ארגון שחקני הכדורגל העולמי (FIFPRO), ביחד עם ארגון הליגות העולמיות (WLF), הגישו תביעה משפטית לנציבות האירופית בבריסל כנגד פיפ"א. זאת בעקבות מה שהם טוענים ל"ניצול לרעה של עמדת שליטה" מצד הגוף המנהל של הכדורגל העולמי בכל הנוגע ללוח המשחקים של הקבוצות והנבחרות.
הליגה הספרדית, למרות שאינה חברה בארגון, הצטרפה גם היא לעתירה, הכוללת 1,330 מועדונים מ-39 ליגות ב-33 מדינות שונות. אלכסנדר בילפלד, אחד מראשי ארגון השחקנים, הגדיר את המהלך כ"חסר תקדים".
3 צפייה בגלריה
רודרי
רודרי
הראשון להתלונן. רודרי
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
הסכסוך המתמשך סביב מספר המשחקים שהשחקנים נאלצים להתמודד איתם במהלך עונה הגיע לשיא חדש עם הגשת התביעה. ביוני האחרון, התאחדות השחקנים המקצועית (PFA) הצטרפה גם היא לתביעה משפטית נגד פיפ"א בטענה ללוח משחקים "עמוס יתר על המידה ובלתי ישים".
נקודת מחלוקת מרכזית היא מונדיאל המועדונים החדש, המתוכנן להתקיים בארה"ב בין ה-15 ביוני ל-13 ביולי 2025, עם 12 קבוצות מאירופה. ה-PFA טוען כי זוהי "נקודת מפנה ללוח המשחקים ולאפשרות של השחקנים לקחת הפסקות משמעותיות בין העונות".
3 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו
יתקפל? אינפנטינו
(Manan VATSYAYANA / AFP)
ארגון שחקני הכדורגל טוען כי "ההחלטות של פיפ"א בשנים האחרונות העדיפו באופן חוזר את התחרויות והאינטרסים המסחריים שלה עצמה, תוך הזנחת אחריותה כגוף מנהל ופגיעה באינטרסים הכלכליים של הליגות המקומיות ורווחת השחקנים".
לוח המשחקים הצפוף מעורר דאגה רבה, כאשר כל שלוש תחרויות המועדונים האירופיות (ליגת האלופות, הליגה האירופית והקונפרנס-ליג) הורחבו ל-36 קבוצות, עם יותר משחקים בשלב הראשון. עבור חלק מהשחקנים, עונת 2024/25 צפויה להימשך כמעט ללא הפסקה לתוך העונה הבאה.
מנצ'סטר סיטי, למשל, ביקשה לדחות את תחילת משחקיה בעונת 2025/26 בשל השתתפותה במונדיאל המועדונים, אך נראה כי הפרמייר-ליג לא תסכים לבקשה זו.
3 צפייה בגלריה
שוער ארסנל דוד ראיה הודף את הפנדל של שחקן אטאלנטה מתאו רטגי
שוער ארסנל דוד ראיה הודף את הפנדל של שחקן אטאלנטה מתאו רטגי
36 קבוצות העונה בליגת האלופות
(REUTERS/Alessandro Garofalo)
רודרי, שחקנה של סיטי שנפצע העונה בעיקר בשל עומס המשחקים, טען בחודש שעבר כי "אני חושב שאנחנו קרובים לשביתת שחקנים ואפשר להבין למה". העובדה, כאמור, ששני מחזורים ושלב ביניים הוספו השנה לליגת האלופות, וכי הגביע העולמי למועדונים של פיפ"א הוארך לארבעה שבועות ביולי, גרמה לשחקנים שבדרך כלל מעדיפים לשתוק להצטרף לטענות ולאיומים של רודרי.
חברו לקבוצה קווין דה בריינה אמר: "הבעיה תתחיל בעונה הבאה. יהיו רק שלושה שבועות בין גמר אליפות העולם למועדונים למשחק הראשון בליגה. יהיו לנו רק שלושה שבועות לנוח ולהתכונן לעוד עונה של 80 משחקים. אנחנו מביעים חששות, אבל לפיפ"א ואופ"א זה לא אכפת, רק מוסיפים משחקים. הכסף מדבר".