לפחות על הנייר, זה היה אמור להיות המשחק שיציב את קיליאן אמבאפה כאחד הכוכבים האהובים ביותר על אוהדי ריאל מדריד. קלאסיקו, ברנבאו, היריבה המרה שממול. רק שבסופו של יום, ברצלונה היא שחגגה אתמול (שבת) 0:4 גדול והותירה את הכוכב הצרפתי להתמודד עם הביקורות.
זו הייתה טבילת אש קשה במיוחד עבור אמבאפה, שגם ראה ראה איך שער שלו שקבע 0:1 נפסל על ידי ה-VAR בגלל נבדל. בכלל, אמבאפה נתפס שמונה פעמים באופסייד - שיא שלילי עגום במיוחד בליגה הספרדית. עד אתמול קייל לארין ממאיורקה החזיק בשיא השלילי (6), החלוץ הצרפתי נתפס שש פעמים בנבדל רק במחצית הראשונה מול בארסה.
1 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
משחק חלש. אמבאפה
(צילום: REUTERS/Susana Vera)
לספרי ההיסטוריה: 0:4 ענק לבארסה בברנבאו!
(באדיבות ONE)
אמבאפה, שהגיע לריאל מדריד הקיץ כהחתמה הנוצצת ביותר, סיפק נתון מדהים במיוחד לאור העובדה שעד למשחק זה נתפס בנבדל רק תשע פעמים העונה בכל המסגרות. "הקלאסיקו הראשון של אמבאפה יזכר עבורו כסיוט לא נורמלי. הוא לחוץ מדי, ומתעצבן מכל דבר", נכתב ב"מארקה", שם הוסיפו: "שום דבר לא עובד לו, הוא אפילו לא הצליח לשלוט בכדור. הוא מפספס ומפספס, ומסתכל לשמיים, אולי שם ימצא פתרון".
בסיקור המשחק ב-BBC נכתב כי "קיליאן אמבאפה פשוט לא נראה כמו קיליאן אמבאפה בקלאסיקו הזה. המון מצבים, אבל בלי תכלית. לא הצליח למצוא את הרשת". אפילו במולדתו הייתה ביקורת גלויה כלפיו. ברדיו מונטה קרלו טענו כי "הוא נראה משותק. שום דבר לא עבד לו, הוא פספס הזדמנויות ענקיות שוב ושוב".
"אמבאפה לא הגיע לכאן בשביל זה", המשיכו לבקר אותו בתקשורת במדריד, כשהעיתונים מתארים את הופעתו כ"אסון אישי בתוך לילה קטסטרופלי קבוצתי". גם כאשר הצליח להימנע מנבדל, הכוכב הצרפתי לא הצליח להותיר חותם. בשלוש הזדמנויות ברורות מול השוער איניאקי פנייה, הלך על בעיטות חלשות שנעצרו בקלות.
הנתונים מספרים סיפור עגום: אמבאפה נגע בכדור רק 27 פעמים במהלך המשחק - הכמות השנייה הכי נמוכה בקבוצה, אחרי אורליאן צ'ואמני שהוחלף כבר בדקה ה-64. הוא אפילו לא הצליח לסחוט עבירה אחת מההגנה הקטלאנית, שהצליחה לנטרל אותו.
גם ה"ל'אקיפ" הצרפתי הגדיר את הופעתו כ"מאכזבת" וכתב כי "אמבאפה סימל את הבעיות של חוליית ההתקפה של ריאל מדריד". שאלת ההסתגלות של אמבאפה לריאל מדריד מתחילה להפוך למורכבת, כשעדיין לא נראה חיבור אמיתי בינו לבין חבריו לקבוצה. לעיתים בשל חוסר הסבלנות שלו. "בקצב הזה, ההחתמה שלו לא תיזכר כנוצצת במיוחד", הבהירו ב"אס".