אפשר לקרוא לזה חברות אמת, או פשוט טיפשות של שני הצדדים. בתקשורת הספרדית חשפו כי בין ברצלונה לחברת הביגוד נייקי אין חוזה חתום מאז שנת 2016, או יותר נכון להגיד מאז 2018. ולמרות זאת, נייקי ממשיכה להלביש את קבוצת הפאר הספרדית, מחזיקה בזכויות על המותג ומשלמת על כך המון המון כסף.
כמה כסף אתם שואלים? 105 מיליון אירו לעונה, והסכום אף יכול להגיע ל-155 מיליון אירו, תלוי במכירות וכן בהישגיים הקבוצתיים.
2 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי וחואן איגלסיאס
ממפיס דפאי וחואן איגלסיאס
הלוגו של נייקי על חולצת ברצלונה
(צילום: AFP)
כדי להבין את הסיפור צריך ללכת אחורה כמעט 30 שנה. החוזה הראשון שנחתם בין בארסה לנייקי היה ב-1998. לאורך הזמן נחתמו עוד ועוד חוזים, כאשר האחרון היה אמור לפוג ב-2018. אבל ב-2016, כאשר הקטאלנים רצו יותר כסף כדי לעמוד במטרות שלהם, הם ביקשו מנייקי להגדיל את סכום התמיכה במועדון. החברה הסכימה, אך הצדדים מעולם לא חתמו על מסמך רשמי בנוגע לכך - והכסף פשוט זרם לחשבונות של ברצלונה (כן נחתם חוזה מקדים).
יש לציין כי ב-2018, מועד סיום החוזה החתום האחרון בין הצדדים, היו שיחות כדי לחתום על הסכם חדש, אבל הצדדים הגיעו למבוי סתום, בין השאר בעקבות מחלוקות על אחוזים שתקבל חברת הביגוד על מוצרי לבוש של ברצלונה שהיא תמכור. ולמרות זאת, נייקי המשיכה וממשיכה לשלם לקטאלנים את הסכום שהוחלט ב-2016, אותם 105 מיליון אירו עם אופציה ליותר.
2 צפייה בגלריה
ז'וזפ מריה ברטומאו
ז'וזפ מריה ברטומאו
ברטומאו. חתם על החוזה האחרון בין הצדדים
(צילום: EPA)
רגע לפני מגפת הקורונה הצדדים נפגשו שוב, אבל בעקבות המצב הוחלט שוב לדחות את המגעים. על פי מקורות שקרובים לנייקי, בחברה כועסים על ברצלונה מכיוון שהסכום שהיא מקבלת כרגע אינו ריאלי ביחס לשווי השוק שלה, בעיקר לאור כאוס הקורונה (ועוד לא הזכרנו את עזיבת לאו מסי).
במקביל, פורסם בספרד שחברת פומה כבר לוטשת עיניים אל עבר ברצלונה, ומאחורי הקלעים הצדדים החלו בשיחות לא רשמיות. פומה נמצאת בגדילה משמעותית בשנים האחרונות, ואם אכן נייקי ובארסה לא יגיעו לעמק השווה, אל תתפלאו אם בשנים הקרובות תראו לוגו של חברת ביגוד אחרת מתנוסס על חולצת המועדון.