השנאה לישראלים והאנטישמיות הרימה את ראשה והגיעה לשיאים חדשים בתקופה האחרונה, גם כלפי מי שמזוהה כתומך בישראל. כעת גם כוכב ריאל מדריד, ויניסיוס, חוטף. הברזילאי נמנה בין עשרות האלפים שעשו לייק לפוסט שהעלתה נועה קירל לפני שנה, לאחר שסיימה במקום השלישי באירוויזיון. מגיבים רבים לא אהבו זאת וקטלו את ויניסיוס בתגובות.
"מוות לוויניסיוס", נכתב באחת התגובות. בתגובה אחרת נכתב, תוך כדי תיוגו של ויניסיוס: "למה אתה עוקב אחריה? היא תומכת ברוצחים. יש ילדים בפלסטין שאוהבים אותך, למה אתה לא תומך בהם?". מגיב אחר הזכיר את הגזענות ממנה סובל ויניסיוס בחלק ממשחקיו בליגה הספרדית וכתב: "עכשיו יש לנו את הזכות להיות גזענים כלפיך".
1 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
סופג אש בעקבות לייק לנועה קירל. ויניסיוס
(צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos)
יש לציין שמספר מגיבים ישראלים נתנו מענה לגל התגובות הזה, והביעו תמיכה בוויניסיוס. בין השאר נכתב: "לא מפתיע שכמה מהגזענים ששונאים את ישראל שונאים גם שחורים. וינסיוס, אתה הזוכה הבא בפרס "כדור הזהב". אל תקשיב לשונאיך הגזענים".
כאמור, מדובר בפוסט שהעלתה קירל לאחר השתתפותה באירוויזיון לפני שנה עם השיר "יוניקורן", שזיכה אותה במקום השלישי בתחרות. בפוסט עצמו, שזכה לכמעט 25 אלף לייקים, היא כתבה: "אין לי מילים. תודה, תודה, תודה! אני אוהבת אתכם, חדי הקרן שלי".
רק אתמול (ראשון) חגג ויניסיוס יחד עם ריאל מדריד את הזכייה באליפות הליגה הספרדית במצעד שנערך ברחובות הבירה הספרדית. בנוסף, הוא וחבריו יקוו להשלים עונה חלומית עם זכייה בליגת האלופות, כשיתמודדו מול בורוסיה דורטמונד בגמר של המפעל שיתקיים ב-1 ביוני באצטדיון וומבלי בלונדון.
בלינגהאם: "ויניסיוס השחקן הטוב בעולם"
(ONE)