קולומביה - ג'מייקה 0:1

אף אחד לא חשב שקולומביה וג'מייקה ייפגשו היום (שלישי) בשמינית גמר המונדיאל. אבל קולומביה סיימה ראשונה בבית 8 שכלל את גרמניה (מקום 2 בדירוג פיפ"א) וג'מייקה סיימה שנייה בבית 6 אחרי שהדיחה את ברזיל (8) - וכך קיבלנו את קרב האנדרדוגיות, בו ניצחה קולומביה 0:1 קטן שנתן לה כרטיס היסטורי לרבע הגמר שם מחכה לה אלופת אירופה, אנגליה.
עוד על מונדיאל הנשים
מאז תחילת הטורניר, במשך כמעט חמש שעות וחצי שמרה נבחרת ג'מייקה על רשת נקייה (סיימה ב-0:0 מול צרפת וברזיל). בדקה ה-51 הפכה קולומביה לראשונה שמכניעה אותה, קטלינה אוסמה מצאה את עצמה פנויה ברחבה ובעטה פנימה. ג'מייקה, שכבשה רק שער אחד בטורניר (0:1 על פנמה), ניסתה ללכת קדימה ללא הצלחה. ובכך, לראשונה בתולדותיה, קולומביה העפילה לרבע גמר המונדיאל בהופעה שלישית שלה בטורניר.
6 צפייה בגלריה
קטלינה אוסמה חוגגת
קטלינה אוסמה חוגגת
קטלינה אוסמה חוגגת. עלייה היסטורית
(EPA/JAMES ROSS )
6 צפייה בגלריה
שחקניות ג'מייקה מאוכזבות
שחקניות ג'מייקה מאוכזבות
ג'מייקה יכולה להיות גאה בעצמה
( EPA/JAMES ROSS )
6 צפייה בגלריה
שחקניות קולומביה
שחקניות קולומביה
חגיגות בקולומביה
(REUTERS/Hannah Mckay)
ג'מייקה מנגד מסיימת טורניר הירואי. במונדיאל הקודם (2019) שהיה הראשון בתולדותיה היא ספגה תבוסות בכל שלב הבתים וסיימה אותו עם הפרש שערים 12:1. כעת היא הולכת הביתה בראש מורם, אחרי שעלתה לשמינית הגמר למרות שאף אחד לא ספר אותה.

צרפת - מרוקו 0:4

כחצי שנה לאחר שנבחרת הגברים של צרפת עצרה את מרוקו בחצי גמר המונדיאל בקטאר, היום נבחרת הנשים של הטריקולר עצרה את מסע הקסם של לביאות האטלאס. הנבחרת הערבית הראשונה בתולדות הטורניר הדהימה כאשר ניצחה 0:1 את קולומביה וניצלה את התיקו של גרמניה מול דרום קוריאה כדי לחלוף על פניה ולהעפיל מהמקום השני בבית 8. אבל היום היא נראתה יותר כמו במשחק הפתיחה שלה בטורניר, אז הובסה 6:0 בידי גרמניה.
דיאני קאדידיאטו, שכיכבה עם שלושער ב-3:6 של צרפת על פנמה במשחקה האחרון בשלב הבתים, כבשה ראשונה (15) ואז בישלה לקנזה דאלי (20) ואוז'ין לה סומר שקבעה 0:3 כבר בדקה ה-23. לה סומר, שיאנית השערים של צרפת בתולדות הטורניר, השלימה צמד (70) והעלתה את מאזנה לשמונה שערי מונדיאל (שלושה מהם בזה הנוכחי).
6 צפייה בגלריה
דיאני קאדידיאטו
דיאני קאדידיאטו
שלושער במשחק הקודם, שער ושני בישולים היום. קאדידיאטו
(צילום: Cameron Spencer/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
נוהאילה בנזינה
נוהאילה בנזינה
מסע הקסם של מרוקו נגמר. בנזינה
(צילום: Sarah Reed/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
אוז'ין לה סומר
אוז'ין לה סומר
שיאנית השערים של צרפת בתולדות הטורניר. לה סומר
(צילום: EPA/MATT TURNER EDITORIAL)
המאמן הנהדר של מרוקו ריינלד פדרוס סיים את הטורניר בטעם מעט חמוץ אחרי תבוסה למולדתו, ואין יותר נציגות אפריקאיות בטורניר (בנוסף למרוקו, גם ניגריה ודרום אפרקיה הגיעו עד לשמינית הגמר). מאמן נבחרת צרפת הרווה רנאר - שהדריך את נבחרת הגברים של מרוקו במונדיאל 2018 - הוביל כעת את נבחרתו לרבע הגמר מול אוסטרליה, מעמד ששתיהן טרם הצליחו לעבור. צרפת נעצרה בו בשני המונדיאלים האחרונים, בעוד המתילדות הודחו בשלב שמונה האחרונות ב-2011 ו-2015.

משחקי רבע הגמר:

ספרד - הולנד (שישי, 04:00) יפן - שבדיה (שישי, 10:30) אוסטרליה - צרפת (שבת, 10:00) אנגליה - קולומביה (שבת, 13:30)
פורסם לראשונה: 13:51, 08.08.23