חלק מהמחזורים בליגות הגדולות של אירופה החלו כבר הערב (שישי) כאשר שני משחקים נערכו בליגה הצרפתית, אחד בבונדסליגה, אחד בסרייה א' ועוד אחד בלה-ליגה.
נתחיל דווקא במשחק שפתח את הליגה הסרבית בין הכוכב האדום בלגרד לבין ז'לז'ניצ'אר. האלופה ניצחה 1:2, כאשר עומרי גלזר, שפתח בשער של הכוכב רשם טעות שהובילה לשער השוויון הזמני של האורחת. בנוסף, השוער הישראלי נפצע והוחלף בדקה ה-63.
4 צפייה בגלריה
שוער הכוכב האדום בלגרד עומרי גלזר
שוער הכוכב האדום בלגרד עומרי גלזר
פציעה מדאיגה. עומרי גלזר
(REUTERS/Annegret Hilse)
יש לציין שגלזר חזר לא מזמן מפציעה בת שלושה חודשים, ושיחק בשלושת המשחקים האחרונים וכעת נפצע שוב - מה שעורר דאגה אצל הכוכב האדום ובוודאי גם בנבחרת ישראל, זאת כשבועיים לפני החלון הבא של ליגת האומות.. גלזר צפוי לעבור בדיקת MRI כדי לברר את חומרת הפציעה.
בגרמניה, דורטמונד שבה לנצח אחרי ה-5:1 המשפיל שחטפה משטוטגרט במחזור הקודם ועשתה זאת עם 2:4 ביתי על בוכום. זה התחיל רע מאוד מבחינת סגנית אלופת אירופה, שמצאה את עצמה בפיגור 2:0 כבר בדקה ה-21, אחרי שמאתוש ברו הסלובני כבש לזכות אורחת בדקה ה-16 ודני דה וויט הכפיל חמש דקות לאחר מכן. סרהו גיראסי צימק דקה לפני הירידה להפסקה והחזיר מעט את הצבע ללחיים של הצהובים-שחורים.
המחצית השנייה כבר הייתה כולה של דורטמונד. בדקה ה-62 אמרה צ'אן השווה מהנקודה הלבנה, ובדקה ה-75 קארים אדיימי סידר לגיראסי את השני שלו במשחק ואת המהפך. שש דקות לאחר מכן אדיימי בישל פעם נוספת, הפעם לפליקס אנמצ'ה המחליף (שנכנס שבע דקות קודם לכן) - שקבע את תוצאת המשחק.
4 צפייה בגלריה
שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים עם סרהו גיראסי
שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים עם סרהו גיראסי
התאוששו מההשפלה במחזור הקודם. שחקני דורטמונד חוגגים
(AP PhotoMartin Meissner)
באיטליה, מילאן פתחה את המחזור השישי עם ניצחון שלישי ברציפות, שהציב אותה עם אותו מספר נקודות כמו המוליכה המפתיעה טורינו. הרוסונרי, שרשמו במחזור שעבר 1:2 יוקרתי על אינטר בדרבי הגדול של מילאנו, הביסו בקלילות 0:3 את לצ'ה, כאשר כל שלושת השערים נכבשו בבליץ של חמש דקות במחצית הראשונה. אלברו מוראטה כבש את הראשון בדקה ה-38, תאו הרננדז, שבישל את הראשון, כבש את השני כעבור שלוש דקות, וכריסטיאן פוליסיק חתם עם השלישי בדקה ה-43. למרות הניצחון, לא פחות מארבע קבוצות יכולות לעקוף את מילאן אם ינצחו בהמשך המחזור.
צרפת: המוליכה והאלופה, פריז סן ז'רמן, שאיבדה במחזור שעבר את המאזן המושלם לאחר שנפרדה ב-1:1 בחוץ מריימס, שבה למסלול הניצחונות עם 1:3 קליל על ראן שסידר לה יתרון זמני של שלוש נקודות על פני מארסיי ומונאקו שדולקות אחריה בטבלה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מילאן חוגגים
שחקני מילאן חוגגים
שחקני מילאן חוגגים ניצחון שלישי ברציפות
(AP Photo/Antonio Calanni)
4 צפייה בגלריה
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
שחקני פריז סן ז'רמן חוגגים
פריז סן ז'רמן שבה למסלול הניצחונות ופתחה פער זמני בפסגה
(FRANCK FIFE / AFP)
בדקה ה-30 בראדלי ברקולה כבש לאחר בישול של עוסמאן דמבלה והעניק את היתרון לחבורה של לואיס אנריקה. לי קאנג אין הדרום קוריאני הכפיל בדקה ה-58 וברקולה הוסיף את השני שלו והשלישי של פ.ס.ז' עשר דקות לאחר מכן לאחר בישול של אשרף חכימי.
ספרד: מאיורקה עלתה זמנית למקום הרביעי בטבלה לאחר שניצחה 1:2 בחוץ את ויאדוליד.