לאחר שסיימה במקום השמיני בלבד בעונה החולפת, הנתון הגרוע ביותר שלה בעידן הפרמייר-ליג, מנצ'סטר יונייטד סימנה את עמדת הבלם כזו שבה היא חייבת להתחזק. הקבוצה בחנה את צירופם של ג'ראד ברנת'וויט מאברטון ומתיאס דה ליכט מבאיירן מינכן, אך כעת מדווחים באירופה כי היא תרכוש דווקא את בלם ליל בן ה-18 לני יורו, שהיה מבוקש מאוד בריאל מדריד והוא אחד השחקנים הנחשקים בעולם.
ילד הפלא הצרפתי כבר נמצא באנגליה לקראת חתימה על חוזה לחמש שנים, ורכישתו - שצפויה לעלות ליונייטד 50 מיליון אירו ולהיות השנייה בעידן ג'ים רטקליף לאחר הגעתו של החלוץ ההולנדי ג'ושוע זירקזי – צריכה לרגש את אוהדי השדים האדומים.
2 צפייה בגלריה
לני יורו
לני יורו
בדרך ליונייטד. יורו
(צילום: AP Photo/Matthieu Mirville)
לאחר שהצטרף לאקדמיה של ליל ב-2017, יורו ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת במאי 2022, והפך בכך לשחקן השני הכי צעיר בתולדותיה בליגה, תוך שהוא עוקף את אדן הזאר. בעונת 2022/23 הוא רשם כבר 13 הופעות לאחר שהרשים את המאמן החדש דאז פאולו פונסקה באימוני קדם העונה, ובעונה החולפת כבר הפך לאחד השחקנים החשובים של ליל (44 הופעות בכל המסגרות), שסיימה במקום הרביעי והשיגה כרטיס למוקדמות לליגת האלופות.
למרות גילו, הרוגע והבגרות שמשדר יורו על המגרש תפסו מיד את עיניו של פונסקה. "מבחינתי, לשחקנים אין גיל אם יש להם כישרון", הסביר המאמן הפורטוגלי, "במקרים מסוימים, כמו עם לני, היה כל כך קל להבין שהוא יהיה חשוב לקבוצה. בכל שנותיי כמאמן, מעולם לא ראיתי שחקן כל כך צעיר עם כל כך הרבה בגרות. יש לו כל כך הרבה קלאס. כל כך הרבה אלגנטיות. הוא שחקן יפהפה".
כנראה שיורו עדיין גדל, אך כבר כעת הוא מתנשא לגובה של 1.90 מטר, מה שהופך אותו לשליט של הרחבה - בעונה החולפת הוא ניצח ב-68 אחוז מקרבות האוויר שלו, יותר מכל שחקן אחר בליל. שיעור ההצלחה שלו במאבקים (63 אחוז) היה הרביעי הכי גבוה בליגה הצרפתית מבין השחקנים שרשמו לפחות 30 הופעות, ורק שלושה שחקני הגנה הרשו שיעברו אותם פחות פעמים מאשר יורו (14). הוא גם מיומן מבחינה טכנית, ובעונה החולפת השלים 92.2 אחוז מהמסירות שלו.
2 צפייה בגלריה
יורו מול פייר אמריק אובמיאנג
יורו מול פייר אמריק אובמיאנג
שולט ברחבה. יורו מול פייר אמריק אובמיאנג
(צילום: AP Photo/Matthieu Mirville)
בליל הוא שיחק בדרך כלל כבלם הימני, וסביר להניח שהוא זה גם יהיה התפקיד שלו אצל אריק טן האח, מאחר שליסנדרו מרטינס והארי מגווייר מעדיפים את צד שמאל. יורו גם לעתים קרובות היה השחקן האחרון של קבוצתו, זאת בגלל המהירות שלו והיכולת לחפות על חבריו, מש שמתאים לסגנון החדש של יונייטד, שמתאפיין בקו הגנה גבוה. בנוסף, יורו כבר זכה לכינוי המחייב "רפאל וראן הבא", כך שייתכן שאין מתאים ממנו לתפוס את מקומו של הצרפתי המנוסה, שעזב הקיץ את יונייטד.
עם זאת, יכול להיות שליורו יידרש זמן הסתגלות לפיזיות המוגברת של הפרמייר-ליג, והשותפות הפוטנציאלית עם מרטינס (1.75 מטר) עשויה להתגלות כחלשה מדי מבחינת כוח. כך שלא בטוח שיורו ייהנה מיד מאותו מעמד שהיה לו בליל בעונה האחרונה, במיוחד אם יונייטד תחתים לבסוף את ברנת'וויט או דה ליכט. אבל בהתחשב בעזיבתו של וראן, היסטוריית הפציעות של מגווייר ומרטינס וגילו של ג'וני אוונס (36), ביחד עם פתיחת הקריירה המרשימה שלו עד כה, יכול מאוד להיות שיורו יהיה בינגו מהרגע הראשון.
מלה מאסיה ועד הקמאפ נואו: הדרך של ימאל
(באדיבות one)