19 מחזורים חלפו בבונדסליגה, קצת יותר מחצי עונה, ואמנם באיירן מינכן מובילה את הטבלה, אך רק שש נקודות מפרידות בינה לבין המקום השישי. האם אוניון ברלין, ר.ב לייפציג, בורוסיה דורטמונד, איינטרכט פרנקפורט ופרייבורג יכולות לשים סוף לשלטון בן 10 השנים של באיירן כאלופה? לא בטוח, אבל זה עדיין זמן מצוין לעשות סדר ולהבין מה קורה אצל קבוצות הצמרת בגרמניה.
7 צפייה בגלריה
ג'מאל מוסיאלה קולו מואני סבסטיאן האלר
ג'מאל מוסיאלה קולו מואני סבסטיאן האלר
הכול צמוד מאוד. מוסיאלה, קולו מואני והאלר
(צילום: גטי אימג'ס, רויטרס )

1. באיירן מינכן

נקודות: 40 הפרש שערים: 38 (18:56) מלך השערים: ג'מאל מוסיאלה (10) משחק קרוב: בוכום בבית
עדיין הקבוצה הכי טובה בגרמניה, התקפית והגנתית, וזאת עדיין האליפות שלה להפסיד. האלופה חזרה מהפגרה עם שלוש תוצאות 1:1 רצופות שהלהיטו את הצמרת, אך במחזור האחרון התעשתה בזמן עם 2:4 על וולפסבורג. השוער והקפטן מנואל נוייר שבר את הרגל בחופשת סקי אחרי המונדיאל, אז באיירן עשתה את מה שהיא עושה הכי טוב, והתחזקה על חשבון קבוצת בונדסליגה אחרת כשהחתימה את יאן זומר המצוין ממנשנגלדבאך. לאחר מכן, היא ביצעה את אחת ההחתמות הגדולות של חלון ההעברות של ינואר בכל אירופה כשצירפה את ז'ואאו קאנסלו בהשאלה עם אופציית רכישה ממנצ'סטר סיטי. המגן הפורטוגלי כבר הספיק לבשל פעמיים בשתי הופעות. גם סאדיו מאנה הפצוע צפוי לשוב בקרוב, כך שלאוהדי באיירן יש הרבה סיבות להיות אופטימיים.
7 צפייה בגלריה
ז'ואאו קאנסלו
ז'ואאו קאנסלו
חיזוק משמעותי. קאנסלו
(צילום: AFP)

2. אוניון ברלין

נקודות: 39 הפרש שערים: 10 (23:33) מלך השערים: שרלדו בקר (7) משחק קרוב: ר.ב לייפציג בחוץ
בעונתה הרביעית בסך הכול בבונדסליגה, אוניון ממשיכה להתעלות על הציפיות, והיא מראה שהעובדה כי סיימה במקום החמישי בעונה הקודמת היא לא עניין של מזל. לפגרת המונדיאל היא יצאה בכושר רע מאוד עם שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון - ביניהם תבוסות 5:0 לבאייר לברקוזן ו-4:1 לפרייבורג - אך מאז החזרה, ולמרות אי החתמתו של איסקו בסופו של דבר, היא כבר עם חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות שאפילו שלחו אותה למקום הראשון ללילה אחד, לפני שבאיירן ניצחה את וולפסבורג ביום ראשון. אוניון, שתקציבה שווה בערך לעשירית מתקציבה של האלופה, היא קוטלת הענקיות העונה, כשעד כה הצליחה להשיג שבע נקודות במפגשים עם באיירן (1:1), דורטמונד (0:2) ולייפציג (1:2). את אחד מארבעת ההפסדים שלה העונה היא ספגה בחוץ מול בוכום, כשהיא הייתה בראש הטבלה בעוד המארחת הייתה במקום האחרון.
7 צפייה בגלריה
שחקני אוניון ברלין חוגגים אחרי ניצחון בדרבי
שחקני אוניון ברלין חוגגים אחרי ניצחון בדרבי
שחקני אוניון ברלין חוגגים אחרי ניצחון בדרבי
(צילום: גטי אימג'ס)

3. בורוסיה דורטמונד

נקודות: 37 הפרש שערים: 12 (26:38) מלך השערים: יוסופה מוקוקו (6) משחק קרוב: ורדר ברמן בחוץ
בדומה לקבוצה שנמצאת מעליה, גם דורטמונד יצאה לפגרת המונדיאל בתקופה רעה מאוד עם שלושה הפסדים בשישה משחקים, אך מאז החזרה היא מושלמת עם ארבעה ניצחונות ליגה רצופים. הכוכב הגדול הוא כמובן ג'וד בלינגהאם בן ה-19 שנמצא בכושר נהדר, ועבורו חצי העונה הקרובה תהיה ככל הנראה האחרונה בצהוב-שחור לפני מעבר לריאל מדריד או לאחת מענקיות הפרמייר-ליג. סבסטיאן האלר, שהגיע בקיץ כמחליף לארלינג הולאנד, החלים מהסרטן, בו חלה עוד לפני שהחלה העונה, וב-1:5 על פרייבורג במחזור האחרון אפילו כבש שער בכורה. המאמן אדין טרזיץ' הגדיר את האלר כ"רכש של ינואר", ובמשחק האחרון הוא קיבל בחזרה גם את הקפטן מרקו רויס שהחל את העונה נפלא עד ששוב נפצע בסוף אוקטובר.
7 צפייה בגלריה
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
"חיזוק של ינואר". האלר
(צילום: רויטרס)

4. ר.ב לייפציג

נקודות: 36 הפרש שערים: 15 (24:39) מלך השערים: כריסטופר אנקונקו (12) משחק קרוב: אוניון ברלין בבית
אחרי שפתחה את העונה בצורה מזעזעת, מינתה לייפציג את מרקו רוזה למאמן ומאז היא לא עוצרת, כשהתיקו המאופס מול פ.צ קלן במחזור האחרון היה משחקה ה-17 ברציפות בכל המסגרות ללא הפסד (12 מהם בבונדסליגה). מה שמרשים אצל השוורים זה שהם ממשיכים להציג יכולת נהדרת גם ללא מלך השערים של הקבוצה כריסטופר אנקונקו, שנפצע לפני המונדיאל וצפוי לחזר בקרוב. זה קורה בזכות העובדה ש-15 משחקניה כבר מצאו את הרשת העונה, הכי הרבה בין כל קבוצות הליגה. מאז שרוזה נכנס לתפקיד ב-8 בספטמבר, אף קבוצה לא השיגה יותר נקודות מלייפציג.
7 צפייה בגלריה
מרקו רוזה
מרקו רוזה
שינה לגמרי את הקבוצה מאז שהגיע. רוזה
(צילום: EPA)

5. איינטרכט פרנקפורט

נקודות: 35 הפרש שערים: 14 (26:40) מלך השערים: רנדל קולו מואני (9) משחק קרוב: קלן בחוץ
רנדל קולו מואני, החלוץ שפרץ לתודעה העולמית במונדיאל האחרון במדי צרפת, מוביל את ההתקפה השנייה בטיבה בליגה עם תשעה שערים ועשרה בישולים ב-18 הופעות. מאז החזרה מהפגרה הוא עם ארבעה שערים ובישול בארבעה משחקים, בהם השיגה פרנקפורט שמונה נקודות, כולל 1:1 מול באיירן בחוץ. מלבדו, בחלק הקדמי ניתן למצוא גם את יספר לינדסטרום הדני ודאיצ'י קמאדה היפני (כל אחד מהם כבש שבעה שערים העונה בליגה) וכמובן את מריו גצה שהגיע לקבוצה בקיץ. זוכת הליגה האירופית רושמת עונה נפלאה לא רק בליגה, אלא גם בליגת האלופות שם עלתה לשמינית הגמר (יחד עם באיירן, לייפציג ודורטמונד) ותתמודד מול נאפולי הלוהטת.
7 צפייה בגלריה
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
רנדל קולו מואני שחקן איינטרכט פרנקפורט
בכושר אדיר. קולו מואני
(צילום: AFP)

6. פרייבורג

נקודות: 34 הפרש שערים: 0 (30:30) מלך השערים: וינצ'נזו גריפו (9) משחק קרוב: שטוטגרט בבית
הקבוצה מהיער השחור נמצאת בכושר רע מאז החזרה מהפגרה, כשבארבעה משחקים היא צברה רק ארבע נקודות והובסה 6:0 על ידי וולפסבורג ו-5:1 על ידי דורטמונד. את שתי התבוסות היא כמובן ספגה בחוץ, כי את פרייבורג קשה מאוד להכניע בביתה. למרות שמדובר בקבוצת הגנה די רעה, היא ספגה רק שבעה שערים העונה בבית - הכי מעט מלבד באיירן. מלך השערים שלה הוא וינצ'נזו גריפו, שחווה עונת שיא בגיל 29 וכבר כעת יש לו תשעה שערים, בדיוק כמו שהיה לו בעונה הקודמת ובזאת שלפניה. כמו אוניון, מבחינת סגל ותקציב פרייבורג לא אמורה להיכלל בחבורת הצמרת, אך בעזרת המאמן המצוין שלה כריסטיאן שטרייך -שמאמן את הקבוצה מאז 2011 ונמצא במועדון מאז 1991, אז היה שחקן - היא יכולה לקוות לפחות לשחזר את ההישג מהעונה שעברה, אז סיימה שישית.
7 צפייה בגלריה
כריסטיאן שטרייך
כריסטיאן שטרייך
ישחזר את ההישג? שטרייך
(צילום: גטי אימג'ס)