רגע לפני לפני שאריק טן האח אישר שמנצ'סטר יונייטד מחפשת חלוץ חדש, שני החלוצים שכבר נמצאים בסגל שלו הראו שהם נהנים על הדשא בהיעדרו של כריסטיאנו רונאלדו, וכבשו בניצחון 0:3 על נוטינגהאם פורסט. מרקוס רשפורד כבש את השער הראשון ואז בישל את השני לאנתוני מרסיאל כבר במחצית הראשונה באולד טראפואד, ויונייטד עשתה צעד נוסף בדרך לכניסה לטופ ארבע, כשכעת היא רחוקה נקודה אחת בלבד מטוטנהאם שבמקום הרביעי.
רשפורד בן ה-25, שהיה מצוין גם בדקות שבהן שיחק בנבחרת אנגליה במונדיאל, כבש את השער העשירי שלו העונה, ונראה שהוא סוף-סוף הופך למה שציפו ממנו להיות. מרסיאל בן ה-27, שעד כה בעיקר היה פצוע העונה, כבש את שערו החמישי בהופעתו החמישית בהרכב.
5 צפייה בגלריה
אנתוני מרסיאל מרקוס רשפורד
אנתוני מרסיאל מרקוס רשפורד
נהנו בהיעדרו של יונייטד. רשפורד (מימין) ומרסיאל חוגגים נגד נוטינגהאם
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
אנתוני מרסיאל מרקוס רשפורד
אנתוני מרסיאל מרקוס רשפורד
(צילום: רויטרס)
למרות ההופעה הטובה של הצמד, המאמן כאמור לא מסתפק רק בהם ומאמין שעל מנת לסיים את העונה במקום המוביל לליגת האלופות, הוא צריך עוד כוח אש מקדימה שיחפה על חסרונו של רונאלדו, ששוחרר במפתיע בפגרת המונדיאל. "אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שאנחנו צריכים להבקיע יותר שערים", אמר טן האח בסיום המשחק. "יצרנו כל כך הרבה הזדמנויות, היינו צריכים להרוג את המשחק מוקדם יותר. השחקנים שלנו יכולים להבקיע יותר שערים. אנחנו מחפשים חלוץ ושחקני התקפה, אבל צריך לזכור שהרביעייה הקדמית שלנו לא שיחקה הרבה ביחד בחלק הראשון של העונה. אם נוכל לשחק איתם ביחד בתדירות גבוהה יותר, אני בטוח שהם יתחברו ונראה מהם המון שערים".
אם אכן יגיע שחקן התקפה נוסף ליונייטד כבר בינואר הקרוב, דבר די בלתי נמנע ביחס לעומק שהיא מציגה בחוליה, סביר שמדובר יהיה בשחקן שהוא לא בפרופיל גבוה מאוד, אלא אחד שיצטרף לרשפורד ומרסיאל ברוטציה. זו גם תהיה ההחלטה הנכונה ביותר מבחינת הקבוצה. השניים החלו לשתף פעולה לפני לא פחות משבע שנים, וניסיון העבר מלמד בבירור שהם טובים מאוד ביחד, ושהם נפגעים מאוד כשכוכבים אחרים מגיעים ודורכים להם על הרגליים.
בעונת 2015/16 שהייתה הראשונה שלהם יחדיו, עם לואי ואן חאל על הקווים, מרסיאל (18 שערים ו-11 בישולים בכל המסגרות) ורשפורד (שמונה שערים ושני בישולים ב-18 הופעות) היו הצמד הצעיר והמבטיח באירופה. אחר כך הגיעו לקבוצה ז'וזה מורינו וזלאטן איברהימוביץ', שגם לקח למרסיאל את המספר 9, והשניים נחלשו משמעותית. בעונת 2019/20, תחת אולה גונאר סולישאר, הם שוב קיבלו את המושכות ושיחקו יחדיו, וכל אחד מהם התפוצץ - רשפורד עם 22 שערים ו-12 בישולים ומרסיאל עם 23 שערים ו-12 בישולים. יונייטד סיימה את אותה עונה במקום השני בליגה, אבל אז החתמתו של אדינסון קבאני, עלייתו של מייסון גרינווד ובעיקר חזרתו של כריסטיאנו רונאלדו - שוב פגעו בקבוצה ובשניים. בעיקר במרסיאל שהעביר את החצי השני של העונה הקודמת בהשאלה בסיביליה, אך היה פצוע במרביתה ועזב ללא השארת חותם.
5 צפייה בגלריה
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
ההגעה שלו פגעה בהם. איברהימוביץ' במדי יונייטד
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
אנתוני מרסיאל מרקוס רשפורד
אנתוני מרסיאל מרקוס רשפורד
החלו לשתף פעולה לפני שבע שנים. מרסיאל (מימין) ורשפורד בעונת 2015/16
(צילום: גטי אימג'ס)
קבאני עזב בקיץ, גרינווד לא חושב על כדורגל כבר תקופה וכעת גם רונאלדו לא בתמונה. גם מצבו של ג'יידון סאנצ'ו לא ברור, וכך נוצר מצב שאם מרסיאל יישאר בריא, דבר שהוא כלל אינו מובן מאליו, הוא ורשפורד צפויים לפתוח יחדיו ברוב המשחקים עד סיום העונה. זה בתנאי שלא תגיע איזו החתמה מפוצצת של חלוץ רחבה שכבר עבר את שיאו דוגמת רונאלדו, קבאני ואיברהימוביץ' - אך לא נראה שזה הכיוון. שיטת המשחק של טן האח מתאימה יותר לשחקני התקפה מהירים שיכולים לשחק במספר תפקידים ולפי הדיווחים יונייטד הייתה מעוניינת מאוד בקודי גאקפו שחתם לבסוף בליברפול, וכעת לוטשת את עיניה לכיוונו של מוחמד קודוס מאיאקס. שחקנים צעירים ו-ורסטיליים שיעניקו ליונייטד עומק חשוב, ישתלבו ברוטציה ולא ידרסו את מי שכבר נמצא.
מרסיאל ורשפורד משלימים זה את זה בצורה נפלאה, ונהנים לבצע החלפת מקומות בין עמדת החלוץ המרכזי לאגף שמאל. את מלוא הפוטנציאל של השניים יחדיו ניתן היה לראות העונה בניצחון 2:3 על אומוניה ניקוסיה במסגרת הליגה האירופית. הקפריסאים ירדו להפסקה עם יתרון 0:1 מפתיע, אך רשפורד עלה מהספסל בהפסקה וכבש את השוויון בדקה ה-53. מרסיאל עלה מהספסל בדקה ה-61 והשלים מהפך שתי דקות לאחר מכן מבישול של רשפורד, שהשלים צמד בדקה ה-84. "הוא שחקן משמעותי והוא כזה במשך הרבה מאוד זמן", אמר רשפורד על מרסיאל בסיום אותו משחק. "אני תמיד נהנה לשחק איתו, אנחנו מצפים לעשות את זה עוד בהמשך".
עם מרסיאל ורשפורד יחדיו, כשירים, זה זמן טוב להיות בו אוהד של מנצ'סטר יונייטד. האוהדים כבר יודעים היטב למה הם מסוגלים כשהם במיטבם ויקוו לראות מהם בדיוק את זה בשבועות והחודשים הקרובים. הם נהנים ביחד והם טובים ביחד. עכשיו הם רק צריכים לשחק ביחד.
המונדיאל בקטאר חשף עד כמה מוזר המצב של סיביליה, שנמצאת מתחת לקו האדום במקום ה-18. הסגל שלה טוב - הוא כולל שלושה אלופי עולם (גונסאלו מונטיאל, פאפו גומס ומתאוס אקוניה) ועוד שני שחקנים שהגיעו לחצי הגמר (יאסין בונו ויוסף אן-נסירי ממרוקו), אך היא הולכת ומתברגת כקבוצת תחתית העונה.
ללא אלופי העולם שטרם חזרו מהחגיגות של נבחרת ארגנטינה, איבן ראקיטיץ' המורחק, איסקו ששוחרר במפתיע בפגרת המונדיאל ועם רשימת פצועים ארוכה - סביליה תעלה היום למשחק קריטי מול סלטה ויגו, כשכל שמפריד ביניהן הוא הקו האדום. סביליה אמנם לא הפסידה לסלטה ויגו מזה שנתיים, אך היא אינה מזכירה בדבר את הקבוצה שנהגה להיות והיא לא ניצחה מאז חודש אוקטובר, כך שזה לא אומר דבר. הפסד ועונת הבלהות של האנדלוסים עלולה להפוך למפחידה באמת.
5 צפייה בגלריה
איסקו
איסקו
שוחרר במפתיע. איסקו
(צילום: AP)