בגיל 35 ובמפתיע: ג'רארד פיקה פורש מכדורגל. בלם ברצלונה הודיע היום (חמישי) כי המשחק מול אלמריה בשבת יהיה גם האחרון בקריירה המפוארת שלו. "תמיד אמרתי שאחרי בארסה לא אשחק באף קבוצה אחרת וכך יהיה", הסביר פיקה בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות שלו, "המשחק בשבת יהיה האחרון שלי בקאמפ נואו".
2 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה
ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה
אגדת ברצלונה. פיקה עם בנו וגביע האלופות
(צילום: AFP)
פיקה (35, 1.94 מ') גדל בנוער של ברצלונה ובגיל 17 עבר למנצ'סטר יונייטד, שם גם על לבוגרים ב-2004 ורשם בסך הכול 12 הופעות במדי השדים האדומים כשהוא גם מבלה עונה אחת בהשאלה בריאל סראגוסה. מאז 2008 פיקה בברצלונה.
הבלם זכה באליפות הפרמייר ליג עם יונייטד ב-2007/8 ובמגן הקהילה ובאותה עונה גם זכה עם השדים האדומים בליגת האלופות. עם ברצלונה הוא זכה בכל תואר אפשרי והיה שותף לקבוצה האגדית בקאמפ נואו. הוא זכה בשמונה אליפויות ספרד, שבע פעמים בגביע המלך ושלוש פעמים בליגת האלופות. בנוסף, הוא גם זכה שלוש פעמים בסופרקאפ האירופי ושלוש פעמים בגביע העולם למועדונים.
פיקה גם היה חלק מתור הזהב של נבחרת ספרד ורשם שם לא פחות מ-102 הופעות, במהלכן כבש 5 שערים. הוא זכה עם לה רוחה במונדיאל 2010 וביורו ב-2012, הוא גם זכה עם הנבחרת הנוער הספרדית ביורו 2006.
2 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה בלם נבחרת ספרד
ג'רארד פיקה בלם נבחרת ספרד
102 הופעות במדים הלאומיים, 5 שערים, זכייה במונדיאל וביורו. פיקה
(צילום: AFP)
"הרבה אנשים דיברו עליי בשבועות האחרונים, בעצם בחודשים האחרונים", המשיך פיקה, "עד כה לא אמרתי שום דבר, אבל עכשיו אני אהיה זה שידבר על עצמי. תמיד הייתי מברצלונה, נולדתי למשפחה של כדורגל ומגיל צעיר מאוד לא רציתי להיות שחקן כדורגל, אלא שחקן ברצלונה. בזמן האחרון חשבתי הרבה על הילד הזה, מה ג'רארד הילד היה חושב אם היו אומרים לו שהוא יגשים את כל החלומות שלו, שהוא יגיע אל הקבוצה הראשונה של ברצלונה, שהוא יהיה אלוף אירופה ואלוף העולם, שהוא יזכה לשחק עם הגדולים ביותר בהיסטוריה, שהוא יהיה אחד מהקפטנים, שהוא ימצא חברים לנצח".
עוד אמר הבלם: "עברו 25 שנה מאז שהצטרפתי לברצלונה, עזבתי וחזרתי. הכדורגל נתן לי הכול, בארסה נתנה לי הכול. אתם, אידיוטים, נתתם לי הכול. עכשיו כשהחלומות של הילד הזה התגשמו, החלטתי שזה הזמן לסגור את המעגל הזה. אהפוך להיות עוד אוהד, לעודד את הקבוצה ולהעביר את האהבה שלי לקבוצה לילדים שלי, כמו שהמשפחה שלי עשתה איתי. ואתם יודעים שבמוקדם או במאוחר אני אחזור. נתראה בקאמפ נואו, ויסקה אל בארסה, תמיד".