זה היה אחד ממשחקי הקלאסיקו הגדולים ביותר של השנים האחרונות, ריאל מדריד חזרה פעמיים מפיגור מול ברצלונה בברנבאו והפכה ל-2:3 הודות לשער של ג'וד בלינגהאם בתוספת הזמן. ועדיין, הסיפור שמלווה את המשחק הזה הוא "שער הרפאים" שנפסל לברצלונה.
בדקה ה-29, במצב של 1:1, למין ימאל בן ה-16 כבר חשב לרגע שהוא כבש את השער הראשון שלו בקלאסיקו, כשנראה היה שאנדריי לונין עצר את הבעיטה שלו רק אחרי שהכדור עבר את קו השער. אבל השופט התעלם. בספרד אין שימוש בטכנולוגיית קו השער (מסיבות כלכליות), ואחרי דקות ארוכות של בדיקת VAR, הוחלט שאין זווית שבה נראה שהכדור עבר במלוא היקפו את הקו.
1 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
(צילום: David Ramos/Getty Images)
2:3 בדקה ה-91 לריאל בקלאסיקו
(באדיבות one)
"ביקשנו מההתאחדות לספק לנו את כל ההקלטות והתמונות מהמגרש על מנת שהצדק יצא לאור", הצהיר היום נשיא בארסה, ז'ואן לאפורטה. "אם השער אכן חוקי, נדרוש לקיים משחק חוזר. מצבים כאלה מחייבים אותנו לפעול נגד החלטות שיפוט שפוגעות בנו ישירות לאורך כל העונה ומראות שיטה עקבית".
"זו בושה לכדורגל", אמר המאמן המפסיד צ'אבי, "כולם ראו את זה. הגיע לנו הרבה יותר לאור הדרך שבה שיחקנו". מארק אנדרה טר סטגן הוסיף: "משחק שהוא בושה לעולם הכדורגל. אין לי מילים. נראה שבכדורגל יש המון כסף לכל דבר, חוץ מאשר לדברים החשובים באמת".
צפו: האם הכדור של לאמין ימאל עבר את הקו?
(באדיבות one)
אם לא די בכך עבור ברצלונה, עוד לפני ההחלטה שלא לאשר את שערו של ימאל, קיבלה ריאל פנדל שיש הטוענים שלא צריך היה להישרק. "ואסקס הצליח להטעות את השופט ששרק כי ראה מגע - אבל הוא זה שיצר את המגע יצר", אמר ל"מונדו דפורטיבו" שופט העבר ססאר ברנצ'אה מונטרו.
כנשאל על דבריו של צ'אבי, אמר אנצ'לוטי: "אני לא רוצה לחוות דעה על מה שצ'אבי חושב, לכל אחד יש את הדעה שלו. אני מעדיף לדבר על המשחק, הוא היה שווה, תחרותי, עם רגעים טובים של שתי הקבוצות. בסופו של דבר, עם טיפת האנרגיה האחרונה, ניצחנו".
אוהדי ריאל מצידם לעגו לצ'אבי, שכידוע הודיע שיעזוב בסיום העונה, כששרו לו "צ'אבי תישאר". ואכן, דווקא הבוקר חלה התפתחות מפתיעה בברצלונה, כשעל פי דיווחים בקטלוניה, הקבוצה עשויה להכריז על הישארותו של צ'אבי לעונה נוספת.