עם ההפסד 3:2 להרכב המשני של מנצ'סטר סיטי, ולאחר שצברה נקודה אחת בלבד בשישה משחקים (נגד יאנג בויז השוויצרית) נפרדה הכוכב האדום בלגרד אתמול (רביעי) מהעונה האירופית.
למרות תוצאת הסיום הצמודה, קשה לומר שהחבורה של ברק בכר היוותה איום על שחקניו של פפ גווארדיולה, ועדיין, בתקשורת בסרביה מצאו בהופעה של האדומים-לבנים לא מעט נקודות אור. זאת כשמצפה להם ממש מעבר לפינה משחק העונה, נגד היריבה העירונית, פרטיזן.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר פפ גווארדיולה
ברק בכר פפ גווארדיולה
בכר וגווארדיולה בסיום
(צילום: PEDJA MILOSAVLJEVIC / AFP)
מיקה המילטון (19) ואוסקר בוב (62) קבעו 0:2 לאלופת אירופה, הוואנג אין-בום (76) צימק לאדומים, קלווין פיליפס שוב הגדיל לפער שני שערים לתכולים (85, מהנקודה לבנה), ואלכסנדר קטאי (90+1) קבע את תוצאת המשחק. "שיחקנו משחק טוב", אמר בסיום המאמן הישראלי המאוכזב, "אבל מנצ'סטר סיטי הוכיחה שהיא לא זכתה בליגת האלופות בעונה שעברה בלי סיבה".
אל המשחק נגד מוליכת בית 7 הגיעה נועלת הטבלה מבלגרד כשאין לה ממש על מה לשחק. גם בתקשורת המקומי נהנו מעצם המעמד – משחק ראווה נגד הקבוצה הטובה בעולם. "הייתה גם תחושה שלשחקנים איכפת ושהם רוצים להוכיח את עצמם", נכתב ב"אינפורמר" הסרבי בסיום. "השמחה ביציעים בעקבות השער המצמק של הוואנג אפילו נתנה תחושה כאילו הקבוצה עלתה לשלב הבא".
3 צפייה בגלריה
ולדימיר לוצ'יץ' הוואנג אין-בום
ולדימיר לוצ'יץ' הוואנג אין-בום
אין-בום ולוצ'יץ' מדליקיפ את "המרקאנה"
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
3 צפייה בגלריה
הכוכב האדום בלגרד מנצ'סטר סיטי ג'ק גריליש
הכוכב האדום בלגרד מנצ'סטר סיטי ג'ק גריליש
גריליש מהתל בהגנת הכוכב
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
הכותרת ב’קוריר’ סיכמה: "הכוכב הטרידה את אלופת אירופה", וב’רפובליקה’ הוסיפו: "האדומים-לבנים הפסידו, אבל לא איכזבו. הבעיה הייתה שוב בסיומת".
אבל בסופו של דבר, למרות הצבע והרצון, בכר, כמו גם הקבוצה שהוא בנה בקיץ, נכשלו במבחן התוצאה ולא שידרגו את מועדון הפאר הסרבי בזירה האירופית. "הקבוצה שבנה המאמן הישראלי לא עמדה במשימה – להיות במפעלים האירופים גם באביב", נכתב ב'אינפורמר' על הקמפיין של בכר והשחקנים שלו. "אבל מצד שני, לאורך הקמפיין הקבוצה שלו לא איבדה עשתונות ולא ספגה יותר משלושה שערים במשחק בדומה לשנים קודמות. אז מדובר בשינוי, שאומנם עלה הרבה כסף, אבל הוא גם מהווה צעד קדימה".
גם ב'ספורטל' פירגנו לאיש על הקווים: "הוא קיבל מהשחקנים שלו את המשחק הכי טוב בקמפיין. סוף סוף הוא הבין מה וואנג צריך לעשות, ושהוא חייב להיות קרוב יותר לשער. הוא צריך גם להמר יותר על קוסטה נדליקוביץ'. הקבוצה הייתה מסוכנת הרבה יותר מבדרך כלל, והישראלי יצטרך, לפחות בדרבי, לארגן את השחקנים שלו בצורה דומה כדי שהם ייראו טוב יותר. הוא גם הגיב טוב לאירועים על המגרש וקיבל החלטות טובות יותר ממשחקים קודמים".

הפנים לדרבי

"ניסינו ללחוץ עליהם, הוכחנו שאנחנו יכולים לשחק טוב גם כשהיינו בפיגור", אמר המאמן הישראלי בסיום כשהוא כבר עם הפנים לפרטיזן. "אני גאה בבחורים ובצוות המקצועי. מאוד קשה להתמודד מול הקבוצה הטובה בעולם. אני בטוח שגם האוהדים ראו שאכפת לשחקנים, שהם נלחמים. ועכשיו אנחנו עם הפנים למשחק הכי חשוב – ל'דרבי הנצחי', ואחנו חייבים לנצח אותו".