ריאל מדריד או מנצ'סטר סיטי נגד יובנטוס או ליון. זה המפגש המרתק שהתקבל היום (ו') בהגרלת משחקי רבע גמר ליגת האלופות שהתקיימה במשרדי אופ"א בניון שבשווייץ.
ברצלונה, אם תנצח את נאפולי, איתה סיימה בתיקו 1:1 במשחק הראשון באיטליה, תפגוש את המנצחת בין צ'לסי לבאיירן מינכן. אלופת גרמניה צפויה להעפיל לשלב הבא אחרי שהביסה את יריבתה 0:3 במשחק הראשון בחוץ. רד בול לייפציג, שהעפילה לראשונה בתולדותיה לרבע הגמר, תתמודד נגד אתלטיקו מדריד. אטאלנטה תשחק נגד פריז סן ז'רמן.
7 צפייה בגלריה
הגביע המוענק לזוכה
הגביע המוענק לזוכה
הגביע המוענק לזוכה
(צילום: AFP)
כזכור, מנצ'סטר סיטי ניצחה 1:2 את ריאל מדריד במשחק הראשון בשמינית הגמר שהתקיים באצטדיון סנטיאגו ברנבאו לפני שהמשחקים באירופה הופסקו בגלל משבר הקורונה. אם הבלאנקוס יבצעו מהפך עשוי כריסטיאנו רונאלדו להתמודד מול קבוצתו לשעבר, עמה זכה ארבע פעמים בליגת האלופות, כולל שלוש רצופות.
ליון מחזיקה ביתרון 0:1 על יובנטוס מההתמודדות ביניהן בצרפת. משחקי הגומלין אמורים להתקיים ב-7 וב-8 באוגוסט במגרשים של הקבוצות שמראש היו אמורות לארח אותם.
7 צפייה בגלריה
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
(צילום: AFP)
בשל התפשטות הנגיף והצורך לשמור על ריחוק חברתי, טקס ההגרלה לא נערך הפעם במתכונת הרגילה בה התכנסו נציגי הקבוצות במשרדים בניון. במקום זאת שוחח מנחה האירוע עם נציגים מקרב שחקני הקבוצות והצוותים המקצועיים והניהוליים בזום.
"היה קשה מאוד לשמור על כושר בתקופת ההסגר, במיוחד לכדורגלן זקן כמוני", התלוצץ בלם יובנטוס ג'ורג'יו קייליני. מאמן מכבי תל אביב לשעבר, פאולו סוזה (מאמן בורדו כיום), היה אורח הכבוד בטקס ושלף את הפתקים.
7 צפייה בגלריה
פאולו סוזה שלף ףאת הפתקים
פאולו סוזה שלף ףאת הפתקים
פאולו סוזה שלף את הפתקים
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
משרדי אופ"א בניון
משרדי אופ"א בניון
משרדי אופ"א בניון
(צילום: AFP)
גם סדר משחקי חצי הגמר נקבע באירוע. המנצחת בעימות בין ריאל מדריד או מנצ'סטר סיטי ליובנטוס או ליון תפגוש את המנצחת בין ברצלונה או נאפולי לבאיירן או צ'לסי. המנצחת בין לייפציג לאתלטיקו מדריד תתמודד נגד אטאלנטה או פריז סן ז'רמן.
משחקי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר יתקיימו השנה בשיטת נוק אאוט במשחק אחד בליסבון שבפורטוגל. שלב רבע הגמר ישוחק בין ה-12 ל-15 באוגוסט, חצי הגמר ב-18 וב-19 באוגוסט והגמר ב-23 באוגוסט.
7 צפייה בגלריה
מסי בורח מדייגו דמה ופביאן רואיס
מסי בורח מדייגו דמה ופביאן רואיס
יצטרך לעבור קודם כל את נאפולי. מסי
(צילום: רויטרס)
שחקנים שעברו קבוצות במהלך חלון ההעברות של הקיץ והופיעו העונה במדי מועדונם הקודם במפעל, כמו טימו ורנר שעבר מרד בול לייפציג לצ'לסי, לא יוכלו להשתתף במשחקים במדי קבוצותיהם החדשות. לעומת זאת שחקנים שעברו בחלון ההעברות בחורף יוכלו להשתתף.
בדומה למשחקים אחרים שהתנהלו בתקופה האחרונה ללא קהל לאחר התפרצות משבר הקורונה, אופ"א תאפשר לקבוצות לבצע 5 חילופים בכל משחק ובנוסף תאפשר חילוף שישי בהארכה. כמו כן יורשו הקבוצות לרשום 23 שחקנים בטופס במקום 18 כפי שהיה נהוג עד כה.

הליגה האירופית: מנור סולומון מחכה לבאזל

קבוצתו של מנור סולומון, שחטאר דונייצק, ניצחה כזכור 1:2 את וולפסבורג בחוץ במשחק הראשון בשמינית גמר הליגה האירופית. אם היא תשלים את המלאכה ותעלה לרבע הגמר בגומלין אותו תארח ב-5 או ב-6 באוגוסט, היא תתמודד נגד המנצחת בין איינטרכט פרנקפורט לפ.צ באזל. הקבוצה השוויצרית צפויה להיות היריבה של הישראלי וחבריו אם יעלו, מכיוון שהביסה את הגרמנים 0:3 בחוץ במשחק הראשון.
7 צפייה בגלריה
הגביע המוענק לזוכה בליגה האירופית
הגביע המוענק לזוכה בליגה האירופית
הגביע המוענק לזוכה בליגה האירופית
(צילום: AFP)
מנצ'סטר יונייטד, שהביסה 0:5 את לאסק לינץ האוסטרית במשחק הראשון וצפויה להעפיל לשלב הבא, תמתין למנצחת בין איסטנבול בשקשהיר לפ.צ קופנהאגן. הטורקים ניצחו 0:1 את הדנים במשחק הראשון בביתם.
אינטר אמורה להתמודד עדיין בשני משחקים מול חטאפה והמנצחת תפגוש כנראה את באייר לברקוזן, שניצחה 1:3 את גלזגו ריינג'רס במשחק הראשון בסקוטלנד. סביליה ורומא אמורות להתמודד זו מול זו בשני משחקים והמנצחת תתמודד נגד אולימפיאקוס או וולבס, שסיימו בתיקו 1:1 את המשחק הראשון ביוון.
7 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון
(צילום: EPA)
משחקי רבע הגמר יתקיימו ב-10 וב-11 באוגוסט בקלן שבגרמניה. חצי הגמר יתקיים באותה העיר ב-16 וב-17 באוגוסט והגמר ב-21 באוגוסט.
פורסם לראשונה: 12:52, 10.07.20