צפו | אוהדי בנפיקה מוכנים למכבי חיפה: "מכבדים אתכם, אבל מחכה לכם גיהנום"
(צילום: גלעד ילון, ליסבון)
משחקה האחרון של בנפיקה לפני המפגש מול מכבי חיפה בליגת האלופות היה ביום שישי, 1:2 על ויזלה במחזור החמישי. נשמע סטנדרטי: בנפיקה מוליכה את הטבלה במאזן מושלם והיריבה לא גדולה במיוחד. אבל זה היה מסובך יותר ממה שזה נשמע: ויזלה הובילה לאורך רוב המשחק, ושער הניצחון הובקע בדקה ה-101, כשבנפיקה כבר בעשרה שחקנים אחרי ההרחקה של גונסאלו ראמוס. הוא קיבל צהוב בדקה ה-89, ובתחילת תוספת הזמן השופט שלף לו צהוב שני שערורייתי על התחזות שלא הייתה.
עוד על מכבי חיפה בליגת האלופות:
אלו חדשות גרועות עבור חיפה. לא, ראמוס הוא ממש לא השלומיאל המפוזר שמציב את בנפיקה במצבי סכנה. הוא האינסטנט סופרסטאר שלה, ועכשיו הוא עוד אמור להגיע למשחק הקרוב טעון בעצבים.
3 צפייה בגלריה
גונסלו ראמוס שחקן בנפיקה
גונסלו ראמוס שחקן בנפיקה
ראמוס
(צילום: גטי אימג'ס)
לפי אתר "טרסנפרמרקט", בשנות האלפיים בנפיקה הכניסה לקופה 1.1 מיליארד אירו ממכירת שחקנים. שלושת היקרים ביותר הגיעו ממש בשנים האחרונות: ז'ואו פליקס לאתלטיקו מדריד ב-127 מיליון, דרווין נונייס לליברפול ממש הקיץ ב-75 מיליון, רובן דיאש למנצ'סטר סיטי ב-71.6 מיליון. לצידם היו עוד המון העברות של עשרות מיליונים כל אחת. ראמוס הוא השם הבא ברשימה, בינואר או ביולי הקרובים. בבנפיקה יודעים את זה, מקבלים את זה ומבינים את המצב. זה התפקיד שלהם בשרשרת המזון, והם מתגאים בכך שמדובר באחת בחממות הכוכבים הגדולות בעולם.
כבר בחודש שעבר, כשהוא רק בראשית דרכה של הפריצה האמיתית שלו, נציגי ניוקאסל וסאות'המפטון נפגשו עם ראשי בנפיקה. המחיר המדובר עמד על 30 מיליון אירו. גם וולבס, אברטון ונוטינגהאם הוזכרו כמועמדות לרכוש אותו, ושמות שנזרקו לאוויר כאופציה בסבירות נמוכה היו של פריז סן-ז'רמן ובאיירן מינכן, אבל במועדון לא התלהבו להיפרד במהירות כזו ממי שאמור למלא את נעליו של נונייס.
ראמוס עצמו הצהיר שהוא נשאר נאמן ולא הולך לשום מקום. "אני משחק בבנפיקה, וזה כל מה שחשוב", אמר - אבל בקרוב משהו אחר יהיה חשוב לו. וגם המחיר יהיה גבוה יותר: אולי קרוב לסכום השחרור שמופיע בחוזה שלו, 120 מיליון אירו (חשבתם שבבנפיקה לא קלטו מזמן מה יש להם ביד?). עד אז, הוא הבעיה של חיפה והליגה הפורטוגלית.

החבילה השלמה

למה אמרנו "הפריצה האמיתית"? מאחר שאי אפשר להגיד על ששחקן נכנס לתודעה בעונה מסוימת, אם בעונה שלפניה כבר כבש שמונה שערים. כבר ב-2021/22 ראמוס היה שחקן חשוב בבנפיקה, עם 46 הופעות בכל המסגרות. בבכורה בבוגרים לפני שנתיים, ב-0:4 מול אבש, הוא נכנס בדקה ה-85 – וירד מהמגרש בסיום עם צמד. מה שכן ניתן לומר הוא שהחלוץ בן ה-21 עדיין לא היה שם נפוץ בכל אירופה – וזה מה שהקיץ הנוכחי כבר הספיק לשנות.
ראמוס הצטרף למחלקת הנוער המפוארת של בנפיקה בגיל 12, היה עילוי מיידי, עבר בכל הנבחרות הצעירות של פורטוגל וגם לא היה רחוק במיוחד מלעשות היסטוריה שם. בגלל העומק בהתקפה של אלופת אירופה לשעבר הוא עוד לא הוקפץ לסגל הבוגר, אבל זה מה שעזר לו להפוך לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הנבחרת עד גיל 21. ב-18 הופעות בלבד יש לו 14 שערים, שני בכל הזמנים רק להוגו אלמיידה, והוא הגיע עם פורטוגל לגמר יורו הצעירות האחרון (עשה זאת בעבר גם עם נבחרת הנוער). בחלון הנבחרות בסוף החודש פורטוגל תשחק מול צ'כיה וספרד בליגת האומות, וקשה להאמין שהוא לא יזכה לזימון בכורה לבוגרת. יש שם פוטנציאל לשחקן חוד שמשלים בצורה נפלאה את כל הקשרים ההתקפיים הטכניים.
3 צפייה בגלריה
גונסלו ראמוס שחקן בנפיקה
גונסלו ראמוס שחקן בנפיקה
עילוי מיידי בגיל 12
(צילום: גטי אימג'ס)
החלוץ המרכזי הקלאסי, שמתנשא לגובה 1.85 מ', התחיל את העונה ב-2 באוגוסט, כאשר בנפיקה פגשה את סגנית אלופת דנמרק מיטיולן במסלול הליגות החזקות במוקדמות הצ'מפיונס. זה היה הערב הראשון שלו בתפקיד שעליו חלם תשע שנים, האיש המוביל בחוד של בנפיקה. הוא סיים אותו עם שלושער פנטסטי בדרך ל-1:4, עם שתי נגיחות מצוינות (נקודה שהבלמים הירוקים חייבים לשים אליה לב) ועוד שער אדיר של טכניקה גבוהה – השתלטות על כדור קשה ובעיטה בסיבוב. הוא החבילה השלמה. גם בפלייאוף מול דינמו קייב ראמוס הבקיע, ובמחזור הפתיחה בליגה, כאשר ארוקה נזהרה ממנו ושמה עליו דגש, הוא פשוט בישל פעמיים בדרך ל-0:4.
בסך הכל הוא כבר חתום על שישה שערים ושלושה בישולים בחודש שכלל תשעה משחקים. ואגב, אם יכניע את ג'וש כהן זה לא יהיה משהו חדש עבורו – יש לו עשרה שערים בליגת האלופות לנוער, ואת הספתח שלו בליגה של הגדולים עשה ברבע הגמר בשנה שעברה, בקטנה, אתם יודעים, ב-3:3 מול ליברפול באנפילד.

חיית רחבה בסגנון של פעם

ניתוח מעמיק של "טוטאל פוטבול אנליסיס" הראה שמדובר פשוט בחיית רחבה בסגנון של פעם, כשמפת האזורים שבהם הוא מסתובב במגרש בוערת מחום בדיוק במרכז ה-16 של היריבה. לצד זאת, הוא נחשב לשחקן חכם מאוד מבחינה טקטית, שעליו בנוי משחק הלחץ הגבוה של בנפיקה – תנועה בלתי פוסקת בין שחקני הקו האחורי שמשבשת את הנעת הכדור ומייצרת חטיפות. בעבר אמר על כך: "זה משהו שנולדתי איתו, אבל זה לא אומר שאני לא עובד על זה כל יום, מנסה לשפר את האינסטינקט הטבעי שלי".
3 צפייה בגלריה
גונסלו ראמוס שחקן בנפיקה
גונסלו ראמוס שחקן בנפיקה
כיכב במוקדמות הצ'מפיונס עם שערים מסחררים
(צילום: גטי אימג'ס)
אמנם יש לו המון איכויות התקפיות ומגוון עמדות אפשריות, אבל בסופו של דבר, הוא 9 אמיתי. זה שגם יודע לעצור ולהוריד כדורים למי שמצטרף אליו. אפשר לדמיין אותו בתור צייד, שחקן שנמצא רוב הזמן בנקודות הפגיעות ביותר של ההגנה ומנצל אותן בצורה הטובה ביותר. ואז בפיניש, הוא אכזרי.
ראמוס נחשב לבחור צנוע ופשוט. אין לו חברה מפורסמת או חשבונות מתוחזקים ברשתות החברתיות, מלאים בתמונות לצד סלבריטיז או בהשקות. גם בזה הוא קצת שחקן של פעם, הרבה פחות מתוקשר וזוהר, אבל מכונה על המגרש. בקרוב מאוד הוא יהיה אחד החלוצים המבוקשים באירופה, בכל אחד מהמועדונים הגדולים. ואז בראיון הפרישה של שון גולדברג, אי שם בעתיד הרחוק, הוא יוכל לספר על הערב ההוא שבו יצא לקרב נגד הענק.