שחקני מנצ'סטר סיטי חגגו על כר הדשא ויחד עם אוהדיהם המשולהבים ביציעי אצטדיון איתיחאד בתום ה-3:6 המדהים הערב (ראשון) על מנצ'סטר יונייטד בדרבי. פיל פודן (8, 44 ו-73) וארלינג הולאנד (34, 37 ו-64) כבשו שלושער כל אחד, כאשר הנורבגי, בעוד הופעת ענק, הוסיף גם שני בישולים לחברו האנגלי.
בתקשורת האנגלית ביקרו קשות את "השדים האדומים" אחרי המפלה הקשה. "זה יכול היה להיות עוד הרבה יותר גרוע", ניתח אגדת העבר של יונייטד, רוי קין, בהפסקה. "מה כבר אפשר לעשות עכשיו? אני פשוט לא מאמין כמה גרועה יונייטד הייתה. הכל זה סיפור של גאווה ואופי, והם לא הראו את זה כלל. נראה שהמשחק הזה פשוט גדול מדי עבורם, אני כמעט לא מאמין למה שאני רואה. אולי הם פשוט לא האמינו. אני פשוט המום, אין אגרסיביות, הכל קל מדי לסיטי".
4 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש מאוכזב
ברונו פרננדש מאוכזב
אכזבה גדולה במנצ'סטר יונייטד. ברונו פרננדש
(צילום: גטי אימג'ס)
גארי נוויל הוסיף: "ציפיתי לכל כך הרבה יותר מיונייטד. הם בלחץ, והם מפורקים על ידי קבוצת כדורגל יוצאת מהכלל. יונייטד פשוט מפשלת. הולאנד מפלצת, זה כאילו הוא משחק מול ילדים בני חמש".
באשר להולאנד, הוא סגר עוד ערב נפלא עם שיאים חדשים ונתונים בלתי רגילים, גם עבור פנומן כמוהו. הנורבגי הפך לשחקן הראשון בתולדות הפרמייר ליג שכובש שלוש פעמים ברציפות שלושער במשחק בית של קבוצתו. בנוסף, החלוץ שרשם עד כה 8 הופעות פרמייר ליג בלבד, הצליח לכבוש שלושער יותר פעמים משחקנים כמו דידייה דרוגבה, כריסטיאנו רונאלדו, רומלו לוקאקו, ניקולאס אנלקה וג'יימי וארדי.
4 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד
מכונה. ארלינג הולאנד
(צילום: Getty Images)
בסיום המשחק ניגש הענק הנורבגי להתראיין יחד עם פודן. המראיין שאל את השניים, שסיימו כל אחד עם שלושער, "מי צריך לקחת את כדור המשחק הביתה?". הולאנד חיבק את פודן וענה: "אפשר לתת אחד למחצית הראשונה, ואחד למחצית השנייה". המראיין שלף את הפסלון והגישו להולאנד: "קח, אתם יכולים לחלוק גם את זה".
הולאנד נשאל בהמשך כיצד הוא מרגיש לאחר המשחק: "לא רע בכלל. לנצח בבית, להבקיע שישה שערים, זה נחמד. הפרגון, המסירות שאנחנו נותנים אחד לשני, אנחנו תמיד חושבים קדימה, זה מה שאני אוהב בקבוצה הזו".
קשר מנצ'סטר יונייטד כריסטיאן אריקסן שיתף את תחושותיו: "קשה מאוד. הייתה תחושה של יום רע מאוד במשרד. התחלנו לא טוב, היה חסר לנו ביטחון לשחק את המשחק שלנו מאחור וזה נתן להם את האפשרות ללחוץ עלינו. אנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו. אי אפשר להשלים עם זה".
4 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם פיל פודן
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם פיל פודן
מי יקבל את הכדור? הולאנד ופודן
(צילום: EPA)
מאמן סיטי, פפ גווארדיולה, היה מרוצה בסיום: "כבשנו ארבעה שערים במחצית הראשונה ויכולנו אפילו לכבוש יותר. במחצית השנייה יונייטד הציגה שיפור, אבל בסופו של דבר כולם כל מי שהיה באצטדיון נהנה. היו כמה שחקנים אצלנו שלא היו טובים וצריכים להשתפר".
מנגד, אריק טן האח היה מאוכזב מהתוצאה והתצוגה של חניכיו: "זה פשוט, נראינו כמו קבוצה שלא מאמינה. כשאתה לא מאמין, אתה לא יכול לנצח, זה לא הגיוני. לא שיחקנו כמו שתיכננו וזו התוצאה. מבחינתי זה מפתיע, לא היינו מספיק בטוחים ורגועים עם הכדור. הקרדיט מגיע לסיטי, אבל ההופעה שלנו הייתה פשוט לא טובה. לא ראיתי נקודות אור במשחק הזה. אכזבנו את האוהדים, אכזבנו את עצמנו - כולנו מאוד מאוכזבים".
4 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר יונייטד אריק טן האח
מאמן מנצ'סטר יונייטד אריק טן האח
"לא ראיתי נקודות אור". אריק טן האח
(צילום: AFP)

נתוני הערב

  • בגיל 22 ו-73 ימים הולאנד הוא השחקן השני הכי צעיר בהיסטוריה של מנצ'סטר סיטי שכובש בדרבי הראשון שלו, כאשר מי שעשה זאת לפניו היה מריו בלוטלי באוקטובר 2011, כשהוא בן 21 ו-72 יום.
  • פיל פודן כבש את השער ה-50 עבור מנצ'סטר סיטי בכל המסגרות, והפך לשחקן הצעיר ביותר שמגיע למאזן זה תחת פפ גווארדיולה (בן 22 ו-127 ימים), כשהוא עוקף את לאו מסי (עשה זאת בגיל 22 ו-164 ימים).
  • מאז תחילת עונת 2020/21 ספגה מנצ'סטר יונייטד 4 שערים ומעלה במחצית הראשונה בארבעה משחקים בליגה האנגלית: מול טוטנהאם (אוקטובר 2020), ליברפול (אוקטובר 2021), ברנטפורד (אוגוסט 2022) ומנצ'סטר סיטי (אוקטובר 2022).
  • הולאנד הוא השחקן הראשון אי פעם בתולדות הפרמייר ליג שכובש שלושער בשלושה משחקי בית רצופים של קבוצתו.