ה-VAR הוא כלי שיכול לחולל סערת רגשות אצל כל אוהד כדורגל, אבל מה שקרה הלילה (בין ראשון לשני) לאוהדי סנט לואיס סיטי מה-MLS זה כנראה שיא חדש.
במהלך המחצית הראשונה של המשחק הביתי של סנט לואיס נגד אטלנטה יונייטד, שער מוקדם של המארחת נבדק על ידי ה-VAR. לאחר שנקרא למסך, השופט פיליפ דוז'יץ' הדליק את המיקרופון שלו והודיע שלא היה נבדל. הקהל של סיינט לואיס שאג משמחה, אך דוז'יץ מיהר לנופף לעברם בידו והודיע: "עם זאת, הייתה עבירה. אין שער!". הסרטון של האירוע הפך לוויראלי ברשתות החברתיות, בעיקר בגלל הגיחוך הקל של השופט כשהוא ניפץ את תקוות האוהדים ליתרון מוקדם, ואחד הגולשים אף כתב: "זה הגיבור החדש שלי".
1 צפייה בגלריה
השופט פיליפ דוז'יץ'
השופט פיליפ דוז'יץ'
השופט פיליפ דוז'יץ'
(צילום: Jeff Le-USA TODAY Sports)
האירוע המדובר גם מייצג עידן חדש של מערכת ה-VAR בליגה הבכירה בארה"ב. בדצמבר האחרון הכריזו ב-MLS על מספר חוקים חדשים לקראת עונת 2024, וגם הודיעו כי מעתה החלטות ה-VAR יוכרזו על ידי השופט לאוהדים באצטדיון ובבית, בדומה למה שכבר נעשה ביורו בגרמניה, על מנת לתת להם הזדמנות להבין את המשמעות מאחורי פסק הדין.
בסופו של דבר, סנט לואיס נאלצה להסתפק ב-1:1. קשר הקבוצה אינדיאנה ואסילב, שבישל את השער הפסול, כבש בדקה ה-50, אך אטלנטה השוותה כעבור 20 דקות בזכות שער של החלוץ דניאל ריוס.
צפו: הגרמנים בטירוף אחרי השיוויון הדרמטי
(באדיבות ONE)