כשבועיים לאחר שהתבשר על קיצור עונש ההשעיה שלו וכי הוא יוכל לחזור בקרוב למגרשים, פול פוגבה העניק סדרה של ראיונות, בהם הסביר בין היתר את ה"טעות" מאחורי הכישלון בבדיקת הסמים ומדוע הוא "מוכן לוותר על כסף כדי לשחק ביובנטוס".
הקשר הצרפתי בן ה-31 הושעה לארבע שנים לאחר שנכשל בבדיקת סמים סטנדרטית של הסרייה א' בתחילת עונת 2022/23. הוא הגיש ערעור, שבתחילת החודש התקבל חלקית על ידי בית הדין לבוררות בספורט (CAS) והעונש הופחת ל-18 חודשים. משמעות הדבר היא שפוגבה יוכל לחזור במרץ 2025, אך נותר לראות אם זה יהיה ביובנטוס, שכן המועדון שוקל להיפרד ממנו.
4 צפייה בגלריה
פול פוגבה במשחק הליגה האחרון של יובנטוס, מול קליארי
פול פוגבה במשחק הליגה האחרון של יובנטוס, מול קליארי
פול פוגבה במשחק הליגה האחרון של יובנטוס, מול קליארי
(צילום: MARCO BERTORELLO / AFP)
"זה יהיה פוגבה חדש: רעב יותר, חכם יותר וחזק יותר", הוא אמר ל-La Gazzetta dello Sport. "התאמנתי לבד עם הצוות השנה ואני מוכן לחזור לנורמליות ב-2025. יש לי רק רצון אחד: לשחק כדורגל".
"האהבה מהאוהדים מעולם לא חסרה. לא יכולתי ליצור קשר עם שחקני יובנטוס בגלל סוגיות משפטיות, אבל הרבה חברים לקבוצה בהווה ובעבר הראו תמיכה. חואן קוואדרדו התקשר כל יומיים וגרם לי לצחוק. (פאולו) דיבאלה שלח הרבה הודעות, ואז (דושאן) ולאחוביץ', (ווסטון) מקני, (טימותי) וואה, (מויסה) קין..".
על כך שהמאמן החדש תיאגו מוטה רמז שהוא לא רואה את פוגבה כחלק מהקבוצה שלו בעתיד: "לא יכולתי לדבר איתו, אבל הרגע הזה יגיע. אני מתמקד בלהיות מוכן ולשחק עם יובה. אני כרגע שחקן של יובה וזה כל מה שיש לי בראש היום.
4 צפייה בגלריה
מוטה
מוטה
רמז שהוא לא רואה את פוגבה כחלק מהקבוצה שלו בעתיד. מוטה
(צילום: Isabella BONOTTO / AFP)
"אני מדבר על המגרש ואז תיאגו מוטה יכול לשפוט בעיניים שלו, על סמך מה שהוא רואה. דיבורים זה נחמד, אבל אני רוצה לשחק ביובה ולהיות הכי טוב גם בשביל צרפת. אני מוכן לוותר על כסף כדי לשחק ביובה. אני רוצה לחזור".
על כך שהחולצה מספר 10 עברה לקנאן יילדיז: "זה לא המספר שלי, זה המספר של יובה! כשחזרתי למנצ'סטר יונייטד ב-2016, זה לא כאילו לקחתי את ה-10 איתי. אמרתי לקנאן שיש לו כישרון ושהוא ראוי לחולצה הזאת. יכולתי לראות מהאימונים הראשונים שהוא שונה. יובנטוס עשתה נכון שהתמקדה בהווה, כי היה לי עונש של ארבע שנים, אז כמובן שהם נתנו את ה-10 לקנאן".
4 צפייה בגלריה
יילדיז
יילדיז
"אמרתי לקנאן שיש לו כישרון ושהוא ראוי לחולצה הזאת"
(צילום: REUTERS/Massimo Pinca)
על הקשיים של השנה האחרונה, כולל המשפט של אחיו וחברים לשעבר שלכאורה ניסו לסחוט ממנו כסף: "זו הייתה שנה מאוד קשה, אבל הדבר שהכי כאב היה לעבור ליד האצטדיון ומתקן האימונים כל יום כדי לקחת את הילדים שלי לבית הספר, ללא יכולת להיכנס להתאמן או לשחק עם יובנטוס. הרגשתי כמו אריה בכלוב. בשלב מסוים רציתי לעזוב את איטליה עם המשפחה שלי, כי המצב כאב מדי".
פוגבה נכשל בבדיקת הסמים בגלל תוסף תזונה שלקח, שניתן לו על ידי מישהו מחוץ ליובנטוס כשהתאמן במהלך קדם העונה בארה"ב. "הוא היה מקצוען. כמו הרבה שחקנים, יש לי שף אישי, מאמן כושר ופיזיותרפיסט, זה היה המצב גם במנצ'סטר. זה לא היה עניין של לקרוא את התווית, זה ניתן לי על ידי מקצוען מחוץ למועדון. אבל אני לא אחזור על הטעות הזאת שוב, זה בטוח", אמר על כך פוגבה.
4 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
"בשלב מסוים רציתי לעזוב את איטליה". פוגבה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
על אם הוא מתחרט על ההחלטה לדחות ניתוח במניסקוס, כשניסה להיות עבור צרפת במונדיאל 2022: "זו לא הייתה החלטה שלי בלבד, לקחנו את המסלול הזה ביחד בעצת הרופאים. אני לא מתחרט על שום דבר, ככה זה בחיים."