חידה: בבית המוות, כך הוא הוגדר לפני תחילת העונה בליגת האלופות, שכולל את ריאל מדריד, אינטר, שחטאר דונייצק ומנשנגלדבאך, יש רק קבוצה אחת שטרם הפסידה והיא מוליכה את הבית – יודעים מי היא? כן, זו גלדבאך המפתיעה שרק קאמבק דרמטי של ריאל מולה מנע ממנה יתרון גדול יותר בפסגה.
השחקנים של מרקו רוזה מספקים כדורגל מהיר, טכני והתקפי, ונכון לעכשיו גלדבאך נראית כמו המרעננת הרשמית של עונת 2020/21. עשרה שערים כבשה הקבוצה הגרמנית בשלושת משחקיה הראשונים, כשמעל כולם בולטת השישייה מול שחטאר בחוץ אתמול (שלישי).
4 צפייה בגלריה
אלסאן פלאה
אלסאן פלאה
מוביל את ההתקפה של הפתעת העונה. אלסאן פלאה
(צילום: EPA)
הקבוצה של מנור סולומון נראתה חסרת אונים מול העוצמות של יריבתה, שכבר אחרי 26 דקות הוליכה 0:3. הכוכב הגדול של האורחת היה חלוץ החוד שלה, הצרפתי אלסאן פלאה, שהתפוצץ עם שלושער, השערים הראשונים שלו העונה בצ'מפיונס.
פלאה עשה מה שהוא רוצה על הדשא והרשים עם טיל אדיר מ-20 מטרים, שנראה שיצא לו מהרגל בלי להתאמץ בכלל. על פניו זו נשמעת כמו התפוצצות חד פעמית של חלוץ, אבל פלאה עושה בגלדבאך הרבה יותר מאשר לכבוש.
לצד השלושער מאתמול, לחלוץ הצרפתי בן ה-28 יש גם שלושה בישולים והוא השחקן שמעורב בהכי הרבה שערים העונה במפעל – אחרי ברשימה נמצאים דובאן ספאטה (3 שערים ו-2 בישולים), מרקוס רשפורד ודיוגו ז'וטה, שכבשו ארבעה שערים עד כה, וקווין דה בריינה (4 בישולים).
4 צפייה בגלריה
אלסאן פלאה
אלסאן פלאה
איזה גול. אלסאן פלאה מפציץ לרשת
(צילום: AFP)
פלאה נולד בליל, מרחק הליכה מהאצטדיון של הקבוצה – אך הוא מעולם לא שיחק במדיה. במקום, הוא עבר במספר מועדונים מקומיים ובגיל 16 לכד את תשומת לבו של סקאוט מליון, ומיד צורף לאקדמיה המפוארת, שאחראית על ייצור כמה מהכוכבים הצרפתים הגדולים ביותר.
החלוץ המוכשר גדל לצד סמואל אומטיטי, אלכסנדר לקאזט, נאביל פקיר, אנתוני מרסיאל וקורנטן טוליסו, אך בניגוד אליהם לא קיבל מספיק הזדמנויות בקבוצה הבוגרת ורשם רק 12 הופעות. חצי עונת השאלה באוקזר מהליגה השנייה גרמה לניס להתעניין ובקיץ 2014 הוא נרכש על ידה.
בעונה הראשונה שלו בניס, תחת קלוד פואל, הוא קיבל צ'אנס כחלוץ המרכזי, אך דווקא לאחר מכן, כשלוסיאן פאברה אימן את הקבוצה, פלאה החל לממש את הפוטנציאל ולרשום מספרים. פאברה הציב את הטאלנט בצד שמאל, כשמריו באלוטלי מתפקד על תקן הציר המרכזי של ההתקפה.
4 צפייה בגלריה
אלסאן פלאה במדי ליון
אלסאן פלאה במדי ליון
לא קיבל יותר מדי הזדמנויות. אלסאן פלאה במדי ליון
(צילום: AP)
זה עבד מצוין, ופלאה כבש 27 שערים ובישל תשעה נוספים בשנתיים בליגה הצרפתית, ועזר לניס לסיים במקום השלישי בטבלה בעונת 2016/17.
בקיץ 2018 מנשנגלדבאך החליטה לרכוש אותו תמורת 25 מיליון אירו ואז הוא אמר ש"הוא רצה נואשות לשחק בליגה הגרמנית". עונת הבכורה הייתה טובה מאוד עם 12 שערים וארבעה בישולים ב-34 הופעות בבונדסליגה – שזיכתה אותו בזימון לנבחרת צרפת ואף הופעת בכורה במדים הלאומיים.
בעונה שעברה הוא שידרג את המספרים שלו ועבד הרבה יותר על יכולת המסירה – זה הסתיים בדאבל-דאבל של עשרה שערים ועשרה בישולים ומקום רביעי בטבלה לגלדבאך, שהיה שווה כמובן כרטיס לליגת האלופות.
כמו כל חלוץ צרפתי כיום, הגיבור של פלאה הוא תיירי הנרי, ולכן הוא גם בחר במספר 14, שמזוהה יותר מכל עם כוכב העבר של ארסנל. ועדיין, אם צריך להשוות את פלאה לחלוץ כלשהו, זה כנראה יהיה הארי קיין. הוא לא גבוה במיוחד, אבל הכוח והקשיחות שלו עם הכדור מסייעות לקבוצה שלו לצאת להתקפות, ועוזרות לו לסיים עם הכדורים ברשת. כמו קיין, הוא מספיק טכני כדי לעבור שחקנים, לשחק עם הגב אל השער וכבר דיברנו על יכולת המסירה (קיין אגב מוליך את טבלת המבשלים העונה בפרמייר-ליג למי ששכח) והבעיטה האדירה שלו.
4 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
פלאה מזכיר אותו. הארי קיין
(צילום: AFP)
עכשיו מצפים לו ולקבוצה שלו שלושה שבועות של מנוחה מהצ'מפיונס ואז שלושה מחזורים קריטיים שיקבעו לאיזה כיוון הולכת העונה הזו של גלדבאך – אם פלאה ימשיך באותו כושר, הכיוון יהיה טוב מאוד.