בקיץ 2014, לפני שש שנים וחצי, אתלטיקו מדריד זכתה באליפות העשירית בתולדותיה, ועצרה רצף של תשע שנים רצופות בהן ריאל מדריד וברצלונה מתחלקות בתואר. העונה נראה, לפחות נכון לעכשיו, שהקולצ'ונרוס רוצים לעשות זאת שוב ובינתיים מסתמן שהם בהחלט בדרך הנכונה לכך.
אתמול (שבת) הם הביסו 0:4 את קאדיס תוך תצוגת כדורגל נהדרת ועלו לפסגה עם מאזן של חמישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו משבעה משחקים.
3 צפייה בגלריה
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
האם זו העונה שלהם? שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
(צילום: AFP)
על ההצגה ניצח ז'ואו פליקס, הכישרון הפורטוגלי שנחת במדריד בקיץ שעבר והפך לאחד השחקנים היקרים אי פעם (126 מיליון אירו), אך לא ממש הצליח לספק את הסחורה, בטח ביחס למחיר האדיר ששולם עליו.
אבל באתלטיקו ידעו בדיוק מה הם עושים – בכל זאת, פליקס היה אז בסך הכל בן 19 ולאט לאט נראה שהוא מתחיל להפוך את הקבוצה לשלו. הכישרון כיכב עם צמד ובישול מבריק (בלי לראות) ללואיס סוארס ומוליך יחד עם חברו להתקפה את טבלת הכובשים בלה-ליגה עם חמישה שערים.
בארבעת המשחקים האחרונים של הקולצ'ונרוס בכל המסגרות הוא כבש שישה שערים וכרגע נראה בלתי ניתן לעצירה.
3 צפייה בגלריה
ז'ואו פליקס
ז'ואו פליקס
אחרי עונת הסתגלות, מראה מה הוא יודע. ז'ואו פליקס
(צילום: AFP)
בינתיים סוארס בן ה-33 הפך את קאדיס לקבוצה ה-29 בספרד שהוא כובש מולה. המשמעות היא שבשש השנים שלו בליגה הספרדית, סוארס הבקיע מול כל קבוצה אותה פגש. בעוד שבועיים הוא יפגוש את האקסית בארסה, שתהיה היריבה ה-30 שלו בספרד, וכדי להשאיר את המאזן על 100 אחוז, הוא צריך לשים גם מולה את הכדור ברשת.
"הם מכירים אותנו, הם יודעים שמעבר לשמחה שלנו אחרי הניצחון, העונה שלנו לא תלויה במה שהולך לקרות במשחק מול ברצלונה", התייחס דייגו סימאונה לאוהדי הקבוצה ולקראת המשחק המסקרן מול בארסה. "יש עוד שבועיים עד למשחק, ובזמן הזה שחקנים יהיו בנבחרות. נצטרך לחכות שכולם יחזרו ונתכונן כמו שצריך. זו דרך החשיבה שלנו, אנחנו מתמקדים רק במשחק הבא".
3 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
מרוצה מהיכולת, מתכונן לבארסה. דייגו סימאונה
(צילום: EPA)
סימאונה המשיך: "הקבוצה משחקת טוב, דינמית, עם התלהבות, עוצמה ותשוקה לעשות דברים. ואני רואה איך הם באימונים. מה שעושה אותי שמח הם שחקנים שקיבלו באופן יחסי פחות דקות בעונה שעברה כמו מריו (הרמוסו) והקטור (הררה) או יורנטה, שהפכו העונה לחלקים משמעותיים במועדון".
"אנחנו משתפרים הרבה מעבר לתוצאה שעשינו מול קאדיס. אנחנו משחקים עם הרבה קשרים שיכולים לבצע הרבה מאוד דברים. אני חושב שיש לנו סגל מאוזן".