בצל המעבר הצפוי של קיליאן אמבאפה לריאל מדריד, פ.ס.ז' מחפשת פנים חדשות לקבוצה, וייתכן מאוד שזה יהיה וורן זאיר-אמרי. הוא אמנם קשר אחורי ולא חלוץ, אבל הצרפתי בן ה-17, שיחגוג 18 בשבוע הבא, שובר שיאים, מקבל מחמאות מכל עבר, ונחשב לכוכב העתיד של הטירקולור, נבחרת שיודעת לייצר קשרים מסוגו.
זאיר-אמרי הפך לשחקן הכי צעיר שלובש את מדי צרפת מאז 1914, וגם צעיר כובשיה. עוד לפני כן, כבר בעונה שעברה הוא היה חלק מסגל הקבוצה הבוגרת של פ.ס.ז' וגם ששבר שלל שיאי מועדון. הופעתו הראשונה, בגיל 16 ו-151 ימים, הפכה אותו לצעיר ביותר שמשחק אי פעם בסן ז'רמן. ה-2:7 על מכבי חיפה זיכה אותו בתואר השחקן הצעיר ביותר שמשחק עם הקבוצה בליגת האלופות — ובגיל 16 ו-330 ימים הוא גם הפך לצעיר ביותר שכובש במדיה. אף אחד לא היה כועס עליו אם היה מתרכז רק במשימות הגנתיות, אבל זאיר-אמרי נמצא במסלול המהיר להיות אחד הקשרים הכי טובים בעולם.
3 צפייה בגלריה
וורן זאיר-אמרי
וורן זאיר-אמרי
וורן זאיר-אמרי. "אין גבול למה שיוכל להשיג"
(צילום: AP Photo/Martin Meissner)
ההתלהבות מזאיר-אמרי גדולה מאוד, אין כלי תקשורת שלא בחר בו כאחד השחקנים הצעירים הכי מבטיחים לקראת העונה הנוכחית – והוא כבר עכשיו עונה על הציפיות. לואיס אנריקה כבר לא יכול בלעדיו ונתן לו מקום קבוע בהרכב, והקשר החזיר עם הופעות נהדרות בשלב הבתים של ליגת האלופות. נראה שביכולותו של זאיר-אמרי להיות בכל מקום על המגרש, חלומו של כל מאמן.
"הוא שילוב בין פול פוגבה, פטריק ויירה ואנגולו קאנטה", החמיא מאמן העבר ארסן ונגר, "יש בו הכל מהכל, השמיים הם הגבול עבורו". וכשכבר קוראים לו "היהלום החדש של פריז סן ז'רמן", אז מה הפלא שעושים הכל כדי להשאיר אותו במועדון. השבוע דווח כי זאיר-אמרי כבר סיכם על חוזה חדש ומשודרג במועדון בו גדל, ושרואה בו את העתיד שלו. מי שאמור להוביל במקום קיליאן אמבאפה. הקבוצה כבר השלימה עם עזיבתו של אמבאפה לריאל מדריד, ורואה את העתיד שלה עם זאיר-אמרי וצ'אבי סימונס, עוד כישרון צעיר, שהעונה מושאל לר.ב לייפציג.
3 צפייה בגלריה
וורן זאיר-אמרי עם קיליאן אמבאפה
וורן זאיר-אמרי עם קיליאן אמבאפה
וורן זאיר-אמרי עם קיליאן אמבאפה. היורש
(צילום: EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON)
לפריז סן ז'רמן לא היה כוכב בסדר הגודל הזה שגדל באקדמיה בעידן הקטארי. האקדמיה גידלה שחקנים טובים מאוד כמו פרסנל קימפמבה, אבל קשה לומר על הבלם שהוא כוכב על. במקרה של זאיר-אמרי, הציפיות הן הרבה יותר גבוהות. פריז סן ז'רמן די הכריחה את מרקו וראטי, המנוע של הקישור שלה בשנים האחרונות, לעזוב לטובת הליגה הקטארית בקיץ האחרון. היא ידעה שיש לה את אחד מקשרי העתיד של הכדורגל העולמי, ונתנה לו את המפתחות. נראה שעבר המון זמן מאז שעלה כמחליף ב-2:7 על מכבי חיפה בעונה שעברה.
זאיר-אמרי השתדרג ביכולת ובמספר דקות המשחק, ולא נראה שיש משהו שיכול לעצור אותו. דידייה דשאן כבר זימן אותו, כאמור, לסגל של נבחרת צרפת, והוא גם כבש ב-0:14 ההיסטורי על גיברלטר. אל תתפלאו אם תראו אותו בסגל לקראת היורו הקרוב, אולי אפילו בהרכב של אחת מהמועמדות הבולטות לתואר.
3 צפייה בגלריה
וורן זאיר-אמרי
וורן זאיר-אמרי
אל תתפלאו אם הוא יפתח ביורו
(צילום: AP Photo/Mathieu Pattier)

"זה לא נורמלי לשחק ככה בגילו"

"זה לא נורמלי לשחק ככה בגיל 17", החמיא שחקן העבר האגדי תיירי הנרי, "הוא צעיר, אבל משחק בצורה מאוד בוגרת, לא ראיתי מעולם שחקן כמותו, אין גבול למה שיכול להשיג בקריירה".
גם מאמנו לואיס אנריקה לא חסך בשבחים: "הוא יהלום. הוא צעיר וצריך להשתפר, אבל הוא יודע מה הוא צריך לעשות על הדשא ולאן צריך לזוז – וזה סימן לשחקן מצוין. אני אוהב לאמן שחקנים כמותו, ששומרים על צניעות. הוא בן 17, אז כנראה שההורים חינכו אותו היטב".
המחמאה הכי גדולה שזאיר-אמרי יכול היה לקבל היא בעצם הספסול שלו במשחקי ליגה, לפני משחקים חשובים בליגת האלופות. גם לפני ה-0:2 על סוסיאדד במשחק הראשון של שמינית הגמר הוא נח, ולואיס אנריקה שמר עליו גם לקראת הגומלין הערב (שלישי, 22:00).