היסטוריה במשחקי גביע העולם בכדורגל לנשים: נוהאילה בנזינה הפכה לשחקנית הראשונה שלבשה חיג'אב במונדיאל, זאת לאחר שעלתה למשחק נגד דרום קוריאה כשראשה עטוף בכיסוי הראש המוסלמי המסורתי, וידיה ורגליה מכוסים אף הם מטעמי צניעות.
עד לפני עשור אסרה פיפ"א על כדורגלניות לעטות חיג'אב, כשהנימוק העיקרי היה בטיחות השחקניות. "אין לי ספק שיותר ויותר נשים ונערות מוסלמיות יסתכלו על בנזינה ופשוט יקבלו השראה - לא רק השחקניות, אלא אני חושבת שגם מקבלי החלטות, מאמנים, ובענפי ספורט אחרים", אמרה אסמה חלל, אחת ממייסדות ארגון 'רשת נשים מוסלמיות בספורט'.
3 צפייה בגלריה
נוהאילה בנזינה נבחרת מרוקו מונדיאל חיג'ב
נוהאילה בנזינה נבחרת מרוקו מונדיאל חיג'ב
בנזינה מעל הגנת דרום קוריה
(צילום: AP Photo/James Elsby)
שחקנית ההגנה (25) שתיכתב בספרי ההיסטוריה, שיתפה עוד לפני הטורניר פוסטים במדיה החברתית לקראת המונדיאל בהן עודדה עטיית חיג'אב, אך את מה שהיא תכננה לעשות לקראת המשחק היום, היא שמרה לעצמה. "נעשתה עבודה רבה במשך שנים רבות בנושא, ותודה לאל, אנחנו צופות בתוצאה החיובית של התהליך הזה", אמרה השחקנית לשדר אל-ג'זירה. "אני מקווה גם לשחק ברמה גבוהה ולכבד את המרוקאים".
יש לציין כי לא רק בכדורגל ביטלו את האיסור לעטות את כיסוי הראש המסורתי, אלא גם בכדורסל, אבל במשחקי הכדורגל בליגה הצרפתית, הדבר עדיין אסור.
3 צפייה בגלריה
נוהאילה בנזינה
נוהאילה בנזינה
בנזינה נגד נבחרת דרום קוריאה. ספורטאיות אחרות יילכו בעקבותיה?
(צילום: AP Photo/James Elsby)
ההופעה ההיסטורית של בנזינה מצטרפת לכך שמרוקו היא המדינה הערבית והצפון אפריקאית הראשונה שהעפילה למונדיאל לנשים. "יש לנו כבוד להיות בעמדה הזאת", אמרה קפטנית מרוקו, ג'יזלן צ'באק לכתבים לפני הטורניר, "ואנחנו מרגישות שיש עלינו אחריות כבדה - להציג תדמית טובה ולהביא הישגים גדולים".
במשחק עצמו אגב, ניצחה מרוקו 0:1 (איבתיסאם ג'ראידי, 6') ואספה שלוש נקודות ראשונות בטורניר לאחר התבוסה 6:0 לנבחרת גרמניה, במהלכה בנזינה נותרה על הספסל.
בבית 1, המארחת ניו זילנד הודחה בשלב הבתים אחרי שסיימה את המשחק נגד שוויץ בתיקו 0:0. בתסריט מסוים התיקו היה אמור להספיק לה אבל נבחרת נורבגיה שפתחה את הטורניר עם תיקו והפסד,הביסה 0:6 את הפליפינים והשיגה את הכרטיס לשלב הנוקאאוט בזכות יחס שערים עדיף. סופי רומן האוג (6, 17, 90'+5) קרוליין גרהאם הנסן (31), אליסיה בקר (עצמי, 48), וגורו רייטן (פנדל, 53) כבשו לנורבגיה.

סנסציה בשם לינדו קייסדו

הפתעת ענק בבית 8: נבחרת קולומביה מודרגת בראשות הבית לאחר שני מחזורים ובזכות ניצחון 1:2 על לא אחרת מאשר גרמניה שמדורגת במקום שני בדירוג פיפ"א, ובעקבות המשחק רשמה הפסד ראשון בשלב הבתים מאז 2003. לינדה קייסדו בת ה-18, שהחלימה מסרטן השחלות והתמוטטה באחד האימונים במהלך סוף השבוע, פתחה את מסכת השערים עם 0:1 לקולומביה.
3 צפייה בגלריה
לינדה קייסדו קולומביה
לינדה קייסדו קולומביה
לא מפסיקה להדהים. קייסדו חוגגת נגד גרמניה
(צילום: AP Photo/Rick Rycroft)
אלכסנדרה פופ קבעה שוויון דרמטי מהנקודה הלבנה (89') עבור הגרמניות אבל עמוק בתוספת הזמן (97') מנואלה ואנגאס הרעידה את הרשת וקבעה את אחת ההפתעות הגדולות בטורניר עד כה. בדקה ה-84 קייסדו שוב התעלפה ושכבה על הבטן כשידייה על הפנים. הצוות הרפואי בדק את השחקנית שהמשיכה לשחק עד הדקה -96.