אחרי שעסקת השאלתו של מנור סולומון מטוטנהאם ללידס יונייטד נסגרה אתמול (שלישי) סופית, באנגליה התפנו לנתח את המהלך. כזכור, הקשר הישראלי הצטרף עד תום העונה לקבוצה מליגת המשנה ויקווה לעזור לה לחזור לפרמייר-ליג.
באחד המקומונים בעיר כתבו: "כשסולומון בריא מדובר בשחקן נפלא. הוא זריז, שולט נהדר בכדור ויש לו יכולת להבקיע במספרים יפים. לא סתם טוטנהאם החתימה אותו, ואם הוא יצליח בלידס, לא מן הנמנע שהוא יחזור ללונדון". במקומון נוסף נכתב: "לידס חיכתה לשחקן מהסוג הזה. בקבוצה החליטו להמתין לשחקנים שיהיו זמינים לקראת סיום חלון ההעברות והמדיניות הזו מוכיחה את עצמה".
2 צפייה בגלריה
"מדיניות ההחתמות של לידס מוכיחה את עצמה". סולומון
"מדיניות ההחתמות של לידס מוכיחה את עצמה". סולומון
"מדיניות ההחתמות של לידס מוכיחה את עצמה". סולומון
(צילום מתוך הרשתות)
בנוסף, העיתונאי, אלסדייר גולד, שמסקר את טוטנהאם, התראיין לאתר Leeds-Live ודיבר בהרחבה על סולומון: "זו עסקה משתלמת לכל הצדדים. לידס קיבלה שחקן ברמה של פרמייר-ליג, וגם הוא מצטרף לקבוצה ברמה של הליגה הבכירה. הוא רק צריך למצוא את החדות שלו אחרי הפציעה ממנה סבל, שגרמה לו להיעדר הרבה זמן. סולומון רצה להישאר באנגליה כדי לחזור לקדמת הבמה".
לגבי האפשרות שסולומון יחזור לטוטנהאם: "יש לה הרבה שחקנים בעמדה שלו, ואלא אם סולומון יעשה עונה ממש גדולה בלידס יהיה לו קשה מאוד למצוא מחדש את מקומו בטוטנהאם. אני חושב שהמטרה תהיה למכור אותו ללידס".
על ההשתלבות של סולומון בלידס: "הוא צפוי לקבל שם דקות ויהיה לו זמן והזדמנות לחזור לעצמו. אני מקווה בשבילו שזה יקרה ואז כולם יראו את השחקן שנראה מצוין במדי טוטנהאם במשחקי ההכנה בקיץ הקודם ובפתיחת העונה שעברה. אם זה אכן יקרה, אז ללידס יהיה שחקן שיוכל לדרוס את הצ'מפיונשיפ".
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
"לידס קיבלה שחקן פרמייר-ליג"
(צילום: האתר הרשמי של לידס)
לידס, קבוצה עם עבר מפואר וקהל אוהדים גדול ברחבי העולם, זכתה בשלוש אליפויות (האחרונה ב-1992), פעם אחת בגביע האנגלי והגיעה לחצי גמר ליגת האלופות. במאה הנוכחית, הדברים עובדים קצת פחות טובה עבורה. היא חזרה ב-2020 לליגה הבכירה אחרי היעדרות של 16 שנה, אבל נשרה לצ'מפיונשיפ בסיום עונת 2022/23, ובעונה שעברה נכשלה לחזור אליה אחרי שהפסידה לסאות'המפטון בגמר הפלייאוף. העונה היא מקווה לעמוד במשימה, ושסולומון יסייע לה בכך.
בין כוכביה הנוכחיים ניתן למצוא את המגן השמאלי ג'וניור פירפו (אקס ברצלונה), שחקני הכנף דניאל ג'יימס (אקס מנצ'סטר יוטנייטד) ו-וילפריד ניוניטו, הבלם/קשר אית'ן אמפדו (אקס צ'לסי) והקשר ההתקפי האמריקאי ברנדן ארונסון. את העונה הנוכחית היא פתחה בצורה די מקרטעת עם שתי תוצאות תיקו, אבל במחזור הקודם השיגה ניצחון ראשון עם 0:2 על שפילד וונסדיי. סולומון עשוי לערוך את הופעת הבכורה שלו כבר במחזור הקרוב, בו תארח לידס את האל (שבת, 17:00).