האם האיש העשיר בבריטניה יהיה הבעלים הבא של מנצ'סטר יונייטד? סר ג'ים רטקליף, הבעלים של ענקית הכימיקלים "אינאוס", הודיע כי הוא מעוניין לרכוש את המועדון ממשפחת גלייזר. "אם המועדון למכירה, ג'ים הוא בהחלט קונה פוטנציאלי", אמר דוברו של רטקליף ל"טיימס" הבריטי. "אם דבר כזה אפשרי, היינו מעוניינים לשוחח במטרה ליצור בעלות לטווח ארוך".
הונו של רטקליף בן ה-69 מוערך בכ-21 מיליארד ליש"ט ובבעלותו כבר שתי קבוצות כדורגל: לוזאן השווייצרית וניס הצרפתית, יריבת מכבי ת"א הערב במוקדמות הקונפרנס-ליג, אותה רכש ב-2019 תמורת 100 מיליון אירו. בכלל, מדובר בחובב ספורט מושבע, שמחזיק בשליש מקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס והתגאה בעבר כמי שאוהד את מנצ'סטר יונייטד (למרות שמחזיק במנוי לצ'לסי).
3 צפייה בגלריה
ג'ים רדקליף
ג'ים רדקליף
חובב ספורט מושבע. רדקליף
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב
ליונייטד יהיה בקרוב בעלים חדש? רונאלדו
(צילום: AFP)
רק לפני מספר חודשים הגיש הצעה בסך 4.2 מיליארד ליש"ט לרכישת צ׳לסי שנדחתה, אבל כעת - עם הדיווח אתמול כי משפחת גלייזר שוקלת למכור חלק קטן מהמניות של מנצ'סטר יונייטד, אולי בדרך להעברת הבעלות על הקבוצה - נראה שרטקליף שוב מעוניין להיכנס לפרמייר-ליג. "זה לא עניין של כסף, ג'ים יודע כמה חשובה יונייטד לעיר מנצ'סטר, והוא מרגיש שזה הרגע הנכון להתחלה חדשה", הוסיף דוברו של איש העסקים.
כזכור, על פי הפרסום אתמול ב"בלומברג" האמריקאי, הגלייזרים נמצאים בלחץ גדול בזמן האחרון והחליטו להניע את תהליך מכירת המניות. הנהלת מנצ'סטר יונייטד כבר התחילה בשיחות עם משקיעים פוטנציאלים שכרגע לא רוצים להיחשף, עד אשר העסקה תהיה בשלבים יותר מתקדמים. השווי של מנצ'סטר יונייטד, אומרים ב"בלומברג" הוא 5 מיליארד ליש"ט (6 מיליארד דולר). המשקיע הפוטנציאלי עדיין יהיה מיעוט בהנהלת הקבוצה, לפחות בהתחלה.
3 צפייה בגלריה
ג'ים ראטקליף
ג'ים ראטקליף
מחזיק בשליש מקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס. רטקליף
(צילום: gettyimages)
משפחת גלייזר קנתה את מנצ'סטר יונייטד ב-2005 תמורת 790 מיליון ליש"ט והמשיכה לזכות איתה בתארים, אבל מאז פרישתו של אלכס פרגוסון ב-2013 הקבוצה לא זכתה באליפות אנגליה. אוהדי יונייטד מוחים נגד הגלייזרים לא מעט זמן, וקוראים להם לעזוב את המועדון. "ייתכן כי זאת תחילת הפרידה של הגלייזרים ממנצ'סטר יונייטד", נכתב בדיווח.