לעתים קרובות נהוג לומר שגרמנים לא באמת מבינים אירוניה מהי. אבל התגובות בממלכה ביממה האחרונה למינויו של תומאס טוכל למאמנה החדש של נבחרת אנגליה היו כה ספוגות בלעג עד שניתן להסיק שהגרמנים הבינו את הפואנטה - ואין להם שום כוונה להפנות את הלחי השנייה.
הפרשנים וכלי התקשורת בגרמניה לא היו מוכנים לעבור לסדר היום על קיתונות הביקורת בצהובנים הבריטים כלפי מינוי טוכל, בשר מבשרם. "אף אומת כדורגל אחרת לא גרמה לאנגליה יותר כאב בעשורים האחרונים מאשר גרמניה", עקץ כתב הספורט המוביל של "דויטשה צייטונג", סוון האיסט. "עכשיו הכמיהה של האומה הבריטית לתואר גדול אמורה להתגשם - מכל האנשים - דווקא על-ידי מאמן גרמני".
2 צפייה בגלריה
טוכל
טוכל
ביקורת קשה בממלכה. טוכל
(צילום: Reuters/Andrew Boyers)
ה"בילד" הלך אפילו רחוק יותר. "מולדת הכדורגל מקבלת אבא גרמני. מדהים!", כתב פרשן הכדורגל המוביל של העיתון, מתיאס ברוגלמן, שבעיקר ענה לקולגה שלו, ג'ף פאוול, מ"הדיילי מייל", שטען כי מדובר ב"יום שחור לאנגליה".
פאוול, כזכור, הוסיף: "האם טוכל הוא הטוב ביותר שאנגליה יכולה להשיג בנקודת הזמן הזאת? מה זה אומר על המאמנים האנגלים? זוהי שעתו השחורה של הכדורגל האנגלי. אנחנו הפכנו לבדיחה של העולם".
ב"דר שפיגל" הגרמני רתחו כמובן על מאמר המערכת הקיצוני: "טון כה מרושע, שמריח כמו שנאת זרים, צריך לשמש כאות אזהרה לסוג ה'טיפול' שטוכל יכול לצפות לו מהצהובונים האנגלים. הם פרקו את כל כעסם עליו עוד לפני שקיים משחק אחד על הקווים בוומבלי".
אבל העובדות מונחות על השולחן. ואין דבר שגרמנים אוהבים יותר מאשר לקרוא לילד בשמו. "מאז 1966 - מאז 1966!!! - אומת הכדורגל הגאה מחכה לתואר, וסליחה, אפילו הזכייה בגביע העולם ב-1966 הושג רק בגלל שהשופט טעה ואישר שער לא חוקי", הוסיף מתיאס ברוגלמן מה"בילד" בעקיצה נוספת. "בקרוב יחגגו שם 60 שנה ללא תואר. באותו זמן זכינו במונדיאל שלוש פעמים וביורו שלוש פעמים. אאוץ'".
2 צפייה בגלריה
טוכל
טוכל
תמיכה מהמולדת. טוכל
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
"'תחושת הייאוש' של ההתאחדות האנגלית חייבת להיות עצומה אם הם מודים כבר עכשיו שרק גרמני מסוגל לעזור לה", סיכם ברוגלמן.

"מצטער שיש לי דרכון גרמני"

טוכל עצמו, במהלך מסיבת העיתונאים הרשמית אתמול, נשאל, איך לא, גם כן על הביקורת בממלכה על מינויו. הוא עשה זאת בהומור: "אני מצטער שיש לי דרכון גרמני". לאחר מכן התייחס לציפיות ממנו: "שום דבר אינו בלתי אפשרי בספורט. בשלב מסוים עלינו לשחרר את עצמנו מההיסטוריה ולהתמקד בתהליך".
"זה מרגיש כמו זכות גדולה", הוסיף טוכל. "התפקיד הזה פשוט החיה את 'האני הצעיר שלי' והחזיר אותי לימי הנעורים. יש פה דור מדהים של שחקנים צעירים ומנוסים, שמשחקים בליגות הטובות ביותר בעולם".