סופה של תקופה. לאחר 14 שנים, ריאל מדריד הודיעה היום (ראשון) כי סיכמה עם הקפטן קארים בנזמה על סיום דרכו במועדון. הצרפתי זכה יחד עם הבלאנקוס בלא פחות מ-25 תארים, לאורך הקדנציה שלו בסנטיאגו ברנבאו, כולל חמישה גביעי אלופות, ארבע אליפויות ושלושה גביעי מלך.
בתוך כך, בסעודיה מדווחים כי בנזמה קרוב לחתימה לשנתיים באלופה המקומית אל-איתיחאד. על פי הדיווחים ההכרזה אמורה להיות רשמית בשבוע הבא, ואולי אפילו בשבוע הזה. במהלך השבוע החולף דווח על כך שבנזמה צפוי לעזוב את ריאל, ולעבור לאל-איתיחאד מהליגה הסעודית. הדיווחים סיפרו כי הוא מחוזר על ידי הענקית הסעודית אל-איתיחאד שהציעה לו לחתום על חוזה לשתי עונות, במהלכן ירוויח 200 מיליון אירו לעונה.
1 צפייה בגלריה
ריאל צ'לסי בנזמה חוגג
ריאל צ'לסי בנזמה חוגג
ריאל צ'לסי בנזמה חוגג
(צילום: REUTERS/Juan Medina)
עזיבתו של החלוץ הפורה ללא ספק תורגש היטב בריאל מדריד, שאיבדה העונה את האליפות ואת תואר אלופת אירופה. כרגע, אין לה מחליף ברור עבור הצרפתי, שהערב ישחק את משחקו האחרון בבלאנקוס, במחזור הסיום של הליגה הספרדית נגד אתלטיק בילבאו.
"ריאל מדריד רוצה להודות לקארים בנזמה, שכבר עכשיו נחשב כאגדת מועדון", נכתב בהודעה הרשמית מטעם המועדון. "הוא מהווה דוגמא למצוינות, ייצג נאמנה את ערכי המועדון והרוויח את הזכות להחליט על עתידו. אוהדי הקבוצה בכל רחבי העולם נהנו מהקסם והכדורגל הייחודי שהציג, זה שהפך אותו למיתוס עבור המועדון ואחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל. ריאל מדריד תמיד תהיה בית עבורו, ואנו מאחלים לו ולמשפחתו את כל ההצלחה שבעולם בשלב החדש בחייו".
בנזמה שני בטבלת מבקיעי כל הזמנים בריאל רק לכריסטיאנו רונאלדו, והגיע לקבוצה בשנת 2009, כשהיה בן 21. אט אט הוא ביצר את מעמדו כאחד השחקנים החשובים במועדון, למרות שבשנותיו הראשונות ספג לא מעט ביקורות. עוד אתמול, אמר מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי כי בנזמה יישאר, אך כעת יצאה ההודעה הרשמית המבשרת על עזיבתו.
העזיבה של בנזמה מצטרפת לזו של מרקו אסנסיו, שסיים גם הוא את חוזהו עם הבלאנקוס והפך לשחקן חופשי. על פי הדיווחים שחקן הכנף הספרדי בן ה-27 צפוי לחתום בקרוב באלופת צרפת, פריז סן ז'רמן.