נבחרת צרפת תשחק מחר (רביעי, 22:00) משחק הכנה לקראת יורו 2024 מול לוקסמבורג, וערכה הערב מסיבת עיתונאים לקראת המשחק. אבל אף אחד לא בא כדי לשמוע מהמאמן דידייה דשאן על ההכנות הטקטיות שלו, כולם באו לשמוע את כוכב הנבחרת קיליאן אמבאפה מדבר לראשונה על המעבר המתוקשר לריאל מדריד.
"כולכם שמעתם את החדשות", אמר אמבאפה לעיתונאים, "זה רשמי, אני עובר לריאל מדריד לחמש עונות. זה תענוג גדול וחלום שהתגשם. אני מאוד מתרגש, שמח, גאה בעצמי ומרגיש הקלה עצומה. זה המקום שתמיד רציתי להיות בו. אני נרגש מאוד להיות חלק מהמועדון הכי גדול והכי טוב בעולם, אני רוצה להודות לכל מי שדאג שהדבר הזה יקרה, אני רוצה גם להודות לכל מי ששלח לי הודעות ותמך בי", אמר.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
"עובר למועדון הטוב בעולם". קיליאן אמבאפה
(צילום: EPA/Teresa Suarez)
אמבאפה נשאל על העונה האחרונה שלו בפריז ואמר: "בקיץ, אמרו לי שלא אשחק כל העונה אם לא אחתום על חוזה. הם אמרו לי את זה בפנים", אמר. הצרפתי התכוון ככל הנראה לנשיא המועדון נאסר אל-חלאיפי. "אם לא לואיס אנריקה המאמן והמנהל המקצועי לואיס קמפוס, ייתכן שהייתי יושב ביציע כל העונה. הם עזרו לי מאוד בכל הסיטואציה. יכול להיות שלא הייתי דורך על הדשא אם הם לא היו עוזרים בסיטואציה שנוצרה. הייתה לי שנה לא פשוטה".
"זה לא נכון שלא הייתי מאושר בפריז סן ז'רמן בכלל", הוסיף הצרפתי, "היו דברים שלא הייתי מרוצה מהם, אבל אני כמנהיג לא יכול להראות שאני לא מרוצה. היו שחקנים, אנשי צוות ואוהדים שתמכו בי לאורך כל הדרך. אנשים מסוימים גרמו לכך שלא אהיה מרוצה", אמר ברמיזה נוספת להנהלה. "לשחק בפריז סן ז'רמן היה כבוד גדול, אבל היו דברים שהייתי פחות מרוצה מהם. אנשים מסוימים גרמו לי להיות עצוב לפני המעבר לריאל מדריד. זה היה לי קשה להגיד את זה, אבל אחרי שבע שנים הייתי צריך אתגר חדש ומקום חדש. אני רוצה לזכות בתארים"
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
"רוצה לזכות בתארים". קיליאן אמבאפה
(צילום: EPA/Teresa Suarez)
בתקשורת הספרדית חשפו הבוקר את שכרו הצפוי: החלוץ בן ה-25 קיבל מענק חתימה של 100 מיליון אירו ומשכורת עונתית של 15 מיליון אירו נטו. היא אמנם הגבוהה ביותר בריאל, אך נמוכה ממה שהוצע לו בפ.ס.ז' (20 מיליון) אם היה מאריך את חוזהו. ומה לגבי מספר החולצה? אמבאפה ילבש בריאל את המספר 9, כשב"אס" טוענים כי אחרי פרישתו של לוקה מודריץ' בקיץ 2025 הוא יעבור ל-10, המספר שלו בנבחרת צרפת.
אמבאפה צפוי להגיע לסנטיאגו ברנבאו ולהיות מוצג בפני אלפי אוהדים אחרי יורו 2024, ב-15 או ב-16 ביולי - תלוי כמה רחוק תגיע צרפת בטורניר. אמבאפה רצה גם לשחק בטורניר הכדורגל האולימפי יחד עם נבחרת צרפת, אבל ריאל מדריד לא אישרה לו.
מלפפון השבוע: אמבפה בריאל מדריד
(ONE)