נורווגיה הייתה קרובה מאוד לשוויון 1:1 דרמטי, אתמול (מוצ"ש) ב"לה רוסלדה", אבל לואיס דה לה פואנטה, בבכורה שלו על הקווים של נבחרת ספרד, שלף בדקה ה-81 מהספסל שפן קטלני - חלוץ אספניול, חוסלו מאטו, שתוך פחות משתי דקות (83 ו-85) גמר את הסיפור עם צמד שקבע 0:3 מהדהד.
"אני לא מאמין שכבשתי צמד", אמר לאחר המשחק חוסלו בן ה-32 שהפך לגיבור הלילה בספרד. "זה כל מה ששחקן חולם בבכורה שלו. לעבודה קשה יש את התגמול שלה. אני מרגיש כמו בן 18".
3 צפייה בגלריה
חוסלו ספרד כובש נורווגיה
חוסלו ספרד כובש נורווגיה
לקח את ההזדמנות. חוסלו כובש
(צילום: Angel Martinez/Getty Images)

"זאת העבודה שלנו להכיר את השחקנים, ולזהות באיזה כושר הם", אמר דה לה פואנטה על הבכורה המאוחרת של החלוץ שלו במדים הלאומיים. "אבל כל הקרדיט מגיע לו. אנחנו נתנו לו את ההזדמנות ואני שמח בשבילו ובשביל כל השחקנים שהוא לקח אותה".
3 צפייה בגלריה
שער המרקה
שער המרקה
שער המרקה
(צילום מסך)
זה היה הניצחון ה-23 ברציפות של ספרד במוקדמות אירופה, בבית. נורווגיה מהצד השני, מנסה להגיע לטורניר גדול לראשונה מאז יורו 2000, והיא נותרה עם ניצחון אחד בלבד בתשעה משחקים מול ספרד.
למרות מכת הפציעות בנורווגיה וחסרונו הבולט של ארלינג האלנד, גם ספרד לא הגיעה למשחק באופן אידיאלי - סגל שעבר שיפוץ על ידי המאמן דה לה פואנטה, שקודם מהנבחרת עד גיל 21 במקום לואיס אנריקה ששילם את המחיר על ההדחה מול מרוקו בגביע העולם, בדצמבר.
3 צפייה בגלריה
דה לה פואנטה ספרד נורווגיה
דה לה פואנטה ספרד נורווגיה
שליפה קטלנית. דה לה פואנטה
(צילום: Angel Martinez/Getty Images)
אבל פתיחת המשחק אתמול לא נראתה טוב מבחינת לה פואנטה. "הניצחון מטעה", כתבו בעיתון "ספורט" הספרדי. "אבל הוא עשה את התפנית עם תוכנית ב' – בזכות חוסלו – שני שערים למיקרוגל, מחוממים כהרף עין, על ידי חלוץ ששעריו לא הועילו כדי לפתוח דלתות לנבחרת של לואיס אנריקה".
"בכורה חלומית", חתמו במרקה, "בכורה מנצחת", הצטרף וחתם השער של עיתון "ספורט".
המשחק הבא בבית 1 של ספרד יתקיים בשלישי, נגד סקוטלנד (21:45) שהביסה את קפריסין 0:3. נורווגיה תצא לגיאורגיה (19:00).