לרסמוס הוילונד, הרכש המפתיע של מנצ'סטר יונייטד בקיץ האחרון, לא חסר ביטחון עצמי. בריאיון הראשון שלו במדים האדומים-לבנים, לערוץ הטלוויזיה של המועדון, לפני כחודשיים, הוא נשאל על כריסטיאנו רונאלדו. לא סתם. הוילונד למעשה הגיע לאולד טראפורד עם הטייטל המחייב "המחליף של רונאלדו" - וכשהמנחה ביקש ממנו לספר מי לדעתו השחקן הטוב בעולם כיום - הוא הפתיע את כולם. "אני", ענה בנונשלנטית והוסיף: "זה כי יש לי את המנטליות של כריסטיאנו".
עשור חלף מאז האליפות האחרונה של יונייטד בפרמייר-ליג ובצד האדום של מנצ'סטר רוצים לרוות קצת נחת. בכל זאת, סיטי היא כיום השליטה הבלעדית של הכדורגל האנגלי, ואם תרצו של אירופה כולה. האם הוילונד, שחקן די אלמוני עד לפני שנתיים, יהיה דווקא המושיע של השדים האדומים? לא בטוח, מה שכן בינתיים הוא אחד מאהובי הקהל באולד טראפורד.
6 צפייה בגלריה
הוילונד
הוילונד
היורש של רונאלדו? הוילונד
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)

סקנדינבי, גבוה, בלונדיני. מזכיר מישהו?

החלוץ הדני בן ה-20, שחתם על חוזה לחמש שנים עם אופציה לעונה נוספת, הוא השחקן שהמנג'ר אריק טן האח רדף קיץ שלם. על-פי הדיווחים, אטאלנטה - קבוצתו הקודמת - תקבל עבורו 75 מיליון אירו לצד בונוסים נוספים בסך 10 מיליון. בתום מו"מ קשוח למדי. "יש לו פוטנציאל עצום", הודה טן האח. "עכשיו זה תלוי קודם כל בו. אנחנו נתמוך בו, אבל הוא עוד צריך להוכיח את עצמו".
והוילונד אוהב להוכיח. בכל זאת, לא סתם הוא זכה לחתיכת כינוי בשנה האחרונה: "הולאנד הדני". וזה לא רק בגלל ששת שעריו בששת המשחקים בהם הופיע בנבחרת דנמרק. שם המשפחה הוא לא קו הדמיון היחיד בינו לבין הולאנד, מאחר שגם הוילונד משחק בתפקיד החלוץ המרכזי, סקנדינבי, גבוה (1.91 מטר) ובלונדיני. אך בניגוד להולאנד, שהגיע לסיטי בקיץ שעבר כאחד השחקנים הטובים בעולם, הוילונד נחשב להימור גדול מבחינת טן האח. בעונתו היחידה באטאלנטה, אליה הגיע בקיץ שעבר תמורת 17.2 מיליון אירו משטורם גראץ האוסטרית, הוא כבש תשעה שערי ליגה ב-32 הופעות בסרייה א'.
6 צפייה בגלריה
הוילונד
הוילונד
חוגג במדי דנמרק. שישה שערים בשישה משחקים בנבחרת
(צילום: AP Photo/Darko Bandic)
6 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
שם דומה, היכולת שונה. הולאנד
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
וזה לא רק זה. הוא נפצע בתחילת הקיץ ולפני פגרת הנבחרות, בהפסד הדרמטי 3:1 לארסנל, ערך את הופעת הבכורה שלו ביונייטד. 23 דקות כמחליף. וכן, הוא לא הראה עדיין ניצוצות.
אוהדי יונייטד עדיין לא מתרגשים מזה, הם בעיקר התלהבו מההתלהבות שלו ב-0:1 של דנמרק בפינלנד בחלון הנוכחי במוקדמות היורו. הוילונד לא כבש, אבל עם השריקה לקח מגאפון מאחד האוהדים והלהיב את הקהל הדני שעשה את הדרך להלסינקי. "אנחנו נגיע ליורו המז***", צעק לאוהדים אחרי שדנמרק טיפסה לפסגת הבית.
6 צפייה בגלריה
רסמוס הוילונד
רסמוס הוילונד
הוילונד והמגאפון, בסיום הניצחון על פינלנד
(צילום: EPA/KIMMO BRAND)
הוילונד ירש את האהבה למשחק מאביו, אנדרס, ששיחק כמקצוען בליגה הדנית. היורש גדל בקופנהאגן, החל את דרכו בהורסהולם-אוסרוד אידרשפורנין לפני שנשלח לאקדמיה של בורונדבי. בסופו של יום הגיע לקבוצה מעיר הולדתו - קופנהאגן - והפציץ 15 שערים ב-22 משחקים בשנתו הראשונה בקבוצת הנוער של המועדון.
הופעת הבכורה שלו בבוגרים נרשמה באוקטובר 2020, במפגש מול אראהוס, וכולם ראו את הפוטנציאל שלו. כעבור שנתיים כבר נמכר לשטורם גראץ האוסטרית - תמורת 1.9 מיליון אירו. וההשפעה הייתה מיידית. הוא כבש צמד בהופעת הבכורה שלו במועדון החדש ומגן טירול רפאל בהונק - שנוצחה 2:0 באותו משחק - היה המום. "הוא יהיה שווה כל אירו", חזה לאחר המשחק. "הוא מכונת שערים. יהיה לכולם קשה לעצור אותו".
6 צפייה בגלריה
הוילונד
הוילונד
אוהב לסתום לכולם את הפה. הוילונד
(צילום: Darren Staples / AFP)
מאמן גראץ, כריסטיאן אילזר, הבין עד מהרה עד כמה הטאלנט הצעיר שונה. "הוא תמיד היה בעל ביטחון עצמי", הסביר. "הוא אפילו נראה שחצן אם אתה לא מכיר אותו. יש לו כישרון, מהירות ואינטליגנציה משחק מעל החלוץ הממוצע". גראץ סיימה את עונת 2021/22 במקום השני בבונדסליגה האוסטרית אחרי רד בול זלצבורג והעפילה לפלייאוף ליגת האלופות. דינמו קייב בסופו של דבר עלתה לשלב הבתים, אבל הוילונד כבש את השער הבודד של הקבוצה בצמד המשחקים.
הוילונד כבש חמישה שערים בחמשת משחקיו הראשונים אשתקד בגראץ, לפני שנמכר תמורת 17 מיליון אירו לאטאלנטה. ניוקאסל וקלאב ברוז' חשקו בשחקן, אבל הוא בחר בקבוצה האיטלקית שדוגלת בכדורגל התקפי.

החלום שהפך למציאות

זמן קצר לאחר הגעתו לברגמו, הוילונד זומן לראשונה לנבחרת דנמרק. בבכורה הוא עלה מהספסל וכבש ב-0:2 הבלתי נשכח על צרפת בליגת האומות. למרות זאת, הדני פתח רק בארבעה משחקי סרייה א' באטאלנטה בין ספטמבר לדצמבר, אבל הוא פילס את דרכו להרכב של ג'אן פיירו גספריני. הוא כבש בכל אחת מארבע ההופעות הראשונות שלו ב-2023, אבל הכל התגמד לעומת הקונצרט באולימפיקו. אטאלנטה הייתה אנדרדוג כשהתמודדה מול לאציו ב-11 בפברואר, אבל צמד של הוילונד - בשני שערי סולו מרהיבים - קבעו 0:2 מרשים.
6 צפייה בגלריה
רסמוס הוילונד
רסמוס הוילונד
הפך בה לדבר הגדול הנוכחי. הוילונד באטאלנטה
(צילום: EPA)
"להוילונד יש את הרוח, האנרגיה, האינטנסיביות, אבל גם האיכות הטכנית שהיא פשוט יוצאת דופן", אמר גספריני בסיום המשחק. "יש לו גם כל כך הרבה מרווח לשיפור. הוא כל כך מהיר, רץ 100 מטר בפחות מ-11 שניות, ואפילו ללא מאמץ במיוחד. בהתחשב בגובה שלו, יש לו מרכז כובד נמוך והוא יכול להזיז את רגליו מהר מאוד. אני משוכנע שתהיה לו קריירה נהדרת, הוא רק מתחזק מיום ליום".
והנה, בקיץ - בלי הודעה מוקדמת - הפך לשחקן שיונייטד רצתה בכל מחיר. יש לציין שזה קרה אחרי שהבינה שהארי קיין כבר לא יגיע לאולד טראפורד. "זה לא סוד שאני אוהד של הקבוצה מגיל קטן", אמר הוילונד לאחר החתימה ביונייטד - בתום סאגה גדולה ואחרי חודשיים של חיזורים. "חלמתי לצעוד באולד טראפורד כשחקן מנצ'סטר יונייטד. אני נרגש מההזדמנות להפוך חלום למציאות, ואני נחוש להחזיר על האמון שקיבלתי מהמועדון". בשבת מול ברייטון - ב"תיאטרון החלומות" - הוא יוכל להחזיר על המגרש ולכבוש עוד קצת את לבבות האוהדים. או סתם לכבוש. הוא הרי טוב בזה. ככה לפחות אמרו לנו.
פורסם לראשונה: 20:00, 13.09.23