למייקל לאסיין היו כוונות טובות – והוא חטף. כוכב העבר של צ'לסי ונבחרת גאנה פירסם פוסט באינסטגרם בו הביע תמיכה בזכויות הלהט"בים. בעקבות זאת הוא ספג גידופים ברשת.
יחסים הומוסקסואליים אסורים על פי החוק בגאנה ולאחרונה הצהיר נשיא המדינה, נאנה אקופו-אדו, כי נישואים חד מיניים לא יוכרו במדינה האפריקנית כל עוד הוא מכהן בתפקידו. הנשיא בן ה-76 הצהיר: "אמרתי זאת בעבר ואני חוזר על כך שוב".
2 צפייה בגלריה
מייקל אסיין
מייקל אסיין
המתנגדים לשינויים הצליחו להשתיק אותו. מייקל אסיין
(צילום: AP)
כוכבים בריטים, ביניהם הדוגמנית נעמי קמפבל, קראו בתגובה לממשלת גאנה להקנות ללהט"בים זכויות. אסיין (38), אב לשני ילדים העובד כיום כעוזר מאמן בקבוצת נורסאלנד הדנית, כתב "גאנה תומכת בשוויון. אנחנו רואים אתכם ותומכים בכם".
לאחר מכן מחק את הפוסט אחרי שגולשים זועמים החלו לגדף אותו. אחד המגיבים כתב: "הרגע איבדת עוקב, תודה, בהצלחה, ביי". גולש אחר כתב לו: "תמחק או שתאבד עוקבים".
כזכור, אסיין היה מכוכביה הגדולים של צ'לסי וזכה איתה בשתי אליפויות (2006 ו-2010), ארבעה גביעים, פעם אחת בליגת האלופות (2012) וגביע ליגה אחד לפני שעזב אותה ב-2014 בתום 9 שנים מוצלחות.
2 צפייה בגלריה
מייקל אסיין
מייקל אסיין
בצ'לסי זוכרים לו את השנים המוצלחות. מייקל אסיין
(צילום: AP)
קשר העבר שיחק גם בבסטיה וליון מצרפת (זכה עם ליון באליפויות ב-2004 ו-2005), בריאל מדריד, מילאן, פנאתינייקוס, פרסיב בנדונג (אינדונזיה) וסבאל (אזרבייג'אן) לפני שתלה את הנעליים ב-2020. בנבחרת גאנה הוא רשם 58 הופעות והגיע איתה לרבע גמר המונדיאל בדרום אפריקה 2010. ב-2008 זכה עם הכוכבים השחורים במקום השלישי באליפות אפריקה ובמקום השני כעבור שנתיים.