חודש המונדיאל מאחורינו, ואי אפשר למצוא תקופת זמן מסעירה ממנו במהלך עונה, אבל הנה אנחנו מקבלים את החודש הכי טוב שיש אחרי מונדיאל. חודש שיש בו כדורגל, כרגיל, אבל גם שחקנים שעוברים ממקום למקום, משנים את סדרי הכוחות בעולם.
אנחנו בתחילת חלון ההעברות האירופי, אבל עוד לפני פתיחתו היו לנו כמה העברות גדולות. כריסטיאנו רונאלדו עזב את אירופה, קודי גאקפו חתם בליברפול, ואנדריק, ילד ברזילאי בן 16, סגר בריאל מדריד ששילמה עליו 60 מיליון יורו. הוא יעבור אליה בעוד כשנה וחצי. זו רק ההתחלה.
3 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם שחקן נבחרת אנגליה
ג'וד בלינגהאם שחקן נבחרת אנגליה
ג'וד בלינגהאם שחקן נבחרת אנגליה
(צילום: רויטרס)
כבר שנים שהקבוצות האנגליות הן אלה שנותנות את הטון מבחינה כלכלית, ולכן רוב השחקנים היקרים ביותר נוחתים אצלן, אבל הפעם אולי נראה מחזה קיצוני יותר. לברצלונה אין אגורה לבזבז, וקרלו אנצ'לוטי הודיע שריאל מדריד לא תצרף שחקן כרגע. יובנטוס בלי כסף בכלל, האיטלקיות הגדולות האחרות מחפשות לרכוש בזול, ורק נאפולי אולי תבזבז מהמיליונים שקיבלה בקיץ מצ'לסי תמורת קאלידו קוליבאלי. פריז סן־ז'רמן תמיד יכולה להפתיע, וגם באיירן מינכן יכולה להיות במשחק, אבל אלה יהיו קודם כל האנגליות.

המבוקשים ביותר

שחקן אחד נמצא מעל כולם. הכסף הגדול ביותר ישולם עליו, אוהדי הזוכה בו יחושו תקווה עצומה. מדובר בג'וד בלינגהאם בן ה־19 מדורטמונד, שעשוי להיות השחקן היחידי בחלון שיעבור תמורת יותר מ־100 מיליון יורו.
כולן רוצות את ג'וד, לא כולן יכולות להרשות לעצמן. מי לא הוזכרה בהקשר של האנגלי – צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, פריז סן־ז'רמן ועוד, אבל בימים האחרונים רוב הדיווחים מספרים על מאבק שכולל קודם כל את ליברפול וריאל מדריד. ליברפול נואשת לשחקן שישדרג את הקישור שלה. במקרה של ריאל דווקא נראה שיש עומס בעמדה ובכל מקרה אם תהיה עסקה כזו הקשר יעבור לספרד רק בקיץ, לא עכשיו. דורטמונד, בכל אופן, תרוויח עליו הרבה כסף.
למפסידות יש פרס ניחומים לא רע בכלל. אם בלינגהאם הוא המבוקש ביותר הרי שאנסו פרננדס נמצא ברשימות הקבוצות הגדולות מיד אחריו. הם משחקים באותו תפקיד, אז יכול להיות שקודם יתברר לאן הולך בלינגהאם ורק אז ימצא פרננדס את מקומו. בנפיקה, קבוצתו של הארגנטינאי בן ה־21, תתעשר יותר בעקבות המונדיאל המצוין של אנסו. כרגע נראה שצ'לסי הכי קרובה להחתים אותו.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה אנסו פרננדס נבחר לשחקן הצעיר של מונדיאל 2022
שחקן נבחרת ארגנטינה אנסו פרננדס נבחר לשחקן הצעיר של מונדיאל 2022
עשה לעצמו שם במונדיאל. פרננדס
(Getty Images)

הבלמים היקרים

אם פרננדס עשה לעצמו שם במונדיאל אז כמובן שגם יושקו גבארדיול. הבלם הקרואטי היה אחד משחקני ההגנה המצטיינים בטורניר ולייפציג תקבל עבורו כמה עשרות מיליונים. בלם אחר, שהיה מבוקש מאוד לפני המונדיאל, הוא פאו טורס של ויאריאל. מנצ'סטר יונייטד רוצה לשים את ידה על אחד משני הבלמים האלה, כשגם צ'לסי וטוטנהאם לוטשות עיניים. בלם צעיר נוסף שיכול למצוא מקום באחת הקבוצות האלה הוא אלסנדרו באסטוני מאינטר.

לא רק רונאלדו

המעבר של כריסטיאנו רונאלדו אולי הכי מעניין ציבורית, אבל הוא בעל ההשפעה הפחותה ביותר למאבק הגדולות מבין כל שחקני ההתקפה הפורטוגלים שנמצאים על המדף. המון שמות נזרקים לאוויר, ובעוד שהשם הגדול ביותר, רפאל לאאו ממילאן, כנראה לא הולך כרגע לשום מקום, יש מספיק אחרי מי לעקוב.
ז'ואאו פליקס, אחד השחקנים היקרים בהיסטוריה, אמור לעזוב את אתלטיקו מדריד. יכול להיות שזה יקרה בהשאלה, ואז גם קבוצות עם פחות אמצעים לבזבז כרגע יוכלו לבצע מהלך, ויכול להיות שהוא יעבור במחיר הפסד. הביקוש לפליקס גדול וחוצה מדינות – צרפת, איטליה, אנגליה, אך גובה השכר שלו עדיין מרתיע חלק מהמחזרות.
עוד חלוץ פורטוגלי מבוקש הוא גונסאלו ראמוש, האיש והשלושער במונדיאל. כן, בנפיקה יכולה להעשיר את חשבון הבנק שלה בענק החורף.
3 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן ז'ואאו פליקס
אנטואן גריזמן ז'ואאו פליקס
אנטואן גריזמן וז'ואאו פליקס
(צילום: EPA)

מפתיעי המונדיאל

עד עכשיו נכתב כאן לא מעט על שחקנים שהופיעו במונדיאל בקטאר, אבל מדובר בשמות שהיו מוכרים עוד לפני הטורניר. יהיה מעניין לראות את האחרים, ממרוקו וקרואטיה. שני קשרי מרוקו, סופיאן אמרבאט (פיורנטינה) ועזאדין אונאחי (אנז'ה) אמורים לקפוץ מדרגה, בעיקר אמרבאט שבהקשר שלו דובר על מילאן ואפילו פ.ס.ז'. באיירן מינכן, אמורה לעשות מהלך על שוער, כיוון שמנואל נוייר נפצע – אולי דומיניק ליבאקוביץ'.

מסיימי החוזה

מאות שחקנים באירופה יכולים לחתום כרגע על חוזה בקבוצה חדשה כיוון שהחוזה הנוכחי שלהם מסתיים בעוד כחצי שנה, ויש ביניהם לא מעט שמות מעניינים. בהגנה זה קודם כל מילאן שקריניאר מאינטר, אחד הבלמים הטובים בעולם כיום. בקישור רשאי אנגולו קאנטה מצ'לסי לחתום איפה שיחפוץ, ולכולם ברור מה הוא יכול להביא לכל קבוצה בעולם. בהתקפה שמות רבים, כמו למשל יוסופה מוקוקו (18) מדורטמונד.
לא בכל יום משתחרר לעולם שחקן מוכשר כזה, ולכן הגיוני שמוקוקו לא יעבור בחינם אלא יימכר כבר עכשיו, בכסף. דורטמונד תרוויח משהו בסביבות 30 מיליון, והקונה תבטיח שיהיה אצלה. אותו דבר יכול לקרות עם שקריניאר, אולי השחקן המבוקש ביותר על ידי פ.ס.ז'.
פורסם לראשונה: 09:57, 05.01.23