האמת, זה סיפור שלא שומעים עליו כל יום. שגרירות סין בספרד שלחה השבוע תלונה רשמית ללא אחרת מאשר ריאל מדריד, בעקבות התנהגות מעליבה של אחד מאוהדי אלופת אירופה לאחר הזכייה בתחילת החודש בליגת האלופות.
הסינים למעשה "נזפו" בריאל ו"הביעו כעס והלם" על סרטון שהפך לוויראלי בו נראה אחד מאוהדי הבלאנקוס שר שיר "וולגרי ומעליב כנגד המדינה והעם הסיני". מדובר בסרטון שעלה גם ברשת החברתית הסינית "Weibo", בו ראיין כתב סיני מספר אוהדי ריאל שלגלגו עליו והקניטו אותו ואת הצלמת רק בגלל היותם סינים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל מדריד
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
הסרטון צבר כבר למעלה מ-57 מיליון צפיות ו-10,000 תגובות, כמעט כולן שמגנות את האוהד ואת ריאל מדריד. חלק מהמגיבים אמרו שהם יחרימו את ריאל מדריד, והעירו שהם היו סינים לפני שהם היו אוהדי הקבוצה.
על פי הדיווחים בתקשורת הספרדית, ריאל מדריד התנצלה על התקרית והביעה "סלידה מהתנהגות הבלתי הולמת של האוהד". כמו כן, הדגישה כי המועדון "מגנה כל סוג של גזענות ושנאת זרים".
2 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל מדריד
אוהדי ריאל מדריד
ריאל מדריד מיהרה להתנצל
(צילום: Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
בדומה לרוב אוהדי ריאל בספרד שהגיבו לתקרית הזאת, גם המועדון עצמו טען כי זה "אירוע בודד שלא מייצג את הערכים והעקרונות של המועדון כולו וגם של רוב אוהדי הקבוצה".
לא כדאי לעצבן את הסינים, ואת זה למדה על בשרה כבר לפני חמש שנים ליגת ה-NBA. כזכור, ב-2019 ציוץ ב-X (לשעבר טוויטר) של דריל מורי, הג'נרל-מנג'ר של יוסטון רוקטס, שבו תמך במפגינים בהונג קונג - ציוץ שאמנם נמחק, יצר קרע עמוק בין ליגת הכדורסל האמריקאית לבין אחד השווקים הרווחיים מבחינתה. במקרה של NBA, הבחירה של הליגה הייתה להתייצב (בערך) מאחורי מורי ומול הסינים.