מנצ'סטר סיטי תארח מחר (שבת, 17:00) את ברנטפורד, במסגרת המחזור הרביעי בפרמייר-ליג, בתקווה לשמור על מאזן מושלם ועל מקומה בפסגת הטבלה. במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום לקראת המפגש, התייחס המאמן פפ גווראדיולה לאירוע נוסף שייצא לדרך ביום שני הקרוב - השימוע של האלופה, לאחר שהפרה לכאורה לא פחות מ-115 אישומים של הכללים הפיננסיים בפרמייר-ליג.
בפברואר 2023, לאחר חקירה בת ארבע שנים, הועברו האישומים נגד הקבוצה לוועדה עצמאית שחקרה אותם. ההאשמות מתייחסות לאירועים שהתרחשו בין השנים 2009 ל-2018. מנצ'סטר סיטי מכחישה בתוקף את כל ההאשמות וטוענת כי עמדתה נתמכת ב"ראיות חותכות". הפרמייר-ליג האשימה את הנהלת המועדון גם באי שיתוף פעולה עם החקירה.
1 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
"אני לא עורך דין". פפ גווארדיולה
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
במהלך מסיבת העיתונאים היום, אמר גווארדיולה: "אני שמח שזה מתחיל ביום שני. אני יודע שיהיו יותר שמועות ומומחים לגבי העונשים שהקבוצה צריכה לספוג. נראה. אני גם יודע לאיזו פסיקה אנשים מקווים, ומה הם מצפים, אני יודע מה אני קורא כבר הרבה שנים".
עוד הוסיף הספרדי: "אני לא עורך דין, ארלינג הולאנד לא עורך דין. יש הרבה עורכי דין פה ואנחנו נראה מה יהיה, לא דיברנו על זה בקבוצה. נקבל את הכרעת הדין".
הדיון צפוי להימשך כ-10 שבועות, כאשר ההכרעה צפויה להתקבל בתחילת 2025. אם תימצא אשמה בהאשמות החמורות מבין ה-105, סיטי עלולה להיענש בהפחתת נקודות משמעותית שעלולה להוביל לירידה ליגה - ואף להרחקה מהפרמייר ליג.
מאז רכישתה ב-2008 על ידי קבוצת אבו דאבי יונייטד, זכתה מנצ'סטר סיטי בלא פחות משמונה אליפויות פרמייר-ליג, שלושה גביעים אנגלים, שישה גביע ליגה, ארבע מגני קהילה וגביע ליגת אלופות אחד.