פפ גווארדיולה חגג אמש (ראשון) אליפות רביעית ברציפות עם מנצ'סטר סיטי, והפך אותה לקבוצה הראשונה בתולדות אנגליה שעושה את זה. אחרי החגיגות, הוא התפנה לדבר על חברו הטוב יורגן קלופ, שעזב את ליברפול אחרי 9 שנים.
במסיבת העיתונאים סיפרו לפפ כי קלופ אמר עליו: "הוא המנג'ר הכי טוב בכל הזמנים, אף אחד לא יוכל להשיג ארבע אליפויות ברציפות. גווארדיולה התרגש מאוד ואמר: "אני אתגעגע אליו מאוד, הוא היה חלק חשוב בחיים שלי. הוא הביא אותי לרמה אחרת כמנג'ר, אני מאוד מכבד את כל מה שהוא עשה. יש לי שקלופ עוד לא סיים בכדורגל, והוא עוד ישוב. היה לי קשה נגדו בהרבה משחקים, כי הוא מנג'ר מצוין שיודע איך להעמיד את הקבוצה שלו, אני רוצה להודות לו על שדחף אותי להשתפר לאורך השנים. כמובן, לא רק אני אחראי לאליפות. גם הצוות שלי, שנותן לי את כל מה שאני צריך וגם השחקנים אחראים לכך".
2 צפייה בגלריה
פפ והאליפות
פפ והאליפות
פפ והאליפות
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
"אני מאחל לקלופ את כל הטוב שבעולם, לא ראיתי את המשחק האחרון שלו באנפילד אבל אני מקווה שהיה לו יום מיוחד. זה מגיע לו. אנשים אומרים שהוא לא זכה במספיק תארים. תארים זה חשוב, אבל זה לא הכל. לקלופ יש אישיות מדהימה, הוא ייזכר כאחד הגדולים בליברפול בכל הזמנים, ברמה של בוב פייזלי". פפ החמיא גם לעוזרו לשעבר מיקל ארטטה, שסיים עם ארסנל במקום השני: "הוא בונה את המורשת שלו בארסנל עכשיו, אני בטוח שהוא יזכה בתארים בעתיד".
2 צפייה בגלריה
פפ וקלופ
פפ וקלופ
נפרדים. פפ וקלופ
(צילום: רויטרס)
ומה לגבי העונה הבאה? פפ אמר שהוא יאמן את מנצ'סטר סיטי ב-2024/25, אבל לא הבטיח שיישאר מעבר לכך: "אני יותר קרוב לעזוב מאשר להישאר. יש לי חוזה לעונה הבאה, אני מתכוון לכבד אותו. אחר כך, אדבר עם ההנהלה ונראה מה עושים", אמר. יחד עם זאת, סיטי כבר התחילה לעבוד על רכש לקראת העונה הבאה ואחד השמות שעלו הוא של קשר ניוקאסל ברונו גימראייש, שכבש העונה 7 שערים בפרמייר-ליג. על פי מספר דיווחים, יש לו סעיף שיחרור בסך 100 מיליון פאונד שתקף עד חודש יולי, ומנצ'סטר סיטי תרצה להפעיל אותו.
עוד שם מעניין שעלה הוא המגן הימני של לברקוזן ג'רמי פרימפונג, שזכה איתה העונה באליפות. המגן ההולנדי גדל במנצ'סטר סיטי אבל לא קיבל הזדמנות, אבל עכשיו בסיטי חושבים כי הוא מתאים לשיטת המשחק שלהם. לקפטן קייל ווקר אין חוזה לעונה הבאה, אבל הוא מעוניין להישאר עונה נוספת: "אני עדיין מרגיש צעיר, אני עוד יכול לתרום", אמר המגן בן ה-33, "דיברתי עם ההנהלה ועם גווארדיולה, אני מרגיש שהמסע שלי כאן לא הסתיים".