16 מחזורים כבר עברו מאז שעונת 2022/23 של הליגה הספרדית יצאה לדרך, ומי שנמצאת בפסגה היא הלהיט של אירופה ג'ירונה, שניצחה אתמול (ראשון) את ברצלונה 2:4 ענק בחוץ בדרבי הקטן-גדול של קטאלוניה, ובכך עקפה את ריאל מדריד.
מנגד, האלופה המאוכזבת מדורגת במקום הרביעי בלבד, ורחוקה כבר שבע נקודות מהמנצחת, שמחזיקה במאזן מדהים של 41 נקודות עם 13 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד בודד (לריאל מדריד). ג'ירונה היא גם הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים עד כה בליגה (38).
3 צפייה בגלריה
שחקני ג'ירונה חוגגים את החזרה לפסגה
שחקני ג'ירונה חוגגים את החזרה לפסגה
38 נקודות. שחקני ג'ירונה חוגגים את החזרה לפסגה
(צילום: REUTERS/Albert Gea)
3 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה מאוכזבים
שחקני ברצלונה מאוכזבים
"הפסדנו בצורה כואבת". שחקני ברצלונה מאוכזבים
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
צפו בתקציר ה-2:4 של ג'ירונה על ברצלונה
(באדיבות ONE)
מיצ'ל, המאמן שעושה פלאים, נשאל בסיום האם ג'ירונה כבר מכוונת לאליפות: "אנחנו מסתכלים רק על המשחק הבא", הוא ענה. "כרגע אנחנו בפסגה ושלטנו בכל המשחקים ששיחקנו מלבד זה מול ריאל מדריד. עכשיו אנחנו מובילים, אבל יהיה קשה מאוד לזכות באליפות. אנחנו קודם כל צריכים להילחם כדי להיות בליגת האלופות בעונה הבאה".
עבור ברצלונה מדובר בהפסד ראשון אי פעם לג'ירונה (אחרי ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו) וזו הרביעייה הביתית הראשונה שהיא סופגת זה חמש וחצי שנים (4:3 לריאל בטיס ב-2018), כך שבאופן טבעי צ'אבי היה מאוכזב למדי בסיום. "זו מכה קשה כי היו לנו תקוות להתקרב למקום הראשון והשני, אבל זו המציאות", אמר. "זו בארסה בבנייה, ובתהליך כזה לוקחים צעד אחד אחורה כדי לקחת שני צעדים קדימה".
"הפסדנו בצורה כואבת אבל זה היה יכול להיגמר בתוצאה אחרת, זה היה משחק לא רע שלנו", המשיך צ'אבי. "גם בעונה שעברה ספגנו מכות, אבל זכינו בשני תארים בסוף. הקבוצה משחקת טוב אבל יש טעויות ואנחנו חייבים להשתפר. רק לפני כמה ימים שיחקנו מצוין וניצחנו את אתלטיקו מדריד והיום הפסדנו וספגנו ארבעה שערים, זה הכדורגל".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
"גם בעונה שעברה ספגנו מכות, אבל זכינו בשני תארים בסוף". צ'אבי
(צילום: David Ramos/Getty Images)
צ'אבי גם שיבח את היריבה: "ג'ירונה עשתה הכל טוב יותר. יש להם יתרון של שבע נקודות על פנינו וזה מגיע להם. מדובר בקבוצה יוצאת מן הכלל, אנחנו מברכים אותם על היכולת שלהם. מיצ'ל עשה עבודה נהדרת עם השחקנים המעולים האלה".
שחקנו פרנקי דה יונג דווקא היה יותר ביקורתי: "זאת אשמתנו בלבד. ג'ירונה הייתה מעולה, לא שיחקנו ברמה שלנו, לא שלטנו בכדור ועכשיו אנחנו במרחק שבע נקודות מהפסגה. זה לא משבר, יש עוד זמן לחזור לעצמנו, אבל נצטרך להשתפר המון ולעבוד קשה בשביל זה".
חברו לקישור אילקאי גונדואן לא הסתיר את האכזבה: "הפסדנו בגלל בעיות בהגנה. כקבוצה, לא עשינו הגנה כמו שצריך. הם הצליחו לשמור על הכדור גם כשלחצנו אותם וזה מה שגרם לנו להפסיד".