"נאפולי - זה שלך". התקשורת האיטלית פרגנה הבוקר (חמישי) לזוכה הטריה בגביע. החבורה של ג'נארו גאטוזו גברה בדו-קרב פנדלים 2:4 על יובנטוס (אחרי 0:0 בתום 90 דקות) והניפה את התואר בפעם השישית בתולדותיה - והראשונה מאז 2014. "כך כך מגיע לגאטוזו", נכתב ב"טוטוספורט", שבחר גם לעקוץ את מאמן יובה: "סארי, זה כישלון".
גאטוזו, שעבר תקופה קשה ורק לפני מספר שבועות איבד את אחותו, היה נרגש ועל סף דמעות: "החיים והכדורגל נתנו לי כל כך הרבה יותר ממה שאני נתתי להם. ברגעים האלה אתה תמיד חושב על המשפחה. הכדורגל הפך אותי לגבר. יש לי תשוקה אדירה לכדורגל, ואני יודע שאסור לוותר לשנייה. כל מי שמכיר את העבודה הזאת צריך לכבד את זה, כי אנחנו בני מזל".
5 צפייה בגלריה
נאפולי חוגגת
נאפולי חוגגת
הגביע של נאפולי
(צילום: רויטרס)

5 צפייה בגלריה
נאפולי עם הגביע
נאפולי עם הגביע
שחקני נאפולי והסרוויס הכסוף
(צילום: AFP)
גאטוזו הוסיף: "בגלל זה אני מתרגש כשאני לא רואה תשוקה. בגלל זה לי אין שום חרטות על הקריירה שלי, וזה מה שאני מצפה מהשחקנים שלי. אני מאמין באלוהי הכדורגל, וכשאתה עושה את זה נכון - אתה קוצר את מה שזרעת, והכל חוזר אליך".
השחקנים חגגו באולימפיקו הריק בהנפת הנשיא הפרובוקטיבי של המועדון, אורליו דה לורנטיס. דה לורנטיס נקלע מוקדם יותר העונה לסכסוך ממושך עם השחקנים שהסתיים בפיטורי המאמן הקודם קרלו אנצ'לוטי. "נאפולי היא היחידה שיכולה להתמודד עם יובנטוס על תואר", הסביר בסיום. "מאז שגאטוזו הגיע, הרבה דברים השתנו כאן. כולם התאחדו סביבו וסביב המועדון".
5 צפייה בגלריה
אורליו דה לורנטיס
אורליו דה לורנטיס
השחקנים מניפים את דה לורנטיס
(צילום: רויטרס)
דרייס מרטנס אמנם לא כבש, אבל הוא אחד הגיבורים הגדולים של נאפולי. ערב המשחק התברר כי הסקורר האריך חוזה בסן פאולו והיה לו מניות רבות בתואר, בשל המנהיגות שלו. "זה הישג מיוחד, אף אחד לא האמין בנו", אמר. "כשאתה משחק בנאפולי - אתה יודע איך לחגוג ניצחונות".

סארי: "ברגעים כאלה עדיף לשתוק"

"יש אכזבה גדולה עבור המועדון, השחקנים והאוהדים", אמר בסיום המאמן המפסיד סארי. "לא יכולנו לעשות הרבה יותר, חסרה לנו החדות". המאמן ניסה להסביר מה הוביל להפסד: "חסרו לנו מספר שחקנים והייתי צריך לקבל כמה החלטות שונות מבדרך כלל. החזקנו טוב בכדור אבל התקשנו להיות מספיק חדים כדי לתרגם את זה למצבים מסוכנים ליד השער".
5 צפייה בגלריה
סארי המאוכזב על הספסל
סארי המאוכזב על הספסל
סארי על הספסל. "לא חדים"
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
רונאלדו המאוכזב חולף על פני הגביע
רונאלדו המאוכזב חולף על פני הגביע
רונאלדו המאוכזב חולף על פני הגביע
(צילום: Getty Images)
המאמן סירב לקבל את ההנחה שהשחקנים לא היו מספיק מחוייבים: "אני לא מסכים, היינו מרוכזים במאה אחוזים במשך כל 90 הדקות ואי אפשר לעשות את זה ללא מחוייבות והקרבה. אנחנו מתבססים על שחקנים עם יכולת לעבור שחקן באחד על אחד ואת זה התקשנו לעשות היום". על כריסטיאנו רונאלדו אמר המאמן: "כמו פאולו דיבאלה ודגלאס קוסטה, גם הוא עדיין לא בכושר שמאפשר לו לעשות את הדברים שעובדים הכי טוב עבורו".