בחודש האחרון דקלן רייס גילה כי הוא אחד השחקנים הנחשקים באי הבריטי, ואולי באירופה כולה. מנצ'סטר סיטי, באיירן מינכן וארסנל ניהלו קרב על שירותיו, כשכל מועדון התפרע עם הצעה גרנדיוזית משלו עבור הקשר האחורי, שהוביל את ווסטהאם בעונה שעברה לתואר האירופי הראשון שלה מאז ימי בובי מור בשנות ה-60. הטרבליסטית האנגלית ובאיירן פלרטטו עם סכומים המתקרבים ל-100 מיליון ליש"ט, אך התותחנים הציעו 105 מיליון ליש"ט, ועל-פי כל הדיווחים - המעבר ייצא לפועל ורייס יהפוך לשחקן הבריטי היקר בכל הזמנים.
אז מה הפך את דקלן רייס לאחד השמות החמים בכדורגל הבריטי? קודם כל, מדובר בשחקן שתפס מקום של קבע בנבחרת אנגליה, על אף העובדה שהוא לא משחק במועדון גדול. בארבע השנים האחרונות, מאז שזומן לראשונה לנבחרת שלושת האריות, רשם רייס 41 הופעות במדים הלאומיים, במהלכן כבש ארבעה שערים. הוא הספיק לשחק ביורו 2020, בו אנגליה הגיעה עד הגמר, וגם במונדיאל 2022, כך שלשחק על הבמות המרכזיות של הכדורגל העולמי זה דבר שלא זר מבחינתו.
3 צפייה בגלריה
דקלן רייס
דקלן רייס
מעבר מתבקש. רייס
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)

גביע אירופי נדיר

מעבר לניסיונו הבינלאומי, רייס כאמור היה זה שהוביל את ווסטהאם לתואר אירופי ראשון מאז 1966, ותואר כלשהו לראשונה מאז 1980. הוא היה הכוכב הבלתי מעורער של הפטישים והיה זה שעשה את ההבדל בין עונה מאכזבת במיוחד, לכזאת שהסתיימה בתואר אירופי. הוא קנה את ליבם של האוהדים והיה מה שנקרא "שחקן של מועדון".
ברבע גמר הקונפרנס-ליג מול גנט הבלגית, רייס הבקיע שער נפלא, כשדהר כמחצית המגרש והבקיע את השער השלישי של ווסטהאם, שניצחה 1:4. זה היה אחד מרגעי הקסם הבודדים של הלונדונים, שכאמור היו רחוקים מלהבריק בליגה. למעשה, רייס היה פרח צבעוני בקבוצה אפרורית למדי. הוא אמנם לא כבש ובישל המון (5 שערים ו-4 בישולים), אך היה העוגן של הקבוצה, והאיש שלו מיוחסת בעיקר הזכייה בקונפרנס-ליג.
3 צפייה בגלריה
דקלן רייס
דקלן רייס
היה זה שהוביל את ווסטהאם לתואר אירופי ראשון מאז 1966. רייס
(צילום: Richard Heathcote/Getty Images)
למרות שלרייס יש חוזה לעונה נוספת בווסטהאם, לכולם היה ברור עוד במהלך העונה החולפת כי הוא לא יישאר. הוא סיים את עונתו השישית במועדון, ולמעשה גמר הקונפרנס-ליג מול פיורנטינה הסתמן כמשחק הפרידה שלו מהקבוצה בה עלה לגדולה. "בכל פעם שאני לובש את החולצה הזאת אני יודע כמה זה גדול", סיפר הקשר לקראת הגמר. "אנחנו רוצים לעשות היסטוריה עבור האוהדים שלנו, אנחנו יודעים עד כמה זה חשוב להם. זאת הזדמנות יוצאת דופן ואנחנו מאוד רוצים את זה". וכך היה.
העובדה שרייס עזב את ווסטהאם עם תואר אירופי הציבה אותו כאחד הגדולים בתולדות המועדון, מה שהוסיף המון למניה שלו, שעלתה ועלתה בכל שנה. השמועות על כך שהוא צפוי לעבור למועדון גדול בתום עונת 2022/23 שבו וחזרו במהלכה, ואכן, גם האלופה מנצ'סטר סיטי וגם סגניתה ארסנל היו מוכנות להשקיע בו סכומי עתק.

שחקן מבוקש בעמדה מבוקשת

מעבר לאמור לעיל, לא קל למצוא שחקנים כמו רייס בכדורגל האירופי, והאנגלי בפרט. מדובר בקשר חכם, שמשלב יכולות הגנתיות מצוינות לצד טכניקה גבוהה וחכמת משחק די נדירה, בטח עבור שחקן בן 24. כשדובר במהלך העונה שעברה על כך שגרניט ג'אקה צפוי לעזוב את ארסנל, שמו של רייס עלה כמחליף האולטימטיבי לשוויצרי. גם כעת, שארטטה דיבר על כך שג'אקה לא הולך לשום מקום, התותחנים עדיין בונים על הקשר האנגלי – שצפוי להזיז הצידה את תומאס פארטיי.
3 צפייה בגלריה
מיקל ארטטה
מיקל ארטטה
קיבל את מבוקשו. ארטטה
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
יכולותיו של רייס לשלוט במשחק ולסייע לקבוצתו לעבור מהר מהגנה להתקפה בהחלט ישדרגו את ארסנל, שמחפשת שחקן עם מאפיינים כמו שלו. אם אכן קפטן ווסטהאם ישלים רשמית את המעבר לתותחנים, יהיה מעניין לראות אותו מיישם את מה שעשה אצל הפטישים בקבוצת צמרת בפרמייר-ליג ובליגת האלופות.