לואיס אנריקה פרסם בצהריים (שני) את סגל ספרד לקראת פתיחת היורו בעוד שלושה שבועות, וההפתעה הגדולה היא אי זימונו של הסמל הגדול של הנבחרת וקפטן ריאל מדריד, סרחיו ראמוס בן ה-35. יש לציין כי המאמן הלאומי בחר שלא לזמן אף שחקן מהבלאנקוס, לראשונה בטורניר גדול, ורק עשרה מהליגה הספרדית.
הסיבה לאי זימונו של ראמוס אינה מקצועית, אלא בעקבות מצבו הרפואי. בחודשים האחרונים סבל הבלם מפציעות ברכיים והתקשה לקחת חלק במשחקיה של קבוצתו. ראמוס למעשה שיחק בחמישה משחקים בלבד בשנה הנוכחית. "הוא לא יכול היה לשחק העונה, ולא להתאמן. דיברנו אתמול, הייתה שיחה לא קלה", סיפר המאמן.
2 צפייה בגלריה
ראמוס מתוסכל
ראמוס מתוסכל
ראמוס. נשאר בבית
(צילום: gettyimages)
ראמוס התייחס לנושא: "אחרי עונה מוזרה ושונה מכל מה שהכרתי לאורך הקריירה הגיע היורו. נלחמתי מבחינה גופנית ונפשית כדי להגיע לכושר של 100 אחוז בריאל מדריד ובנבחרת, אבל דברים לא תמיד קורים כמו שאתה מתכנן. כואב לדעת שלא אוכל לעזור לנבחרת ולחברים, אבל במקרה הזה הכי טוב שאנוח ואגיע כשיר לעונה הבאה. מאחל לחבר'ה בהצלחה ואעודד אותם מהבית".
הופעת הבכורה של ראמוס בנבחרת הייתה לפני יותר מ-15 שנים במשחק ידידות מול סין במרץ 2005. שער הבכורה שלו הגיע חצי שנה לאחר מכן נגד סן מרינו. ראמוס זכה עם ספרד במונדיאל, שתי אליפויות אירופה והוא גם שיאן ההופעות שלה, ושיאן ההופעות האירופי, עם 180 משחקים בינלאומיים לצד 23 כיבושים.
בין המזומנים הטריים, שחקנה של מנצ'סטר סיטי, אמריק לאפרוט, שהעדיף לקבל את ההצעה של הספרדים על פני המתנה לזימון שלא הגיע מדידייה דשאן, מאמן נבחרת צרפת, מדינת הלאום שלו. בעבר שיחק לאפורט בנבחרות הצעירות של הטריקולור, אך לא בבוגרת ולכן הוא יכול לבצע את המעבר.
2 צפייה בגלריה
אמריק לאפורט
אמריק לאפורט
אמריק לאפורט
(צילום: גטי אימג'ס)
לואיס אנריקה בחר לזמן גם את הכישרון הצעיר, אריק גארסיה מסיטי, שצפוי לעזוב בקרוב את המועדון ואולי לשוב לקבוצה בה גדל, ברצלונה. עוד בפנים: סרחיו בוסקטס שיתמנה לקפטן, ג'ורדי אלבה, אדאמה טראורה, דני אולמו ואלברו מוראטה. אנסו פאטי הפצוע לא נכלל ברשימת 24 השחקנים ליורו, כמו גם דני קרבחאל.
ספרד שובצה לבית 5 יחד עם שבדיה, סלובקיה ופולין. היא תחל את הופעותיה מול השבדים ב-14 במאי באצטדיון בסביליה.