קשר הולנד לשעבר, יוהאן ניסקנס, שהפך לכוכב-על במדי איאקס, ברצלונה וכמובן במדים הכתומים של נבחרת האורנג', הלך לעולמו בגיל 73. הוא כבש 17 שערים ב-49 הופעות בינלאומיות במדי הולנד, בקריירה שנמשכה 23 שנה ונחשב לאחד משחקניה הגדולים בכל הזמנים.
כוכב העבר נטל חלק בתלכיד בלתי נשכח של איאקס, לצד יוהאן קרויף, שזכתה בשלושה גביעי אירופה בתחילת שנות ה-70 (לצד שלוש אליפויות הולנד ושלושה גביעי מדינה) והיוותה שלד של נבחרת האורנג', שהגיעה לגמר המונדיאל ב-1974 וב-1978, ולחצי גמר היורו ב-1976.
2 צפייה בגלריה
יוהאן ניסקנס נגד שבדיה במונדיאל 1974
יוהאן ניסקנס נגד שבדיה במונדיאל 1974
ניסקנס (בלבן) נגד שבדיה במונדיאל 1974
(צילום: AP Photo/Gomez)
2 צפייה בגלריה
יוהאן ניסקנס
יוהאן ניסקנס
קריירת אימון פחות מוצלחת. ניסקנס
(צילום: Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images)
"אנו עצובים מאוד על לכתו הפתאומי של יוהאן נסקנס. לנצח אחד הסמלים הגדולים ביותר שלנו. נוח על משכבך בשלום, יוהאן", ספדו בהתאחדות ההולנדית לשחקן. באיאקס הוסיפו: "הצטערנו לשמוע על מותו של יוהאן נסקנס. מחשבותינו עם משפחתו. נוח על משכבך בשלום, אגדת אייאקס".
ניסקנס זכה לאורך הקריירה בלא פחות מ-14 תארים, כולל גביע המלך הספרדי, גביע למחזיקות גביע עם ברצלונה, ושני תארי אליפות צפון אמריקה עם ניו יורק קוסמוס. כינויו היה "יוהאן השני" - לצד קרויף כמובן. כשנשאל על הפספוס הגדול של הנבחרת שהגיעה לצמד גמרים באליפות העולם ונותרה עם המחמאות בלבד, השיב: "הכדורגל היפה ביותר לא תמיד מנצח אבל זה מדהים בעיני שאנשים, בכל העולם, עדיין מדברים על הנבחרת ההולנדית הזו. הכדורגל הטוב והיפה ביותר. טוטאל פוטבול".
לאחר שפרש ממשחק פעיל, הוא ניסה את מזלו בתחום האימון והדריך את ניימכן ההולנדית, צוג השווייצרית, ושימש גם כעוזר מאמן בגלטסראיי הטורקית ובברצלונה.