העתיד של הכדורגל העולמי: ג'וד בלינגהאם זכה הערב (שני) בתואר היוקרתי "נער הזהב". הפרס שמוענק משנת 2003 ע"י העיתון האיטלקי "טוטוספורט" לשחקן הטוב בעולם עד גיל 21.
בלינגהאם (20) עבר לריאל מדריד מדורטמונד תמורת 103 מיליון אירו בקיץ האחרון, ופתח את העונה בסערה: 15 שערים ב-17 משחקים. הוא האנגלי השלישי שזוכה בפרס אחרי וויין רוני (2004) וראחים סטרלינג (2014). 45 מתוך 50 העיתונאים שבחרו את הזוכה, שמו אותו במקום הראשון, חמישה שמו אותו במקום השני. כך שלא הייתה ממש תחרות השנה. בלינגהאם זכה השנה גם בפרס "קופה" של "פראנס פוטבול" המוענק לשחקן הצעיר המצטיין של העונה (בטקס בו זכה מסי בכדור הזהב). המטרה האישית הבאה שלו תהיה לזכות בפרס כדור הזהב, הפרס האישי היוקרתי ביותר בעולם הכדורגל.
2 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
(צילום: REUTERS/Stephanie Lecocq)
"זה נהדר לזכות בפרס הזה", אמר בלינגהאם, "אני מאוד שמח, תודה לכל מי שבחר בי. אני שמח לזכות בפרס שזכה בו וויין רוני, אחד האלילים שלי. זה פרס מאוד יוקרתי, אבל אני צריך כבר להתחיל לחשוב על זכייה בתארים נוספים. אני אדם שאוהב להתחרות ולנצח".
בשנה שעברה זכה בפרס גאבי מברצלונה, וב-2021 פדרי - אף הוא מברצלונה. גם לאו מסי זכה בפרס ב-2005, קיליאן אמבאפה ב-2017 וארלינג הולאנד ב-2020. כך שבלינגהאם נכנס לרשימה מאוד מכובדת. אגב, אוסקר גלוך הישראלי היה בין 100 המועמדים לפרס. למקום השני הגיע ג'מאל מוסיאלה מבאיירן מינכן ולמקום השלישי לאמין יאמל בן ה-16 מברצלונה.
2 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם. זאת רק ההתחלה
(Pierre-Philippe MARCOU / AFP)
צפו בצמד של בלינגהאם בקלאסיקו
(ONE)
"אני רוצה להודות למאמן שלי בריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי שמצא את העמדה הנכונה בשבילי ונותן לי חופש לעשות את מה שאני יודע", הוסיף, "בדבר אחד אני מאכזב אותו ואת ריאל מדריד: אני לא יודע ספרדית, אני עדיין מתקשה עם השפה הזו. אבל אני משתדל ללמוד בכל יום, אני מצטער שעד עכשיו אני לא שולט בשפה, אבל אעשה את המקסימום כדי ללמוד".
מאז שהגיע לריאל מדריד בקיץ האחרון, בלינגהאם עולה על כל הציפיות. עד כה כבש 15 שערים, אחרי שבכל העונה שעברה כבש 14 במדי דורטמונד (אותה כמעט הוביל לאליפות גרמניה, אבל זה התפספס ברגע האחרון ובאיירן מינכן זכתה שוב)."אפילו זינדין זידאן לא עשה את מה שהוא עושה", החמיאו לו בתקשורת הספרדית (בלינגהאם בחר במספר של זינדין זידאן בריאל מדריד - 5). אחרי שכבש במבצע אישי ענק מול נאפולי וגם בישל, הוא זכה להשוואות לדייגו מראדונה. בלינגהאם גם הוביל את ריאל מדריד לניצחון 1:2 בקלאסיקו הראשון של העונה על ברצלונה, עם שער ניצחון דרמטי בדקה ה-92. מה שגרם גם לארלינג הולאנד להתלהב ולפרגן לו. "יש לו מנטליות של ווינר והוא סקורר אמיתי", החמיא לו המאמן קרלו אנצ'לוטי
מלבד זכייה בתארים עם ריאל מדריד, בלינגהאם ינסה בקיץ הקרוב לזכות עם אנגליה ביורו, שיהיה התואר הראשון של האנגלים מאז המונדיאל הביתי ב-1966. יש לו 27 הופעות בנבחרת ורק שני שערים, אבל לאף אחד אין ספק שהסטטיסטיקה הזאת תשתפר.