הארי קיין כבר מספר שנים נחשב לחלוץ הכי טוב באנגליה. כששני מחזורים נותרו לשחק, לקיין יש העונה 22 שערים (ראשון יחד עם מוחמד סלאח) ו-13 בישולים (ראשון) בפרמייר-ליג, והוא מעורב לפחות בשישה שערים יותר מאשר כל שחקן אחר בליגה.
הכוכב הגדול של טוטנהאם מספק מספרים מרשימים עונה אחרי עונה, אבל על פי דיווחים נראה שנמאס לו. בכל כלי התקשורת הבכירים באנגליה נטען שקיין ביקש מראשי המועדון וכמובן היו"ר דניאל לוי לעזוב בקיץ במטרה לזכות בתארים, מה שהוא לא מצליח לעשות במדי הספרס.
3 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
מחפש את עצמו, האם הוא ימצא? הארי קיין
(צילום: רויטרס)
לקיין נכון לעכשיו נותרו עוד שלוש שנים בחוזה שלו בשער של 230 אלף פאונד לשבוע, לא רע בכלל, כשלוי מאוד מחושב בשכר שהוא משלם לשחקניו, אך במקרה של קיין הוא חרג ממנהגו וסידר לו חוזה גבוה במיוחד ביחס לשאר.
עוד נטען שהחלוץ בן ה-27, שינסה בקיץ להוביל את נבחרת אנגליה לעבר זכייה ביורו – תואר בו הנבחרת מעולם לא זכתה – מעוניין להישאר בפרמייר-ליג, כך שאופציות נוצצות כמו פריז סן ז'רמן, ברצלונה או ריאל מדריד פחות מעניינות אותו, וכרגע שלוש הפייבוריטיות הן שתי הקבוצות ממנצ'סטר וצ'לסי.
לוי כנראה לא ממש היה מרוצה מכך והציב, כך לפחות הדיווחים מספרים, תג מחיר גבוה במיוחד על החלוץ שלו. יו"ר טוטנהאם לא יאפשר לקיין לעזוב תמורת פחות מ-150 מיליון פאונד, שזה בערך 175 מיליון אירו, סכום שיהפוך את החלוץ לשחקן השלישי הכי יקר בהיסטוריה, רק מעט פחות מקיליאן אמבאפה (180 מיליון אירו).
בינתיים סוכנויות ההימורים ניסו לבדוק היכן קיין ינחת, ונכון לעכשיו האלופה הטרייה מנצ'סטר סיטי מסתמנת כיעד הבא שלו, בטח כשסרחיו אגוארו יעזוב בסיום העונה ופפ גווארדיולה משחק כבר תקופה ארוכה ללא חלוץ חוד אמיתי. גם יונייטד חזק במאבק, וכבר בחנה את האפשרות לרכוש את החלוץ המצוין מספר פעמים בעבר.
3 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
"אותו אני רוצה". אין ספק שפפ גווארדיולה מפנטז על צירופו של קיין
(צילום: רויטרס)
הבלוז, שאפילו לא הבטיחו עדיין כרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, ישמחו להעביר את הקפטן של היריבה הגדולה אליהם – העובדה שצ'לסי, כמו טוטנהאם, נמצאת בלונדון, נותנת לה יתרון מסוים, בטח מבחינה גיאוגרפית.
מה שעשוי לטרוף את הקלפים, גם מבחינת קיין עצמו, הוא אם אמבאפה יעזוב לריאל, לא אופציה מופרכת אם להאמין לדיווחים השונים בתקופה האחרונה – ובמקרה כזה סן ז'רמן תעשה הכל כדי לצרף כוכב בסדר הגודל של הכישרון הצרפתי. אם אכן זה יהיה המצב, הבעלים נאסר אל-חלאיפי צפוי להציע לקיין חוזה שהוא ככל הנראה לא יוכל לסרב לו.
קיין החל להתאמן באקדמיה של טוטנהאם כשהיה בן 11. הוא כבר עכשיו במקום השני בטבלת הכובשים בתולדות המועדון עם 220 שערים, ורחוק 46 שערים מהפסגה, שם נמצא ג'ימי גריבס האגדי.
אגב, התגובה היחידה שיצאה מהמועדון בנוגע לדיווחים הייתה: "יש לנו עונה לסיים ואנחנו רוצים לסיים אותה חזק ככל שניתן. זה הדבר היחיד שאנחנו מרוכזים בו".
3 צפייה בגלריה
שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים
בטוטנהאם יעשו הכל כדי שקיין יישאר
(צילום: AP)