רק בחודש שעבר הפתיע ממפיס דפאי רבים כשהחליט לצאת מאירופה ולחתום בקורינתיאנס הברזילאית. כעת, מסתמן שהרומן בין הצדדים עלולה להיפסק אחרי חודש בלבד, כך לפחות לפי הדיווחים בכלי התקשורת במולדת הסמבה.
מה שאיפשר את החתמתו של החלוץ ההולנדי בן ה-30 הייתה העובדה שחברת ההימורים Esports da Sorte, שמשמשת כספונסרית הראשית של המועדון, לקחה על עצמה לשלם את רוב שכרו הגבוה מאוד של ממפיס, שעומד על קצת יותר מ-6 מיליון אירו לעונה. עם זאת, לאחרונה נפתחה חקירה מצד הרשויות בברזיל נגד החברה, שאף הוצאה מחוץ לחוק ועומדת בסכנת סגירה. במצב כזה, היא לא תוכל מן הסתם לשלם את שכרו של ההולנדי.
1 צפייה בגלריה
שחקן קורינתיאנס ממפיס דפאי
שחקן קורינתיאנס ממפיס דפאי
בדרך החוצה אחרי חודש בלבד? דפאי
(AP Photo/Andre Penner)
אם אכן החברה תיסגר, מדובר במכה כלכלית קשה לקורינתיאנס, שלא תוכל לשאת לבדה בעלויות שכרו הגבוה של ממפיס - מה שמאיים על המשך דרכו בקבוצה. עם זאת, בברזיל מדווחים כי לא מן הנמנע שחברת ענק אחרת תחתום על הסכם חסות חדש עם המועדון, מה שיסייע לשלם את שכרו של החלוץ.
עד כה הספיק ממפיס ליטול חלק בשלושה משחקי ליגה בברזיל במדי קורינתיאנס וערך הופעה אחת במדיה בקופה סואמריקנה (המקבילה הדרום האמריקאית של הליגה האירופית). התפוקה שלו עד כה בארבעת המשחקים בהם השתתף עומדת על שני בישולים, כאשר הוא עדיין ממתין לשערו הראשון בקבוצה.
ממפיס גדל במחלקת הנוער של פ.ס.וו איינדהובן, במדיה עלה לבוגרים ב-2011. לאחר ארבע שנים במדי הקבוצה ההולנדית, ולאחר שהרשים במדי נבחרת הולנד במונדיאל 2014 - הוא נרכש על ידי מנצ'סטר יונייטד תמורת 22 מיליון פאונד. לאחר שלא הבריק במדי השדים האדומים, הוא עבר לליון, שם שיחק ארבע שנים ואז עבר לברצלונה. אחרי שנתיים במדי הקטלאנים הוא שיחק עונה אחת באתלטיקו מדריד ולפני חודש, כאמור, חתם בקורינתיאנס.
במדי הנבחרת ההולנדית יש לממפיס 46 שערים ב-95 הופעות והוא מדורג במקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים של האורנג', כשמעליו נמצא רק רובין ואן פרסי עם 50 שערים.