בעוד שבוע ייפגשו פרטיזן והכוכב האדום לדרבי הגדול של בלגרד, ובסרביה כבר סופרים את הדקות. מעבר ליריבות הגדולה ולהיסטוריה של המפגשים בין השתיים, הפעם בניגוד לשנים הקודמות, מדובר בקרב על המקום הראשון, כאשר שתיהן צמודות זו לזו בטבלה (הכוכב האדום מוליכה בזכות הפרש שערים).
לקראת המפגש הגדול, התראיין מאמן מכבי ת"א לשעבר, ולדימיר איביץ', לאתר הסרבי 'טלגרף' והתייחס בין השאר גם למאמן האלופה ומוליכת הטבלה, ברק בכר, שאימן נגדו גם כשעבד בהפועל באר-שבע וגם כשעמד על הקווים במכבי חיפה.
1 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ' ובכר בכר
ולדימיר איביץ' ובכר בכר
איביץ' עם בכר בכר
(צילום: עוז מועלם)
"הוא מאמן מאוד כשרוני ומבטיח", אמר איביץ' על בכר. "יש לו הרבה איכויות. הוא זכה בשלוש אליפויות עם הפועל באר-שבע ובעוד שלוש עם מכבי חיפה, וזה כשהליגה הישראלית איכותית יותר מהסרבית. כמאמן מכבי חיפה הוא הדיח את אולימפיאקוס והכוכב האדום בלגרד מליגת האלופות והפתיע קבוצות אחרות. הוא אחד המאמנים הגדולים בישראל, אבל יש הבדל בין הלחץ שם לזה שבסרביה. זה שונה. זאת הפעם הראשונה שהוא עובד בחו"ל, והוא צריך להתאים את עצמו למצב".
איביץ', שמאמן כיום את קרסנודאר הרוסית, וככדורגלן שיחק שבע שנים בפרטיזן, התייחס גם לדרבי עצמו: "זה המשחק הכי גדול בכדורגל הסרבי, וכל השחקנים והאוהדים מחכים לו. תמיד מצפים מהמשחקים האלה להתעלות לרמה גבוהה, כי זה לא משחק רגיל. שתי הקבוצות יעשו את המקסימום ויתנו את כל מה שיש להם. כמובן, אני צופה שפרטיזן תנצח".
איביץ' אימן את מכבי ת"א בשתי קדנציות, כשבראשונה - בשנים 2018-2020 - הוא הוביל אותה לשתי אליפויות בישראל תוך כדי שהיא מציגה עליונות ברורה על שאר הקבוצות בליגה. אחרי שנתיים הוא חתם בווטפורד מאנגליה, ופוטר ממנה במהלך העונה. בקיץ 2022 חזר לצהובים אך התקשה להוביל אותה להצלחה דומה כמו בקדנציה הראשונה. במהלך העונה הגיעה לסיכום עם מכבי ת"א על התרת חוזהו בעקבות הצעה שקיבל מקרסנודאר הרוסית, אותה הוא מאמן עד היום.