאחר 12 שנה, במהלכן שימש גם כקפטן הקבוצה, וחתם לשלוש שנים באל-אתיפאק מסעודיה, שרכשה אותו תמורת 12 מיליון ליש"ט. מאמנו של הקשר הוותיק בקבוצתו החדשה הוא סטיבן ג'רארד, אגדה נוספת של ליברפול, ששיתף פעולה כשחקן עם הנדרסון במשך שלוש שנים במדי המייטי רדס.
הנדרסון בן ה-33 יהפוך לשחקן האנגלי עם השכר הגבוה בכל הזמנים, כשירוויח 700 אלף ליש"ט לשבוע, ו-109.4 מיליון ליש"ט. מדובר בשכר גבוה מזה שמרוויח הכוכב הגדול ביותר ב-NBA בשנים האחרונות לברון ג'יימס, בלוס אנג'לס לייקרס.
1 צפייה בגלריה
שחקן ליברפול ג'ורדן הנדרסון
שחקן ליברפול ג'ורדן הנדרסון
שחקן ליברפול ג'ורדן הנדרסון
( Paul ELLIS/AFP)
בליברפול נפרדו רשמית מהנדרסון: "כולם במועדון רוצים להגיד תודה לג'ורדן על כל מה שעשה בשבילנו". יורגן קלופ, שאימן את הנדרסון בשמונה השנים האחרונות אמר בסרטון שעלה בעמוד הרשמי של ליברפול: "אתה אגדה, אני יודע שלאחרונה משתמשים במושג הזה הרבה, אבל פה אני יכול להגיד בוודאות שזה לא המקרה. זו הרגשה מאוד מוזרה, כי הוא היה הקפטן היחיד של ליברפול מאז שהגעתי. נתגעגע אליו בלי צל של ספק".
לצד מילות הפרידה המרגשות מאנשי ליברפול, הושמעה גם ביקורת כלפי המעבר של הנדרסון לסעודיה, בעיקר בעקבות מדיניותה כלפי קהילת הלהט"ב, קהילה בה הנדרסון הביעה את תמיכתו במספר הזדמנויות. "האמנתי בעבר שתמיכתו בקהילת הלהט"ב היא אמיתית, כמה טיפשי מצדי", אמר בלם העבר תומאס היצלספרגר, שיצא ב-2014 מהארון כהומוסקסואל. "זכותו כמובן לעשות מה שהוא רוצה, ואני מאחל לו בהצלחה עם המיתוג מחדש של שמו".
ג'ורדן הנדרסון, כאמור, חתם בליברפול ב-2011, לאחר שנרכש מסנדרלנד תמורת 20 מיליון ליש"ט. הוא ערך 492 הופעות במדי המועדון, במהלכן כבש 33 שערים והוסיף 57 בישולים. הוא מונה לקפטן של המייטי רדס ב-2015, וזכה עמם באליפות אנגליה, דבר שהמועדון לא עשה מאז 1990. בנוסף רשם עם המועדון זכייה בליגת האלופות ב-2019, בגביע האנגלי ב-2022 וגביע הליגה ב-2012 ו-2022.
הנדרסון הוא עוד שם גדול שעובר לליגה הסעודית, זאת לאחר שכריסטיאנו רונאלדו היה הראשון לעבור לליגה הזו במהלך השנה שעברה. כוכבים נוספים מהכדורגל העולמי שהצטרפו לממלכה הם קארים בנזמה, אנגולו קנטה, ריאד מחרז ועוד.